Het nieuwe forumlogo

Gestart door Parkieten-Freak, november 12, 2008, 16:39:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Freak


Degenen die mee zijn geweest op de forummeeting in de Vogelkelder wisten het al: we hebben een een nieuw logo voor het forum!  ;D

Over dit logo zal ik even iets vertellen.  :)
Het is ontworpen door Jean-Paul Leconte, grafisch ontwerper.
Voor degenen die meer van het (photoshop)werk van Jean Paul willen zien, kunnen een kijkje nemen op zijn blog "Blackbook".
Bekijk daar ook eens het filmpje Pimp my Lexus (even naar beneden scrollen) waar Jean-Paul laat zien wat er met photoshop allemaal mogelijk is!

Wat betreft het logo laat Jean Paul het volgende weten:
Het is strak, herkenbaar, lief, eigenwijs en speels. De parkiet zit in een ring die voor meerdere dingen symbool kan staan. 
Niet alleen als een ring die in een kooi hangt maar ook symbolisch voor "de parkiet in het middelpunt" of ook nog de uitbeelding van een "webring" of "vriendenkring" waarbij de parkiet centraal staat. De ring smelt samen met de tekst waardoor je het idee krijgt dat de parkiet op zowel de tekst als op de ring zit.


Het lettertype:
Hij heeft voor een langgerekt lettertype gekozen en deze hier en daar wat ronde hoeken gegeven. Op deze manier oogt het lettertype wat vriendelijker en zitten er wat onverwachte en speelse hoeken in. Daarbij is het nu helemaal "ons" eigen lettertype dat je nergens anders zult tegenkomen. Hierdoor is het veel origineler en zal de herkenning er alleen maar zijn als "ons logo lettertype" en verder geen associaties oproepen met andere logo's. De lange vorm van de  letters zorgt ervoor dat de volledige naam toch compact en krachtig blijft.

De kleuren:
Hij heeft voor blauw, lichtblauw en geel gekozen omdat deze kleurstelling het beste aansluit bij de "Parkieten-Freak!"website. 
Ik hoef dus geen hele restyling te maken van de website.
Er is gekozen voor deze 2 kleuren (geel en blauw) omdat we in de toekomst naast tasjes ook andere "gadgets" (T-shirts etc.) willen laten bedrukken en het is een stuk duurder als je veel kleuren of kleurverloop hebt.

De parkiet:
De parkiet komt van een foto van onze website. Jean Paul heeft alle foto's bekeken en deze geselecteerd op de contour, speelse houding en vooral de vorm die mooi moest zijn.
Het rechter vogeltje op onderstaande foto heeft model gestaan voor het logo en het is niemand minder dan Renate's (helaas overleden) parkietje Binkie.
Een prachtig eerbetoon aan dit mooie vogeltje!  :)



Zodra er de nieuwste versie van het SMF forum helemaal in orde is (de bètaversie is al uit) gaat onze Jorijn zelf een nieuwe skin maken voor het forum dat mooi bij ons nieuwe logo past. :D
We moeten dus nog eventjes geduld hebben!
;)




Chicowen

Een leuk nieuw en verfrissend logo!!
En natuurlijk ons knappe fotomodel Binkie, een prachtig gebaar aan dit dappere ventje. ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Piknikki

Haha, ik weet nog dat Jean-Paul eens in de chat was, en toen mochten we niks zeggen over een nieuw logo, want dat moest een verassing zijn. En eerlijk gezegd was ik het ook weer vergeten totdat ik jouw (Anneke's) berichtje zag. :P
Een heel mooi logo, vind ik! ;D

Milo-Pixel


Parkieten-Freak

Ik vind het zelf ook heel erg mooi en ben er heel erg blij mee! ;D


DarkWolf

Echt een leuk logo ;D
Ik denk dat ik me ook een tas ga laten maken met het logo erop, want die hebben de meesten op meeting gekregen en nu wil ik ook zo'n tas om overal mee te pronken :P

roha

Ja, echt super dit logo, ook als je het verhaal erachter nu weet!!  ;D :-*

Piknikki

Oeh, ik wil ook wel zo'n T-shirt eigenlijk. :D Is dit logo ook in roze verkrijgbaar? :P

