is het goed

Gestart door morad3, november 02, 2008, 17:53:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

morad3

Ik heb 2 grasparkieten een is een pop 1jaar ong en de andere ook dat is een man.
ik koop eivoer en broedblok en kalk hebben ze al die mineralenblok! ze snavelen soms heeft iemand tip voorme

Jacko

Waar wil je tips voor hebben eigenlijk?
Lees ook eens www.parkietenfreak.nl , daar kun je veel terugvinden.

gr

Parkieten-Freak

Morad3: eerst maar eens wat lezen over broeden en kweken. :)
http://www.parkietenfreak.nl/a-broeden.php


morad3

ja had ik allang gelezen!
maar hoe moet ik mijn grasparkieten voorbereiden en moet ik ze in lente kweken!
of mag dat alle periode

Petr@

Dan heb je niet goed gelezen denk ik. Alles wat je nu vraagt staat daar goed beschreven ;)

De broed periode is nu voorbij.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

morad3

maar kan ik ze in januari kweken of wanneer

Caradow

Lezen Morad, staat precies vermeld in het stuk dat je gelinkd hebt gekregen

morad3

ja daar staat lente maar kan je ze ookin janwauri kweken en ik heb die voorbereiding gelezen !

morad3

Voor de grasparkieten die hier bij ons die in een buitenvolière zitten begint het broedseizoen eind maart - begin april (afhankelijk van het weer) tot september.
Dus begin april kan ik hun kweken of alle siezoen.

Milo-Pixel

Nee dus, januari is hartje winter. Lekker wachten tot het voorjaar, en ondertussen heel veel lezen en voorbereiden!
Broeden is niet niks, het zijn levende wezens waar je mee wilt kweken.

Edit: Ik zou persoonlijk eind april, begin mei pas beginnen. Begin april is vaak nog erg koud!

morad3

Dus mei kan ik hun gaan kweken dan is het lente oke.

roha

En in de tussentijd kun je van alles lezen over het broeden van de parkeiten, over wat er allemaal mis kan gaan en hoe te handelen. Daarnaast kan je ook vast beginnen met een 'boodschappenlijstje' met de benodigdheden die je nodig hebt als het mis gaat. En natuurlijk alles op tijd in huis halen en een x bedrag sparen/apart houden, voor als je naar de dierenarts moet.
;D

morad3

Ik snap niet helemaal wat je zegt zeg het makkelijker en kan ik ze niet in een andere soezoen kweken alleen maar in begin april dan is het lente

Mars

#13
Even met andere woorden wat Roha al zegt:
• met broeden gaat niet altijd alles goed, dus je moet geld hebben voor een dierenarts,
• ga veel lezen voor je begint, bijvoorbeeld over wat er allemaal fout kan gaan,
• ga alleen in de lente kweken of in de zomer: je kunt dus broedblokken ophangen van mei of april tot september. In september kun je ze beter weg halen. Parkietjes horen alleen te broeden als het lang licht is.
• koop ook wat handopfok (voor babyparkietjes die niet te eten krijgen)

Is het zo wel duidelijk?
Groetjes Marcia

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

morad3

Ja maar de ouders voeden de kleintjes tog op en voeden de grasparkieten eivoer voor de kleinen of met zaadjes.

Piknikki

Maar dit is al meerdere malen gezegd:

Citaat van: Mars op november 03, 2008, 16:34:35
wat er allemaal fout kan gaan

Dat zijn dus een van de dingen die fout kunnen gaan - wat nou als de ouders de kleintjes niet (voldoende) voeren?
Je zult je echt veel meer er in moeten verdiepen. Aan je vragen te zien ben je nog lang niet klaar om met je parkietjes te gaan broeden. :-\
Ga eerst maar eens lezen en zoeken naar alles wat je kunt vinden over parkieten en broeden.
Als je dan nog vragen hebt, kun je ze stellen. Dit zijn gewoon dingen die hoor je te weten voordat je ook maar aan broeden denkt.

morad3

is de voer ook goed NutriBird A21 en zijn die voor grasparkieten ?

Caradow

Morad, ga ZelF zoeken nu in plaats van alleen maar dingen te vragen die je zoooo makkelijk kunt vinden.

morad3

Ik kan nutribird voor babysgrasparkiet niet vinde ik zit 30min te zoeken wie weet het wel
En je moet niet gaan denke dat het makkelijk is om dingen meteen te vinden van parkieten kweken heb ik al heevee keer gelezen! wie kan me een beetje helpen aub

DarkWolf

Ik denk dat je beter pas volgend jaar gaat kweken..Want sorry hoor, maar mij maak je echt niet wijs dat je al voldoende & goed hebt nagedacht over wat kweken met parkieten allemaal inhoud. Je speelt op dat moment wel met levens he!! Lees je eerst in, en denk na WAAROM je wilt gaan kweken.