Kale plek bij achterwerk en raar piepen: wat is dit?

Gestart door Jacky83, november 05, 2008, 23:18:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacky83

Mijn popje Pino zit sinds vandaag constant aan haar achterwerk te knagen en veren weg te trekken rondom haar anus. Er is nu een hele kale plek ontstaan en ik kan bijna letterlijk naar binnen kijken.
Ze piept ook heel gek; alsof ze pijn heeft ofzo. Soms lijk het net of ze aan het persen is. Ze zit heel rustig en reageert weinig, terwijl ze normaal altijd heel druk en wild is. Ze zit niet in haar kooi, ze vliegt nog wel hier en daar rond, maar zoekt de rust op op haar favo plekjes.
Ik las iets over legnood op de site, maar herken daar niet echt veel in. Ze is alleen en heeft nog nooit eitjes gelegd... Herkent iemand dit probleem?

Kleintjes

Hoihoi,

wat naar dat je meisje last heeft. Heb je misschien 'n foto? Is misschien wat makkelijker om dan 'n beeld te krijgen van haar probleem.
Popjes die alleen zijn kunnen ook eitjes leggen, daar is niet altijd 'n mannetje voor nodig.
Ik zou je wel aanraden (aangezien je 't niet vertrouwt) om zo snel mogelijk naar de VA of DA te gaan. Beter 'n keer te veel dan 1 te weinig. Legnood zou kunnen, maar verstopping kan net zo goed. Ook is mogelijk dat er ' n irritatie is van 't een of ander. Voor de zekerheid zou ik persoonlijk aanraden om naar de DA of VA te gaan, al is 't maar om 't zekere voor 't onzekere te nemen. Met parkietjes kun je eigenlijk nooit voorzichtig genoeg zijn omdat ze heel goed kunnen 'acteren', doen alsof er niets is en als je uiteindelijk iets merkt is 't veelal te laat met ziektes.

Mijn advies: Ga er mee naar de DA of VA, better safe than sorry zeggen ze in 't engels.

Benieuwd wat anderen denken.

Groetjes, liefs en sterkte met je meissie!!
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Jacky83

Hierbij een foto. Ik kijk even aan hoe ze er morgenochtend aan toe is en dan bel ik inderdaad de dierenarts...


Jacky83

We krijgen het niet heel goed op de foto. Maar de ontlasting blijft nu allemaal aan de kale huid plakken....

roha

Mijn advies is ook morgen toch zo snel mogelijk naar het liefst een vogelarts.
De ontlasting kan je met een lauwwarm wattenstaafje voorzichtig weghalen.

Caviaplanet

Je kan het beste langs een vogelarts gaan. Mijn Nicki heeft ook zoiets (zonder piepen) en met hem gaat het helaas niet goed en de arts kan geen diagnose stellen. Hopelijk kan de dierenarts bij jouw vogeltje wel wat vinden.
Jolanda

Chicowen

Ook mijn advies is zsm naar een VA te gaan.
Houd je ons op de hoogte?

Succes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Jacky83

We zijn vandaag bij de dierenarts geweest en het is nog steeds een beetje vaag. Er bleek een bacterie en een gist (eencellig organisme ofzoiets) in haar poep te zitten. Daar heeft ze antibiotica voor gekregen.
De arts voelt wel een bobbel wat kan duiden op een ei of een gezwel. Het is even afwachten wat er gaat gebeuren. Als ze morgen nog steeds bij d'r kont aan het krabbelen is, moeten we even terug komen.
Wellicht dat er dan een foto wordt gemaakt... Ik hoop eigenlijk dat het "gewoon" een verstopping is door die bacterie ofzo..
Hoe lang duurt het voordat een ei eruit moet komen? Dit is nu al zo sinds gisteren en het lijkt niet beter te worden. Ze is rustig maar zit nog steeds gewoon buiten de kooi (uit zichzelf). Constant zichzelf aan het poetsen en veren bij d'r kont te knagen/plukken.  :(

Tjipie lover

Ik had eens een parkietje en die had echt heel duidelijk te zien een bobbel onderaan zitten.
Ik wens je heel veel sterkte toe en hoop voor je dat jij niet voor die akelige beslissing komt te staan wat ik mee heb gemaakt met dat grasje.
Hoop dat je parkietje heel snel opknapt!!

Groeten Ank.

roha

Ben je al weer terug geweest met je parkiet naar de dierenarts?