Nah, de kleuren zijn heel mooi. :)

Parkieten-Freak

Voor de liefhebbers: Jean Paul heeft ook het prachtige logo (linksboven in de hoek) van onze sportschool ontworpen (evenals briefpier, visitekaartjes etc.)
Ook in voor dit logo heeft een leerlinge van onze sportschool model gestaan.



hillie

Is zeker een mooi eenvoudig maar leuk logo.

(trouwens nog bedankt voor de mooie tassen.) ;)

tup en joep

het is inderdaad een erg mooi logo

komen er veel spullen met het logo op de markt zou leuk zijn

en kunnen we deze dan bestellen

Parkieten-Freak

@ Andrea
Het is wel de bedoeling dat er nog wat andere spulletjes komen, maar we gaan eerst een uitvogelen waar nu precies behoefte aan is.
In het begin zullen we zeker niet zo heel veel artikelen gaan verkopen. Eerst maar eens kijken hoe (en óf) het loopt.



Jacko

Heel leuk gemaakt, ziet er goed uit ;)

Jack

ciske

een waterbakje voor mijn parkieten met dit logo... zou dat ontzettend gaaf vinden

Wouter

Ik vind het schitterend, ik kan niet anders zeggen.

De tas heeft inmiddels een mooi plekje gekregen bij mij aan de muur, kan niet missen als je binnenkomt :P

Zo'n waterbakje vind ik ook een leuk idee, en stickers ofzo :P

roha

Stickers dat vind ik ook een goed idee.  ;D

dsmmeijer

Ja, stickers.

Kan ik er 1 op de achterruit van mijn auto plakken  :P
Lekker file-reclame maken ;D

Wouter

Citaat van: Danny. op november 13, 2008, 20:28:46
Ja, stickers.

Kan ik er 1 op de achterruit van mijn auto plakken  :P
Lekker file-reclame maken ;D

Ja precies, En dan het liefst eentje die aan bijde kanten zichtbaar is, zodat je hem aan de binnenkant kunt plakken ;) Anders valt ie er zo snel af als het regent.

dsmmeijer

ja precies. Een transparante in spiegelbeeld die je aan de binnenkant kan plakken.

Nog een idee: Echte officiële Parkieten-Freak! glazen  ;D om tijdens het forummen en chatten lekker uit een PF glas te lurken.

Parkieten-Freak

Citaat van: Danny. op november 14, 2008, 23:49:40
.......Nog een idee: Echte officiële Parkieten-Freak! glazen  ;D om tijdens het forummen en chatten lekker uit een PF glas te lurken.

LOL
Heb je dit topic al gezien Danny?
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=19634.0


Caradow

De Beheerders en FeCo zijn druk bezig om een en ander op te zetten.
Binnenkort zal er een topic komen met de items die we in eerste instantie zullen aanbieden.

Er zijn enorm veel ideeën, helaas is lang niet alles haalbaar omdat veel dingen in grote hoeveelheden besteld moeten worden, wat voor ons simpelweg niet haalbaar is. Daarnaast zijn de kosten voor sommige produkten behoorlijk hoog en moeten er dan ook nog extra verzendkosten berekend worden, voor verzending van beheer naar lid. Maar er word achter de schermen zeker druk gewerkt en we zijn blij met de vele ideeën die nu al naar voren komen.


Verder wil ik, mogelijk ten overvloede, doch nadrukkelijk verzoeken, om niet zelf met het logo aan het werk te gaan. Het nieuwe logo is eigendom van ParkietenFreak en exclusief bedoeld voor de produkten die binnenkort aangeboden zullen worden!