Zieke parkiet kroponsteking

Gestart door michjuuh, november 10, 2008, 15:54:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

michjuuh

Hallo, ik ben anderhalve week geleden naar de dierenarts geweest omdat de vogelarts weekend had.. want mijn parkiet moest overgeven heb doxorall druppels gekregen want waarschijnlijk was het kropontsteking, moest 5-7 dagen 2 druppels geven na de 3e dag kreeg ik het echt niet meer naar binnen en ik ben alleen dus niemand kan me 2x per dag helpen, en ze voelde zich al beter maar was nog wel heel rustig 4 dagen later begon ze weer te braken, ben nu zaterdag weer begonnen met de druppels maar ze slikt het gewoon niet door en krijg het gewoon bijna niet naar binnen ik weet echt niet wat ik moet doen!! en twijfel of het kroponsteking is want ze eet wel!

iemand tips?


Mars

Ik zou alsnog even contact zoeken met de vogelarts. Braken kan kropontsteking zijn, maar bijvoorbeeld ook megabacterie.

Natuurlijk kan het zo zijn dat het medicijn de eerste keer wel werkt, maar als je eenmaal gestopt bent, niet meer.

Dus overleg even!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

michjuuh

Heb er net naar toe gebeld en ze overlegd met de vogelarts en belt me dan terug! wat een gedoe allemaal en die druppels geven is echt een ramp!!!

Mars

Ja, dat is erg vervelend, ik weet het zelf helaas maar al te goed.
Sommige parkietjes proberen te bijten en dan wil het nog wel een beetje (laten bijten in je vinger ;) ).
Andere houden de 'kaakjes' juist stevig op elkaar.

Ergens op het forum is wel eens uitgelegd hoe je een parkietje het beste vasthoudt, zodat het het kopje niet kan draaien. Dat helpt soms al veel.

Sterkte er mee!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

michjuuh

Nou wat ik net hoorde sta ik echt van te kijken, heb van de dierenarts doxoral gekregen en dat hielp niet tegen kroponsteking zei de vogelarts!
Ik ga dus nooit weer naar een dierenarts,
en weet dus nog niet wat het wel is dan, ga dus stoppen met die druppels ze eet ondertussen wel weer en voelt zich volgens mij ook wel wel goed dus wacht morgen even af  :( >:(
anders wordt ze daar opgenomen zodat hun de medicatie kunnen geven.