Nicki ingeslapen

Gestart door Caviaplanet, november 18, 2008, 10:32:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caviaplanet

Gisteren is mijn lieve mooie jonge vogeltje Nicki ingeslapen. Hij heeft een lang ziekbed achter de rug. Diverse keren naar de dierenarts geweest en uiteindelijk bij Hedwig van der Horst in Veldhoven beland met hem. Het is allemaal begonnen met poep die bleef kleven en uiteindelijk kon hij niet meer op z'n stok zitten, hij kon uberhaupt niet meer zitten. Hij reageerde ook niet op pijnprikkels, ze dacht dat er iets was met de ruggewervel, bv een dwarslesie, kan ontstaan zijn door een verkeerde beweging, een bloeding of leukemie. Hoe dan ook, hij had geen leven meer. Ik wist het eigenlijk wel maar als dan het moment daar is, is het toch een klap. Hij was zo lief in de 8 maanden dat hij bij mij was, hij had nog nooit gepikt. Het verdriet is erg groot  :( ik had nooit verwacht al zo snel na Dimitrietje weer een vogeltje te moeten begraven. En deze klap is groter, wat hij was nog zo jong, 1 jaar pas. Dimitrietje die in febuari stierf, was 10.
Een kleine troost is dat ik er niets aan heb kunnen doen. De oorzaak was niet de bacterie, die was nu weg, die was maar een bijzaak. En het kwam dus ook niet doordat hij geen pellets kreeg. Dierenartsen geven je het gevoel dat je vogeltje ziek is geworden door gebrek aan voedingsstoffen.
Hoe dan ook heb ik er veel verdriet van  :( .
Vinci was vanmorgen onrustig, hij kon nog naar 'm kijken, maar nu ziet hij 'm niet meer..... Ze waren zo lief en mooi samen  :(
Jolanda

Kleintjes

Hoihoi,

jeetje Jolanda, 't is niet niks wat je allemaal schrijft wat je meegemaakt.
De troost is eigenlijk dit: Je hebt gedaan wat je kon en gezorgd dat hij nu nergens meer pijn / last van heeft.
Nicki is nu bij de Regenboogbrug, waar hij samen met alle anderen op de rest wacht.
Net 'n jaar is inderdaad jong, maar de tijd die hij gehad heeft is belangrijker: En dat is 'n hele mooie tijd geweest, samen met vriendjes en goede zorgen. Wat wil je als parkietje nog meer.
Je hebt je best gedaan. Zeker is 't 'n klap als 't moment er is, maar als je beseft dat 't beter is en je zo je kleine vriendje veel ellende kan besparen dan is dit toch de goede keus.

Never forget those who you loved; They shall never forget you.

Langs deze weg willen we je veel sterkte wensen met dit verlies.

Groetjes, sterkte en liefs van ons 6jes aan jullie.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

roha


divere


Sammydeparkiet

Nog maals, heel veel sterkte!  :(

Chicowen

snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ingrid

Heel veel sterkte met het verlies van Nicki! Je hebt gedaan wat je kon en uiteindelijk heb je een keuze moeten maken. Een keuze die getuigt van echte dierenliefde, je hebt in het belang van je gevleugelde vriendje gekozen voor een einde aan de pijn.
Het maakt het verdriet niet minder natuurlijk.....

hillie

Ook heel veel sterkte met dit grote verdriet. :(
Je heb gedaan wat je kon doen.

Caviaplanet

Bedankt allemaal. Vandaag gaat het wat beter dan gisteren. Vinci voelt zich wat onzeker in z'n eentje maar hij vindt het fijn als ik tegen 'm praat en ik laat ook de radio aan zodat hij wat minder eenzaam is overdag. Hij zal wel weer een vriendje krijgen hoor, ze waren zo close die twee  :(.
Jolanda

Susanne32

Hoi Jolanda,

Wat erg dat Nicki niet beter is geworden en dat je afscheid van hem hebt moeten nemen...

Vreselijk ook als je dan ziet dat Vinci zo alleen overblijft...  :-\

Heel veel sterkte...

Tjipie lover

Heel veel sterkte met het verlies van Nicki.
We leven met je mee.

Ank en alle dieren