wedstrijden spelen met parkiet

Gestart door thespinx, oktober 28, 2008, 21:53:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

thespinx

Ik zou graag in de toekomst wedstrijden willen spelen met mijn parkiet zyn er bepaalde criteria waar de parkiet moet aan vol doen ?Naar welke aspecten kijkt de jury ?Worden de parkieten ingedeeld in een bepaalde klasse volgens leeftyd mutatie of speelt dit geen rol ?En bestaat er doping in de parkieten sport ja of nee ?

Parkieten-Freak

Ja, je hebt eredivisie, hoofdklasse a,b en c, maar ook de zaterdag- en zondagamateurs moeten we niet vergeten.  :)
Dan hebben we nog de zweefvliegcompetitie, en voor hoogvliegers weet ik ook nog wel een leuk item.
Als ik het goed begrijp ben je van plan om je parkiet te drogeren ten behoeve van wedstrijdsport.
Nou, EPO is verboden. Stimulerende middelen ook.  ::)


Mars

Wedstrijden worden over het algemeen gehouden met Engelse grasparkieten. De meeste huis tuin en keuken parkietjes zijn 'australisch'.

Engelse parkieten zijn iets breder gebouwd, iets groter en hebben een hogere 'kuif'. Ze worden oa beoordeeld op hun formaat, kleurslag, correctheid van het aantal wangstippen, glans en tekening van de veren en ook karakter (of ze rustig stil kunnen zitten). Voor meer informatie kun je het beste eens een vogelvereniging in de buurt opbellen en vragen of zij ook parkietenkwekers hebben en zo niet of zij je de naam van een vereniging in de buurt kunnen geven waar ze wel parkieten kweken. Dan kun je eens een tentoonstelling bijwonen of een vergadering en je eens goed laten informeren over de eisen die zij stellen.

Een enkele vereniging houdt tegenwoordig ook aparte tentoonstellingen voor australische parkietjes, maar dat zijn er nog maar een paar heb ik begrepen.

Over het algemeen gaan tentoonstellingskwekers anders om dan wij huisdierenliefhebbers met hun parkietjes. Kijk gewoon eens op een tentoonstelling rond en praat eens met kwekers, dan kun je kijken of het een hobby is die je leuk lijkt...


Haha, PF is me voor ;)



Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Kijk, Mars heeft verstand van zaken. Ik dus duidelijk niet.  8)


thespinx

#4
ja blijkbaar wel bedangkt mars voor de  info :)