Wat voor gedrag is dit?

Gestart door Ria, november 08, 2008, 08:29:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ria

Rocky heeft de neiging om aan zijn etensbakkie te pikken,ook al hebben ze net eten gehad
Hier bedoel ik mee daar Rocky net zolang aan het bakkie zit te murmelen dat het bakkie gaat verschuiven,weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen...
Moet ik dit zien als agrresief gedrag?

marian

misschien gewoon spelen? Weet het anders ook niet.

Onze Rocky verschuift zijn etensbakjes ook en dat is bij hem echt spelen, daar kan hij heel druk mee bezig zijn, en met veel gekwetter!

Ria

Rocky is er dan wel druk mee bezig maar zonder geluid
Dit doet hij sindskort nu Puncky bij hem in de kooi zit,want toen hij nog alleen was deed hij dit gedrag nooit

marian

Als hij verder goed eet, is er volgens mij weinig aan de hand.

groetjes,
Marian

Ria

Rocky eet wel goed,dus daar ligt het niet aan

Kyrenna

Wat je beschrijft doet me aan twee dingen denken:

Toen ik nog relatief lichte voerbakjes had ging Mina er altijd aan schuiven en sjorren tot ze uiteindelijk naar beneden kukelden. Andere vogels half in paniek, maar Mina ging rustig op zoek naar haar volgende sloopobject.

Kheb nu ook een meiske dat baltsgedrag naar één bepaald zwaar favoriet speeltje doet (pruttelfluiten, beetje opgezette kopveertjes, en met snavel korte tikjes geven), misschien is dat 't? Dat-ie even aangeven moet naar de andere vogel dat dit toch echt zíjn allerliefste voerplekkie is?

Yorn

Ik denk dat Rocky gewoon wilt spelen, Jippie doet dat ook wel eens. Meestal als ik mijn hand dan in de volière doe komt hij daar op af. Ik denk dat hij aandacht wil.

Ria

Nou wat ik dus zie aan Rocky is dat hij wel alleen bij dat éne bakkie zit te eten dus zijn lievelingsplek
En aandacht krijgt hij genoeg,allebei zelfs

hillie

Is denk ik speels gedrag hier doet het popje het ook net zo lang tegen een bakje aan sjorren tot het scheef hang.
Anders moet je het bakje zo hangen dat ze er niet bij kan komen.
Dat helpt hier ook.