Baytrill 2.5% ??voor een krop onsteking

Gestart door divere, november 17, 2008, 15:59:50

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

divere

Hallo

Onze beamer heeft last van het op geven van slijm uit haar krop dat is doorzichtig maar stinkt niet
Toch had ze geen eet lust meer en drinken hield ze ook niet binnen en zit duf in de kooi  :'(

We vertrouwden het niet en zijn zondag avond bij de dieren arts geweest (geen vogel arts want we konden nergens terecht)
Na wat nagezocht te hebben op het web had de arts het zelfde oordeel als ons een krop onsteking
Nu heeft ze baytrill 2.5% antibiotica gekregen en moest ze 5 druppels per dag krijgen
Ik had zelf op het web nagzocht over de dossering maar vind het toch wel wat veel?

dus vandaag maar 2 vogel artsen gebeld en 1 daarvan vertelde dat ze maar 2 druppels mag hebben en dat het geen kwaad kan als ze het puur uit de pipet krijgt(had ook gelezen dat dan de slokdarm kan verbranden)
Maar de andere heeft nog niet terug gebeldt

Dus ik wil wat meer weten over de juiste dosering en hoe het te geven


Onze beamer is gelukkig vandaag al een stuk drukker dan gisteren  ;D
Maar zeker niet de ouwe  ;)

Safrena

Hey divere

baytrill kan prima voor een kropontsteking, maar vijf druppels zo aan je parkietje geven is wel heel veel. Naar mijn idee veel te veel
Als je al een druppel moet geven zou ik zeker maar1 à 2 druppeltjes geven per dag

Hier heeft een van mijn meisjes vroeger ook ooit baytrill gehad, en zij kreeg maar 1 druppel per dag in de snavel

Vele groetjes

Mars

Mijn parkietjes krijgen altijd twee druppels voorgeschreven. 1 's ochtends, en 1 's avonds.
Ik zou geen 5 durven geven, maar waarschijnlijk heeft de dierenarts zich wat verrekend.

Het gaat echt om een heel klein druppeltje.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

divere

#3
Oke bedankt gelukkig heb ik het advies niet op gevolgt van de dieren arts zo meteen had ze nog problemen kunnen hebben met haar niertjes ed >:(

Dus de vogel arts heeft toch gelijk ;D

Ze heeft vandaag denk 1,5 druppel van baytrill gehad en geen 5 :)

Je mag het toch gewoon uit de pipet geven als het moet dus zonder verdunning uit het flesje???
Ik vraag het maar voor de zekerheid je kan niet zeker genoeg zijn
En max 10 dagen
super bedankt het was een erg naar weekend met onze zieke knager :(

Mars

Ja, ik zou het gewoon uit het pipetje geven. Als ze dan een deel uitschudt of je zit er wat naast, is niet erg hoor.

Als ze al een beetje binnen krijgen, is al voldoende.

Groeten en sterkte,

Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

divere

Zo te zien gaat het allemaal de goede kant op ;D ;D ;D
Werdt al weer vrolijk ontvangen toen ik thuis kwam met luid gegil :)

Ze had  al weer redelijk eetlust en hield het water ook binnen na het drinken

Het is jammer dat ze net in de rui kwam en toen ook last kreeg van haar krop dus is ze aardig afgevallen
Maar als het zo gaat komt alles wel goed

Bedankt voor de hulp

mvgr

Moppers

Ik weet toch niet of het een verkeerde dosering is. Voor zover ik weet wordt meestal namelijk Baytril 5,0% gebruikt, en jij hebt 2,5% gekregen.
De dosering wordt vaak aangegeven in aantal druppels omdat dit makkelijk 'afmeten' is. 1 druppel is 0,05 mL. Als je dus 2 druppels ingeeft, kun je het pipetje gebruiken, maar je kan ook voor een 1 mL spuitje gaan en daarin 0,10 mL afmeten.