niet zo ondernemend...

Gestart door janera, november 11, 2008, 14:23:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mars

Nou, dat is mooi dat de DA bij je thuis is gekomen!
Maar eventjes aankijken of het over een weekje beter gaat. Laat je het even weten hoe het gaat, de komende week?
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

janera

Goedemorgen

Ik zal zeker hier neer schrijven hoe het gaat met hem.

de druppel geven is wel even een strijd want ja,hij laat zich niet graag vangen.
Omdat hij zo weinig eet en niet veel drinkt wilde de DA niet iets geven om door z,n voer of drinken te doen.
Aan 1 kant wel jammer maar nu weten we zeker dat hij die druppel binnen krijgt :)

Mars

Dit is wel de beste manier. Dan weet je precies hoe veel hij binnen krijgt: niet te veel en niet te weinig.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

janera

we zijn een week verder en tjee, we hebben wel een andere parkiet nu hoor!
Bol zitten doet hij niet meer..alleen met slapen gaan. En dat doet hij nog wel op 2 pootjes maar wel met z,n koppetje naar achter en z,n snavel tussen z,n veertjes.
staart wippen doet hij minimaal. en als hij rustig zit helemaal niet meer.

Hij is nog wel erg rustig. maakt niet of nauwelijks geluid. en is nu best bang voor mijn hand want ja, 2x daags opgepakt worden en dat een week lang is niet echt prettig voor hem geweest..
Ik zal weer z,n vertrouwen (voor zover hij die al had..) moet winnen  :)

maar Jaco is best goed opgeknapt :)

Chicowen

Wat fijn dat Jaco weer opgeknapt is!
En je zult inderdaad zijn vertrouwen opnieuw moeten winnen, maar met geduld kom je er en zal hij je uiteindelijk wel weer gaan vertrouwen.
Veel succes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

janera

dank je wel, chicowen :)

ik ben echt heel blij want het zag er verleden week niet best uit... :(

Jaco en ik gaan weer een nieuwe start maken samen :)

Milo-Pixel

Fijn dat het zoveel beter gaat met Jaco!
Het tam worden komt vanzelf weer, met geduld kom je ver ;).

Liefs,
Marit

hillie

wat fijn dat die weer beter is en de rest komt wel weer van zelf met veel geduld.

Moppers

Fijn dat hij zo is opgeknapt.
En maak je geen zorgen over het op 2 pootjes slapen, niet ieder parkiet trekt een pootje in. Heb er hier ook 1 die volgens mij nog nooit op 1 pootje heeft geslapen, 2 vindt ze gewoon fijner. Zo zijn er nog veel meer afwijkende slaaphoudingen, maar zolang het voor het parkietje zelf normaal is, als hij/zij het (bijna)  altijd doet dus, dan is er niets aan de hand.

Leineke

Ik ben blij om te lezen dat het even duurt voor ze echt gewend zijn. In mijn boekje dat ik gelezen had stond dat ze na een paar uur al door de kooi zouden klimmen om alles te onderzoeken.
Nou bij die van mij niet. Ik heb ze nu vanaf dinsdag en ze worden al wel wat rustiger maar eten hebben ze nog niet gedaan. Ze zitten wel al gezellig te kletsen en het vrouwtje zit al achter het mannetje aan. Gisteren heb ik een stukje appel opgehangen bij ze en daar hebben ze iets aan geknaagd. Maar niet veel.
Mijn idee was nu beter iets dan niets naar binnen. Met mijn hand in de kooi geeft heel veel paniek. Ik dacht ze net te plezieren met een stukje trosgierst maar ik heb het nu voor ze opgehangen. Kunnen ze zelf beslissen.

Maar ik maakte mij dus al zorgen en ben op die manier gaan zoeken op het internet en hier terecht gekomen.
Zie dat er toch veel parkieten liefhebbers zijn. Ik dacht al dat ik een van de weinige nog was die deze vogels leuk vind.
Ik kom hier vast nog heel vaak om informatie op te zoeken of met vragen.

Groetjes

Piknikki

Het lijkt me sterk dat ze sinds dinsdag alleen nog maar een beetje appel hebben gegeten. Misschien hebben ze wel wat zaadjes gegeten, alleen heb je het niet gezien. :)
Misschien vinden ze andijvie, witlof, of komkommer ook wel lekker!

Praat lekker tegen ze, en blijf ze betrekken in je dagelijkse bezigheden, maar gun ze ook voldoende rust (vooral 's avonds). Dan zal het vast wel goed komen. ;D

Leineke

 :D bedankt piknicky ga ik zo komkommer proberen dat heb ik in de koelkast liggen. En hopelijk heb je gelijk en hebben ze "stiekem" al gegeten. In ieder geval zien er nog gezond uit.

