Konijn en parkiet samen?

Gestart door Jasmin, oktober 21, 2008, 14:55:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jasmin

Kunnen konijnen en parkietjes in de zelfde kleine kamer leven?(wel allebei in een eigen hokje)

Mijn konijntje stond altijd in de tuin maar sinds mijn andere dood is vereenzaamt hij helemaal,
het werd zelfs zo erg dat hij vanaf vrijdag stopte met eten en vanaf zondag niet meer dronk.
Ik heb hem vanochtend mee naar binnen genomen en hem zelf met een spuitje water gegeven.
Toen leefde hij weer helemaal op want iedereen kwam hem aaien enzo. dus hebben we een binnenhokje gehaald.
Maar hij moet binnenkort wel op mijn kamer kan dat samen?

Groetjes Jasmin

DarkWolf

Tuurlijk kan het :) Als je je parkieten los laat kun je misschien best wel een handdoek over het hok van het konijn hangen, want als de parkieten aan de tralies gaan hangen van het konijnenhok lijkt het me dat je om problemen vraagt..

Jasmin

Oke bedankt voor je antwoord ;)

Jasmin

Kleintjes

Hoi Jasmin (jaja, goed gespeld deze keer hahaha),

ik denk dat je in dit topic ook al veel terug kunt vinden over je vraag: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=10784.0

Wat naar dat je andere konijntje overleden is. Wel prettig dat de andere zich nu weer beter voelt nu hij 'binnen woont'.  ;)
Succes ermee!!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Jasmin

Citaat van: Kleintjes op oktober 21, 2008, 15:43:06
Hoi Jasmin (jaja, goed gespeld deze keer hahaha),

Applausje voor jou ;)

Stom dat ik dat topic niet gezien had :-X


chrikske

Het kan inderdaad zonder problemen hoor,

Iemand die ik ken heeft buiten in zijn volière met grasparkietjes een Degoe zitten!  :D,
deze hebben helemaal geen probleem met elkaar en soms lijkt het wel of de grasjes willen spelen met de degoe ;).

Groeten Christophe

Moppers

Ik heb ook een konijn(tje ;)), die staat in dezelfde kamer. Sterker nog, hij staat vlak naast de voliere.
Uiteraard mogen vogels en konijn niet tegelijk los en zorg ik ervoor dat de vogels niet bij het konijn kunnen komen als ze los zijn. Mijn grasjes negeren hem gewoon. Een van mijn valkjes vindt hem bijzonder interessant, maar hij mag alleen naar hem kijken en op afstand tegen hem kletsen. Het konijn wordt daar niet warm of koud van.

CiteerIemand die ik ken heeft buiten in zijn volière met grasparkietjes een Degoe zitten!
:o Nou dat zal die degoe leuk vinden, maar niet heus.
Degoes en konijnen zijn daarnaast totaal niet met elkaar te vergelijken. Het enige dat ze gemeen hebben, is dat het groepsdieren zijn. Bij degoes is dit iets sterker aanwezig, die gaan vaak dood zonder soortgenootje. Dat hij het met 'spelende' grasparkietjes uithoudt (wat hij zal ervaren als pesterij en bedreiging) verbaast mij heel erg.
Die situatie is dus geen argument dat konijnen en grasparkieten op dezelfde kamer gehouden kunnen worden, eerder een voorbeeld van onverantwoord dieren houden.

chrikske

Citaat van: Moppers op oktober 21, 2008, 23:12:23
:o Nou dat zal die degoe leuk vinden, maar niet heus.
Degoes en konijnen zijn daarnaast totaal niet met elkaar te vergelijken. Het enige dat ze gemeen hebben, is dat het groepsdieren zijn. Bij degoes is dit iets sterker aanwezig, die gaan vaak dood zonder soortgenootje. Dat hij het met 'spelende' grasparkietjes uithoudt (wat hij zal ervaren als pesterij en bedreiging) verbaast mij heel erg.
Die situatie is dus geen argument dat konijnen en grasparkieten op dezelfde kamer gehouden kunnen worden, eerder een voorbeeld van onverantwoord dieren houden.

hmm, ok, wist niet dat het zoveel kwaad kon, hij zegt dat de degoe zich heel goed voelt en dat ziet het er ook naar uit maar goed misschien is dit dan een uitzondering en is het inderdaad geen goed idee van hem.

Ik zal het melden.

BoemeN

#8
Hey

het kan zeker , heb zelf altijd 3 konijnen in me voliere gehad met ongeveer 30 parkieten samen. doen mekaar echt helemaal niks , soms zitten ze zelf op de rug van het konijn en kijkt het konijn even en gaat weer verder met huppelen, zelfde met eten , maakt het konijn niks uit als er 5 parkietjes op ze etensbak zitten

Ingrid

Zoals Kleintjes al aangaf, is er al een topic over het houden van grasparkietjes in combinatie met andere dieren.
Nogmaals de link: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=10784.0

Een eventuele discussie kan daar voortgezet worden en het is niet zinvol om in dit draadje wederom een discussie te gaan voeren. Jasmin heeft inmiddels een antwoord op haar vraag en dit topic krijgt daarom een slotje *KLIK*