Kan een parkietje je missen?

Gestart door Jasmin, oktober 20, 2008, 19:26:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jasmin

Ik zit sinds een paar dagen met een vraagje... en zelf vind ik het eigenlijk een stomme vraag ::)
Kan een parkietje je missen? Bijvoorbeeld als je een paar dagen weg bent?

Groetjes Jasmin

Parkieten-Freak

Helemaal geen stomme vraag Jasmin.
Ik denk dat het op zich wel kan, zeker als een parkiet alleen gehouden wordt en er sprake is van één vaste verzorger.
Als deze wegvalt, kan hij of zij die zeker (tijdelijk) missen.

Mijn parkiet heeft er geen moeite als ik er niet ben. Hij kent het reilen en zeilen bij zijn gastgezin voor de volle 100% en voelt zich daar goed thuis. Hij komt fluitend binnen en gaat fluitend weer weg.  ;)






hillie

Er zijn ook parkieten die niet eten als hun baasje op vakantie is.
Maar ook dat is per parkiet verschillend.

Maar onze parkieten hebben daar ook geen last van.
Is echt een allemans vriend.


Jacko

Helemaal geen stomme vraag, want een parkiet kan je wel degelijk missen!
Ik moet ook elke dag weg, maar als ik dan de deur opentrekt hangt mijn Juut aan de tralies hevig te piepen, en hard hoor.
Klinkt echt heel zielig, van 'waar ga je nou heen?'.

Over langere dagen weet ik niet, ze zijn in ieder geval wel weer blij als ik thuis ben ;)

Groetjes,
Jack

Mo

Hoi Jasmin,

Zeker kan een parkietje je missen. Zoals hierboven is beschreven hangt het ook van het parkietje af.
Ik heb er twee en  ervan die mist me heel erg en die laat het ook erg merken. Een dagje vind Elmo niet erg.  Maar als ik langer dan 3 dagen weg ben dan is ie behoorlijk uit zijn doen.

Ik ga meestal 3 weken op vakantie in het jaar en dan passen mijn ouders op. Ze mogen daar elke dag los. Maar zodra ik een lange tijd wegben wordt ie poepie chagarijnig en pikkerig. Ook wil ie dan niet terug in de kooi. Verder als ik dan eindelijk weer thuis ben moet ik het ook nog een week bekopen met zijn chagarijnige gedrag. Hihi Hij laat me echt merken dat ie het niet leuk vond dat ik zo lang weg ben geweest. Hij negeert me dan veel, of is heel pikkerig naar mij toe en wil vaak de eerste week slecht luisteren en bij me komen. Wat normaal geen probleem is.

Dus ja parkietjes kunnen je zeker erg missen. Maar dat is per vogel verschillend. Mijn andere heeft er niet zo veel last van gelukkig 1 chagarijn is al meer dan genoeg  :P

Groetjes Mo

Sonja

Hoi Jasmin,

Mijn parkietjes missen me eigenlijk al snel, vooral Joepie heeft dat heel erg.
Als ik maar een paar uur weg ben geweest en hij ziet me nog maar in de tuin lopen, dan begint hij heel hard te roepen.
En als ik eenmaal binnen ben dan nog erger. :P

Als ik langer weg ben (een paar dagen) en ik kom terug dan wil hij alleen maar bij me zitten, hij gaat zelfs niet eens eerst vliegen.
Pucky heeft dat ook wel, maar in mindere mate.
Joepie.....dat is net zwaan-kleef-aan, als hij me gemist heeft. ;) Wel heel lief hoor...... :-*

Groetjes, Sonja.

Jasmin

Bedankt voor de reacties ;)
Meo heeft het bij mij het meest, ze raakt dan erg uit haar dagelijkse ritme.
Als ik ze nog dag ga zeggen denkt ze ook gelijk dat ik weer terug kom maar dan kom ik niet gelijk terug die dag.
Dan raakt ze een beetje in de stress, best wel zielig eigenlijk.

DarkWolf

Volgens mijn mama zijn Falkor & Bartok muisstil als ik niet thuis ben..Vanaf dat ze mij horen binnen komen beginnen ze enthousiast te fluiten. Dus ik denk zeker dat ze mij gemist hebben :)

chico2

hoi hoi,

Mijn parkietje mist me al als ik in een andere kamer ben.
Dan blijft ze net zo lang piepen en fluiten totdat ik weer terug ben
:D
saskia