Naar de Vogelarts

Gestart door loulou, november 13, 2008, 20:46:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

loulou

Hallo,

Al eerder had ik een vraag gesteld in een andere rubriek over het kortwieken van mijn parkiet.
Dat was namelijk gebeurd door de verkoper, ik dacht dat het misschien niet op de juiste manier gedaan was en omdat loulou er zoveel hinder van ondervond en pennen verloor, begon ik me toch echt zorgen te maken.
Ik besloot dus toch maar naar de dierenarts te gaan.
Al gauw werd me verteld dat zij geen vogels behandelden en dat ik op zoek moest naar een `vogelarts` Zodoende kwam ik via internet op Mevr van der Horst in Veldhoven.
Ik belde haar op om mijn verhaal te doen en met de vraag of ze een keer naar loulou zijn vleugels wilde kijken.
Twee dagen later kon ik terecht.
Ze was aan de telefoon al erg aardig en begripvol, maar toen ik daar kwam was echt helemaal Super!
Ze nam de tijd, legde dingen uit en liet zien wat ze bedoelde.
Wat bleek Loulou heeft niet echt op een manier geruit die normaal gaat, hij is wat pennen overgeslagen andere zaten wat los en ze vertelde dat dat door het kortwieken kwam, dat zo´n vogeltje daar enorme hinder van kan hebben en dat zoiets best lang kon duren.
Ze legde me twee opties voor.... optie 1.. Afwachten wanneer ie alles volledig heeft geruit dat kon twee jaar duren, met dan ook twee jaar lang de bijbehorende irritaties. Of optie 2... Loulou onder narcose brengen en alle gekortwiekte pennen verwijderen en dat de vogel dan binnen twee maanden weer nieuwe pennen gegroeid krijgt. Ze zei dat het geen leuke behandeling was, maar mijn keus was snel gemaakt.
Er werd meteen tot actie over gegaan en ik mocht kijken.... het is toch een heel raar gezicht om zo´n vogeltje helemaal slap te zien.
In mum van tijd had ze heel behendig alle pennen die nog geruit moesten worden eruit getrokken en kon loulou weer een beetje bijkomen.
Binnen 5 min zat hij weer een beetje suf op zijn zitstok.
Eenmaal thuis, ze had pijnstillers meegegeven en ze zei dat ie van de narcose wel de gehele dag zou slapen, was loulou alweer het mannetje... heel fit volop kwetteren en eten. Hij ging pas s´avonds weer slapen.

Kortom ik ben zeer tevreden en hoop dat zijn pennetjes gauw aangroeien zodat ie Eindelijk eens kan gaan vliegen voor het eerst in zijn leven.


Oh en de kosten vielen ook nog eens mee, alles bij elkaar nog geen 40 euro.

Nou mensen.......aanrader die Hedwig van der Horst op de wintelresedijk, op het terrein van de papegaaienopvang in Veldhoven!!!!

Chicowen

Dat is een heel verhaal!
Normaal gesproken zou ik niet zo snel aanraden een parkietje onder narcose te brengen, omdat dit vaak mis kan gaan. Gelukkig is met Loulou alles goed gegaan!
Verder staat Hedwig van der Horst hier ook bekend als een zeer goede en betrokken vogelarts.
Hopelijk kan Loulou snel weer vliegen!

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Parkieten-Freak

@ LouLou:
Dan moet je echt dit artikeltje eens lezen.  :)


hillie

Ik hoop voor je dat loulou nu ook weer snel kan vliegen voor je.
Dan weet je zeker dat de goede keus gemaakt heeft.