is het goed

Gestart door morad3, november 02, 2008, 17:53:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roha

Daarom zeg ik ook, dan kun je nu vast beginnen met het doornemen van alle informatie en tegen de tijd dat het lente is geworden, dan ben je al een heel eind.

Net als iedereen, is het handig om eerst zelf goed te gaan zoeken, jij hebt ook nog eens alle tijd hiervoor. (tis wat anders dan dat je parkiet ziek is oid). Er is een zoekfunctie, die kun je heel goed gebruiken om alle informatie te vinden. Dit is echt niet om jou tegen te werken, dit wordt aan iedereen gevraagd. De reden is dat we op deze manier het forum overzichtelijk houden.

Succes!!  ;D

morad3

Waarom snapt niemand me  :(
Ik wil met me grasparkieten gaan kweken omdat ik nog paar wil!
en dit weet ik al
van ong april kanje gaan kweken je moet ze gaan voorbereiden in de broedseizoen.
ze hebben eivoer nodig en kalk je moet geld hebben voor als er wat mis gaat.
En natuurlijk broedblok hoor! je moet een extra de kooi schoonmaken en kijk is en aventoe in de broedblok als alles goed is en je moet nog een kooi hebben.
Maar een vraag kan ik niet vinden welke voer van nutribird heette die van de jongkies bij. nutribird a21 kan iemand me helpen.

Jacko

Wil je je vragen wat duidelijker stellen, ik snap er namelijk niet echt wat van...
Je wilt kweken, oke.. Je weet wat dingen, maar weet je genoeg?, heb je de verwachte voorbereidingen?
En vooral waaróm wil je gaan kweken? Wil je meer parkietjes? Dan denk ik dat het (misschien wel in belang van je parkietjes) gewoon nieuwe te kopen verstandiger is ipv te broeden..

gr.

Mars

Om je met je laatste vraag te helpen:
Je kunt Nutribird A21 voor alle babyvogeltjes gebruiken, dus ook voor parkietjes. Dit kun je kopen bij een goede dierenwinkel.

Maar koop het nu nog maar niet, want dan is het over de datum als het broedtijd is.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

morad3

Waarom zeggen jullie steeds dat je je grasparkieten niet moet kweken .
Ik wil gewoon nog paar klaar. en ik weet veelover voorbereiding in ong april

Safrena

Citaat van: morad3 op november 05, 2008, 07:59:45
Waarom zeggen jullie steeds dat je je grasparkieten niet moet kweken .
...

Hey Morad

Dit word vaak gezegd tegen mensen die er zonder enige ervaring of voorbereiding, of info zoeken beginnen met kweken en dat vinden wij niet verantwoord. Je bent tenslotte met levende wezentjes bezig. ;)
Als je totaal geen ervaring, kennis en info zoekt, kun je daar inderdaad beter niet aan beginnen, omdat het niet altijd even goed gaat met broeden.

Ik vind het helemaal netjes van je, dat jij wel de moeite doet om je in te lezen en kennis op te doen en voor te bereiden en vragen te stellen voor je wil gaan broeden.

Lees even goed onderstaande linkje, en zoek heel veel info op, op het internet. Ga ook eens langs bij een (hobby)kweker die zal je met heel veel plezier vertellen over zijn/haar ervaringen wat betreft het broeden. En bij twijfel stel hier je vragen maar, zodat je goed voorbereid bent en veel kennis hebt wat er allemaal te doen is bij het broeden. Broeden kan zonder problemen zijn, maar er kan net zovaak iets fout gaan.

http://www.parkietenfreak.nl/a-broeden.php

Even een paar belangrijkste punten voor je begint met broeden:


  • Zorg dat je zelf goed voorbereid bent, mocht er bij het broeden iets fout gaan, zodat je weet wat te doen.
  • Zorg dat je heel veel kennis krijgt, door veel te zoeken, te lezen en te vragen
  • Zorg dat je voldoende geld gespaard hebt, mocht er iets fout gaan, dat je meteen een vogelarts kan raadplegen
  • Begin pas met het broeden als je voldoende kennis hebt, als je je goed hebt ingelezen enz... niet als het te laat is
  • Zorg er voor dat je de leeftijd weet van je parkietjes, dat ze niet te jong of te oud zijn, en dat jouw grasparkietjes een goede voorbereiding hebben voor ze gaan broeden.

Het is nog zeven à acht maanden voor het broed seizoen begint, dus lezen, lezen en nog een keer veel lezen en bij twijfel stel je vragen.

En om even op je vraag over nutribird te antwoorden:
Ja normaal worden de kleintjes gewoon groot gebracht door ouders, maar door omstandigheden kan dat fout gaan (zoals te jonge ouders) en moet jij kunnen ingrijpen. Dat doe je met Nurtibird A21 zoals Mars al zei. Koop deze pas als je parkietjehaar eerste eitje heeft, zodat deze niet over datum gaan.

Veel succes met het verzamelen van kennis

Vele groetjes

roha

#26
Citaat van: morad3 op november 05, 2008, 07:59:45
Waarom zeggen jullie steeds dat je je grasparkieten niet moet kweken .
Ik wil gewoon nog paar klaar. en ik weet veelover voorbereiding in ong april

Ik zeg absoluut niet dat je niet met grasparkieten moet kweken.
Ik en mede de andere forumleden, proberen je duidelijk te maken dat het niet altijd 1,2,3 zo eenvoudig gaat, zoals jij er over praat.

We hebben legio voorbeelden, dat het dus verkeerd kan gaan en inderdaad ben je met levende wezens bezig, dieren met gevoel.
Daarom probeer ik en de ook de andere forumleden, bij jou duidelijk te krijgen dat je maar beter eerst het een en ander moet leren over het wel en wee van de parkiet, voor, tijdens en na het broeden.
Er kan nl. ook wat verkeerd gaan met het popje/moeders.

Daarom zeg ik ook steeds dat je nu nog voldoende tijd hebt om informatie in te winnen over parkieten en dit ook goed leest!!!!
Je weet ook dat als je uiteindelijk hebt gekweekt met je parkieten en je houdt de kleintjes zelf, dat je dan nooit meer kan verder kweken?!!
Dus het blijft bij 1 keer broeden!!??

Wij begrijpen je echt wel, ik hoop dat jij ons nu ook begrijpt.


morad3