Heb alleen nog het idee dat ze me maar een raar iets vinden als ik bij hun kooi sta  :P.
Haha het komt vast wel goed. Na jaren geen vogel meer in huis is het ook voor mij weer wennen  :-\




janera

Jaco is nog steeds heel erg rustig.
Ik heb het idee dat het gewoon geen druktemaker is.
hij ziet er niet ziek uit, is vaak aan het schelden tegen zichzelf via het spiegeltje.Maar verder zit hij de hele dag op z,n stokje. Z,n speeltje raakt hij echt niet aan.
Is ook behoorlijk kieskeurig met eten.. aangeboden stukjes appel of wortel word niet bekeken. Ik had altijd trosgierst van vitakraft..dat was op,in de winkel hadden ze niet van dat merk dus eigen merk trosgierst opgehangen. het heeft er een week gehangen.hij dacht, "je bekijkt het maar.." :D
In een tuincentrum hadden ze wel vitakraft,dat weer opgehangen en jawel, het word als een razende afgeknabbelt.
Er zal vast wel smaakverschil zijn??
van mijn hand ( die hem dus een week lang "gepest" heeft door hem 2x daags te moeten pakken :( ) moet hij al helemaal niets hebben.
Maarrrr..ik heb gelukkig erg veel geduld :)
en ik hou van hem zoals hij is :-*

Leineke

Janera toch jammer dat hij nog niets van je hand moet weten. Maar wie weet komt dat met geduld gewoon goed.

Ik heb mij in ieder geval druk gemaakt om niks  :-\. Het vrouwtje zit al lekker te eten en het mannetje gaat er stiekem ook af en toe bijzitten.
Dus gelukkig is dat al opgelost. Ze kletsen al de oren van je hoofd af. was vandaag vrij en ze hebben vanmiddag zeker 2 uur lang zitten kletsen.

Nu maar hopen dat ze mij ook iets minder eng gaan vinden. Ben mij er zeker bewust van dat tam er waarschijnlijk niet in zit. Daar heb ik gewoon echt te weinig tijd voor. Maar als ze maar niet meer zo angstig zijn dan vind ik het prima.

Piknikki

Janera, heb je er wel eens over nagedacht een vriendje of vriendinnetje voor Jaco aan te schaffen? Misschien zal hij toch nog iets levendiger worden als hij een soortgenootje in de buurt heeft? :)

Leuk dat je plezier heb van je twee vriendjes, Leineke. :) Er zijn ook zeker mensen die er niet veel aan doen om hun parkietje handtam te maken. Ik ben er ook zo een. Gelukkig zijn ze niet bang voor me, en mogen ze wel vrij vliegen een aantal keer per week. Het belangrijkste vind ik dat ze het naar hun zin hebben en gezond zijn. Je kunt ook plezier hebben van vogeltjes die niet handtam zijn, hoor!

Leineke

Citaat van: Piknicky op januari 22, 2009, 19:04:19
Leuk dat je plezier heb van je twee vriendjes, Leineke. :) Er zijn ook zeker mensen die er niet veel aan doen om hun parkietje handtam te maken. Ik ben er ook zo een. Gelukkig zijn ze niet bang voor me, en mogen ze wel vrij vliegen een aantal keer per week. Het belangrijkste vind ik dat ze het naar hun zin hebben en gezond zijn. Je kunt ook plezier hebben van vogeltjes die niet handtam zijn, hoor!

Ik ben nu al ontzettend blij met ze. En als zij zo gezellig zitten te kletsen ben ik meer dan tevreden. En ik ben er nu ook meer van ovetuigd dat ze mij vast nog wel minder eng gaan vinden.

Maar hoe doe je dat met los laten vliegen? Los laten zal nooit een probleem zijn maar hoe krijg je ze weer terug in de kooi?

Piknikki

Ja, ze zullen je vast ook snel als een vriendinnetje gaan zien!

Vaak gaan ze uit zichzelf terug in de kooi, als ze honger hebben. Maar ze komen wel eens op mijn hoofd zitten, en anders laat ik ze op een stokje stappen en zo de kooi in.
Erm, maar dit is offtopic. :P

Leineke

Haha je hebt helemaal gelijk. Dit heeft niks meer met het topic te maken  ;)

Janera geniet vooral van jaco. Het komt vast wel goed (zegt hier iemand die ook net een paar dagen parkieten heeft).




janera

Janera, heb je er wel eens over nagedacht een vriendje of vriendinnetje voor Jaco aan te schaffen? Misschien zal hij toch nog iets levendiger worden als hij een soortgenootje in de buurt heeft?
---------------------------------------

ik zit er echt over na te denken maar of hij er levendiger van word?
Ik denk ook eigenlijk dat hij eenzaam is,maar als er een 2e bij is en hij wil er niets van weten..kortom,ik zit in dubio :(
En dan zal er toch een grotere kooi moeten komen.

Jaco is een keer per ongeluk uit z,n kooi gevlogen..nou nou,Wat een ellende :( hij wist echt niet waar z,n kooi was..heb ik s'avonds m,n vriend maar opgebelt en die heeft hem kunnen pakken. Maar hij is de volgende dag compleet van streek geweest.
Ik vind het sneu,want ik wil juist zo graag dat hij lekker rond kan vliegen.

Milo-Pixel

Ik denk zeker dat hij er levendiger van wordt! Parkietjes zijn nou eenmaal groepsdiertjes, en de meeste passen zich goed aan als ze alleen zijn, en een enkele uitzondering kan daar niet tegen..
Het gebeurd trouwens niet vaak dat het niet klikt tussen twee parkietjes.