Parkietje nog steeds bang

Gestart door Meto, november 14, 2008, 22:58:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meto

Beste Parkieten Freaks,

Ik heb ruim 3 jaar geleden een parkiet gekocht (mannetje) en die is vrij snel tam geworden. We zijn goede vrienden geworden en nooit problemen gehad. 2 maanden terug besloot ik om een vrouwtje voor hem te kopen, omdat ik vaak niet thuis ben vond ik het zielig dat hij in zijn uppie bleef. En het zou ook leuk zijn als ie zou kunnen paren, maar goed. Vrouwtje die ik gekocht heb is vanaf het begin erg bang zowel van mij als van het mannetje.

Na een tijdje is ze gewend geraakt aan het mannetje en kan ze haast niet zonder hem =) maar helaas is ze erg bang van mij. Ik heb vanaf het begin erg veel zitten praten met haar, maar ze is gewoon te bang. Ik kan haar niet voeden in de kooi want als ik dichtbij in de buurt van de kooi ben, gaat ze als een gek van de ene kant naar de andere kant. En dat vind het mannetje ook niet leuk, dat ze zo bang is. Hij irriteert zich der aan.

Wat kan ik doen, dat ze niet meer bang is ? en daarna dat ik haar tam kan maken ?

Alvast bedankt,

Groeten,
Meto

Chicowen

Hoi Meto,

Allereerst leuk dat je een vrouwtje erbij hebt genomen voor je mannetje.
Elk parkietje is anders en de één is banger dan de ander. Toch zijn alle parkietjes tam te krijgen, al heb je voor sommigen gewoon veel geduld nodig.
Begint het vrouwtje te fladderen zodra jij je hand in de kooi steekt, trek deze dan niet terug! Hierbij denkt zij: "ow als ik ga fladderen, dan gaat die enge hand weg." En dan doet ze het de volgende keer weer, want dat werkte zo goed.
Kijk maar even op de volgende link: http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php
Lees dit goed door en wat ik je vooral aanraad is, heb geduld.

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.