Parkiet is bang voor de grond

Gestart door Maaike1991, oktober 31, 2008, 11:20:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maaike1991

Hallo,

Ik heb al een tijdje een hele lieve grasparkiet, Whisky. Het is een mannetje, ik heb hem ongeveer 4 maanden denk ik. Hij is al behoorlijk tam, hij komt bij je zitten op je hoofd zitten en heeft zelfs al heel veel fluitjes geleerd. Alleen is er 1 probleem, nouja niet echt een probleem maar ik vind het wel raar. Hij zit nooit maar dan echt nooit op de grond, dat vind hij eng op de een of andere manier. In zijn kooi gaat hij nooit op de bodem zitten zelfs niet als ik er iets lekkers als groente op de bodem leg, dan kijkt hij er wel steeds naar en wil hij het ook wel pakken maar hij durft het dan niet, dan zie je hem echt twijfelen maar uiteindelijk kiest hij er toch voor om op zijn stokje te blijven zitten en dan kijkt hij op een gegeven moment ook niet meer naar het lekkers. Maar ook als ik hem ergens op de grond wil neerzetten vliegt hij meteen weg en gaan hij ergens op zitten waar hij zich kan vasthouden, zijn stokjes of tralies. Ook als hij vliegt kan hij soms wel 6 rondjes door de kamer vliegen en probeert hij wel ergens op te landen, maar dan durft hij het toch niet en gaat dan weer op zijn kooi of mijn hoofd zitten. Ik zou graag willen weten of hier een oplossing voor te vinden is, ik heb heel misschien wel een idee waardoor het zou komen want toen ik hem had gekregen met 7 weken hadden ze in de dierenwinkel zijn vleugels geknipt zodat hij niet kon vliegen en tammer zou worden zijden ze. alleen hij werd alleen juist ontzettend bang, ik heb hem pas tam gekregen toen hij weer kon vliegen, 2 maanden daarna pas. maargoed ik zou hem dus graag weer willen leren dat het niet eng is om op de grond te zitten ik heb alleen geen idee hoe.. ik hoop dat iemand hier mij kan helpen :)

Xx Maaike en Whisky

mick

Waarom wil je zoiezo dat hij op de grond gaat zitten als die dat niet fijn vind, hij doet er toch niemand kwaad mee?

Safrena

Hey Maaike

welkom op het forum

Eigelijk zou je blij moeten zijn dat jouw parkietje niet op de grond zit  ;)
Parkietjes op de grond raden wij ook af, om de vele gevaren en ongelukken die er kunnen gebeuren.

Dat jouw parkietje ook niet op de bodem van de kooi wil is niet zo erg, dat hoeft ook namelijk niet. Wel kun je best dan een bakje met grit/maagkiezel ophangen, dat jouw parkietje dit tot zich kan nemen als hij er de behoefte aan heeft

Jouw parkietje is niet de enige die niet op de grond/bodem van de kooi wil, hier doen ze dat ook niet, ze hebben daar totaal geen behoefte aan

Vele groetjes

Caviaplanet

Oh joh dat is echt geen probleem hoor, dat hij niet op de grond wil, dat hoeft toch ook niet? Parkietjes zitten juist graag wat hoger zodat ze alles kunnen zien. M'n vorige parkietje ging heel soms op de grond als de cavia's daar waren. Het is maar net wat een diertje leuk vindt of durft. Ook komt niet elk vogeltje op de bodem van de kooi hoor.
Groetjes
Jolanda

Caradow

Wees BLIJ dat hij niet op de grond wil.. dan kunnen er ook geen ongeluken gebeuren..
De bodem van de kooi ontdekt hij vanzelf een keer, maar is zoals ook al gezegt ook geen probleem als hij dat niet doet.
Een parkietje overziet nu eenmaal graag zijn omgeving en dat kan niet vanaf een laag punt.

Ze zaten hier al ruim een half jaar in de voliere eer de eerste het lef had om de onderste helft van de voliere te verkennen...

Petr@

Je mag inderdaad blij zijn dat je vogeltje niet op de grond wil zitten. Er kunnen vervelende dingen gebeuren als hij over de grond loopt.
Een deur die ineens open gaat of een voet erop zo zijn er nog wel een paar dingen op te noemen.


Hier heb ik er ook een paar die het wel eens doen maar ik haal ze  altijd weg van de grond.



Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016