knagen aan de kooi

Gestart door kersje, november 09, 2008, 14:51:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kersje

Hoi, ik heb er al iets over gelezen op het forum, maar toch wil ik graag weten wat ik kan doen aan dit probleem.

Mijn Basje is deze week begonnen met het knagen aan de spijtjes bij de eet en drinkbakjes.
De lak is er gewoon helemaal af! Ik snap dat dit niet gezond is voor mijn pietje, maar wat kan ik eraan doen? Ik dacht eerst dat het misschien om voer vragen was, maar dat is het niet. Verder hebben ze sepia en een knaagstokje. Aan takjes knagen willen ze niet.
Het rare is dat hij het nooit eerder heeft gedaan, wat zou ik hier aan kunnen doen? (ook best balen van m'n mooie kooi :()
Groetjes Kersje.

Kyrenna

Heeft-ie ook de beschikking over een kalkblokje en speeltjes?

chrikske

Wat je zou kunnen doen is er eens verse takjes in hangen van de (treur)wilg. (met de blaadjes er nog aan)

Hier vinden ze dat geweldig en zijn er vele uren mee zoet. (knagen,erin hangen ed)  ;)

Mvg Christophe

Milo-Pixel

@ Christophe: De treurwilg is niet zo goed voor parkietjes, door een stofje dat in de bast zit. Knotwilg en kronkelwilg is wel goed!

@ Kersje: Als ze het op maar één plekje doet, kan je daar een sisaltouwtje omheen wikkelen. Misschien dat ze dan daaraan gaat knagen.

kersje

Een kalkblokje hebben ze niet, wel een aantal speeltjes, schommeltje enz. Is zo'n kalkblokje ook echt noodzakelijk dan?
Wij hebben een druif in de tuin en ik hang wel eens takjes in de kooi, maar ze kijken er niet naar om.
Verdel geef ik ze vaak appel, daar zijn ze dol op. Ander fruit of groente eten ze niet, hoewel ik het wel blijf aanbieden.
Gr. Kersje

chrikske

Citaat van: Marit· op november 09, 2008, 14:59:46
@ Christophe: De treurwilg is niet zo goed voor parkietjes, door een stofje dat in de bast zit. Knotwilg en kronkelwilg is wel goed!


Ow, is een kronkelwilg dan niet hetzelfde als een treurwilg?
Ik hoop dat ik niet te veel schade heb aangericht aan de beestjes? In het vervolg alleen knotwilg dus!  ;)

Milo-Pixel

Citaat van: Christophe op november 09, 2008, 15:02:12
Ow, is een kronkelwilg dan niet hetzelfde als een treurwilg?
Ik hoop dat ik niet te veel schade heb aangericht aan de beestjes? In het vervolg alleen knotwilg dus!  ;)

Offtopic: Nee, kronkelwilg lijkt op van die paastakken, dus dat is anders dan treurwilg ;).
Vanaf nu dus knotwilg :)

kersje

Dit is één van de plekken, dit is boven de waterbak, de andere plek is onder het voerbakje.

[verwijderd door de beheerder]

Kyrenna

Ik ben er nog niet helemaal over uit of een kalkblok wat voedingsstoffen betreft helemaal nodig is (als je ze al grit geeft), maar wat betreft diehard snavelgymnastiek zijn ze d'r hier wel blij mee...ja of de drinkbak gaat wat langer mee in ieder geval :)

Sisaltouw vinden ze meestal ook wel fijn ja.

Maw: meer knaagzooi ophangen zodat de tralies minder aantrekkelijk worden om aan te sjorren is wat ik zou doen. Heb gedaan, ook, toen Mina kwam.