tam??

Gestart door bosmuts, november 11, 2008, 14:21:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bosmuts

Ik heb sinds een paar maanden Pino, vanaf dag 1 ging hij op mijn vinger zitten en vloog vrolijk door de kamer, ik kan hem gemakkelijk terug in de kooi doen.
Maar ik kom niet verder met hem. Hij heeft een speelboom waar hij graag verblijft. Maar hij wil niet bij me komen zitten, niet op mijn schouder of zo, alleen op mijn vinger. Ik ben veel thuis en bemoei met veel met hem maar hij komt niet verder dan zijn kooi en boom.
Ik kan ook niet met hem rondlopen om de rest van de kamer te laten zien. Wat moet ik nu doen???

Chicowen

Je kunt regelmatig met hem oefenen door bijvoorbeeld trosgierst op je schouder te houden, waardoor hij er alleen bij kan als hij op je schouder komt zitten. Sommige parkietjes houden gewoon niet zo van op de schouder te zitten, maar met een lokmiddel (lees: trosgierst ;) ) lukt het vaak wel.
Gewoon regelmatig met hem oefenen en hem prijzen met lieve woordjes op het moment dat het lukt.
Ieder parkietje doet het op zijn eigen tempo, dus heb vooral geduld.

Succes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

bosmuts

Dat heb ik ook al geprobeerd, vanaf het begin eigenlijk en hij stapt dan op mijn hand , maar ik zal volhouden.
Ik heb nu zijn kooi in een ander gedeelte van mijn kamer gezet, dus hoop ik dat hij straks overal gaat vliegen en de boel ontdekken.

bosmuts

Alsof de duivel er mee speelt, Pino gaat nu  als ik hem er bij hou van mijn vinger af en op mijn schouder zitten. Goed he?
Maar nu heb ik nog een vraag, hoe krijg ik hem zover dat ik met hem kan gaan lopen?
Dat lukte  ook niet als ik hem op de vinger had. Ik had de kooi in een ander gedeelte van de kamer gezet maar dat is helemaal geen succes, hij vliegt er meteeen uit naar zijn boom toe en wil niet meer naar de kooi. Als ik de kooi op de oude plek zet is het geen probleem. De afstand van de kooi en de boom is niet zo erg groot. Mijn kamer is ook niet groot
(stacaravan) . Moet ik de kooi maar op de oude plek laten staan of op de nieuwe en dat hij daar aan moet wennen?