parkieten op meubels

Gestart door DobbyFloppy, oktober 07, 2008, 12:50:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DobbyFloppy

hallo, ik wil graag weten hoe ik mijn vogels ken leren om op meubels te vliegen, ze zijn nieuwschierig en floppy de groene die wil proberen om op je bord te vliegen maar doet dit nog net niet. Moet je speeltjes bij meubels hangen, want naast hun kooi staat wel een plank en daar heb ik een trapje naar de plank lopen en er hangt een klimmeubel tegen de zijkant van de plank
ze hebben ook nog een parkietenboom maar zitten het liefst bij dat klimmeubel omdat daar het huiskamergedeelte is
heeft iemand nog meer tips, en hoe ken je ze leren dat ze op je hand blijven zitten want floppy die zit meer op je hand dan dobby de andere vogel maar ze laten zich nog niet echt meevervoeren op je hand of makkelijk oppakken.

Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Piknikki

Speeltjes op de meubels is een goed idee. Een speeltuintje bijvoorbeeld. Of trosgierst kan ook wat helpen, ook bij het op je hand laten zitten. Het is immers veel leuker om op iemand hand te blijven als er lekkers te krijgen valt! ;)

Petr@

Waarom wil jij je parkiet op je bord hebben. ten eerste is   het niet fris voor je zelf ze kunnen altijd een poepje achterlaten en het is ook niet goed als ze van jou eten smullen. Hier bij  mij thuis gaan ze in de voliere als er gegeten wordt. Er wordt niet op een bord met eten geland.



Petra


In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

DobbyFloppy

ze krijgen altijd stukjes van de broodkappen niet te groot, maar hoe leer je de vogels om ze mee te vervoeren op je hand?
mijn jongste vindt het niet heel erg, maar als ie denkt dat het te snel gaat of te ver weg van zijn vriendinnetje springt ie weer op zijn stokje. ze gaan voornamelijk als ik ze uit de hand eten geven op mijn hand
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

DarkWolf

En jij denkt dat je parkieten enkel op tafel gaan komen als er brood ligt...Mijn parkieten heb ik nooit geleerd om aan tafel te komen, als we eten MOET ik ze in hun kooi steken omdat ze op je hand/vork komen zitten eender wat je aan het eten bent.

Zijn je parkieten handtam??
Als je onderstaande stappen volgt, worden je parkieten handtam en dan is het geen probleem om ze op je hand te vervoeren. Na een tijdje zullen ze zelfs op je schouder/hoofd komen zitten. Maar vergeet niet: vogels hebben vleugels en die moeten ze ook eens strekken dus als je vogels vrij mogen vliegen laat ze dan ook even vliegen ipv ze te verplichten bij je te blijven..
http://parkietenfreak.nl/a-tam.php

DobbyFloppy

#5
zijn handtam alleen ze vinden eng als ze te ver weggaan van mekaar, maar ze mogen ook op de meubels, en af en toe proberen ze het ook wel beetje, zoals heel laag langs de bank vliegen of zo laag over je hoofd heen vliegen dat je het idee heb of ie op je hoofd wil landen. een van onze parkieten heeft geprobeerd op de klok te klimmen.
ze doen wel pogingen maar doen het net niet

het vogelkooitje staat trouwens ook de hele dag open, ze mogen eruit wanneer ze willen behalve rond etenstijd, want dan gaan ze express laag langs je hoofd vliegen of als je aan het koken bent, al schreeuwend en tetterend vliegen ze dan een rondje of 2 langs je hoofd voor ze de keuken uit zijn, het zijn speelse beestjes, en houden van onderzoeken. we hebben 2 schommels in de kooi, in de avond gaat de handdoek erover en dan even uitvechten wie op de slaapschommel gaat

Berichtjes samengevoegd
gr Safrena
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

sebastiaan1995

heey,
ik had dat eerst ook bij mijn parkietjes( en mijn groene heet ook floppy ;) ) maar als ze zo laag langs iets vliegen zijn  ze gewoon nieuwschierig en willen ze erop landen alleen vinden ze dat een beetje eng... zo ook mijn iets jongere parkietje..die komt nu steeds dichter bij me vliegen en soms land die ook gewoon op mijn hoofd, en over dat de kooi de hele dag open laten staan... ik heb dat in de vakantie ook wel eens gedaan. alleen als je er bijvoorbeeld een dagje er niet bent of op vakantie bent. worden ze een beetje gek, omdat ze er normaal altijd uit mogen..dus nu mgen ze eruit om wat vastere tijden

groetjes sebas

DobbyFloppy

dobby ging eerst ook niet op mijn hand, nou zei iemand van als je nou die hand doet en dan zo gaat staan met voeren komt ze ook op je hand, en inderdaad. na het eten willen ze meestal met mijn mouw spelen als ik een dikke vest of trui aan heb en ze gingen er allebei opzitten en het vrouwtje ging met voeren 2 x uit haar eigen op me hand, en toen gingen ze ruzie maken wie op me hand mocht eten echt leuk, nu probeer ik ze ook stukje te vervoeren en ik zag een filmpje daar had iemand de vogel op de hand en dan ging ze klein stukje vervoeren en dan aaien!!

Groetjes
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

DobbyFloppy

mijn vogeltjes zijn vrij handtam, als ik nu me hand op stokje leg komen de vogels naar me toe om te eten, het dametje doet dit nu ook. nou wil ik ze wel proberen af en toe uit het kooitje te halen maar dit laten ze nog niet veel toe, want ze springen vaak weer terug op hun stokje, hoe kun je dit opbouwen.
p.s mijn vogels zitten nu meer op het plankje, laatst was floppy (groen) heel blij en hij het laddertje op, hups naar de plank, en hij ging daar met zijn kop schudden van blijdschap en trippelen enzo zo leuk!!! :-*
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

DobbyFloppy

mijn vogels zijn redelijk tam ze gaan op het plankje naast de kooi, Dobby de grijze die vliegt er in een keer op en Floppy gaat meestal via de trap of het klimmeubel wat bij het plankje hangt, klautert ie ook
ook willen ze af en toe richting je bord vliegen of op de leuning omdat ze in de ochtend als mijn broodje bijna op is een kostje krijgen. maar ze krijgen niet eerder voor mijn bord bijna leeg is op dat kostje brood na, gewoon mini stukje.
nu wil ik ze aanleren om ook op de tafel of bank te vliegen. ze durven wel op je hand, maar laten zich niet zo snel vervoeren, hier zijn we mee bezig om te leren dat het niet eng is om op de hand te blijven zitten ook al loop ik met vogel op hand
ken ik ze hierna ook leren om vanuit mijn hand ze op een meubel te zetten of zal dat ook nog wennen
en ken je ze evt ook lokken op tafel met voer, heb ik geprobeerd een keer maar deden ze nog niet echt veel mee
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13