voor het eerst uitvliegen, de juiste tijd?

Gestart door Bijtje27, oktober 23, 2008, 16:23:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bijtje27

Hoi,

Ik wil mijn vogels dit weekend laten vliegen. Ze hebben er denk ik echt behoefte aan omdat ze steeds druk door de kooi heen gaan en zo veel mogelijk proberen te vliegen in de kooi. Ik denk dus dat het voor hun echt goed is om te gaan vliegen en in de speeltuin te spelen die ik heb gemaakt.

Nu wilde ik nog even jullie mening of ik het niet te vroeg doe. Ze komen op mijn vinger zitten zowel met eten als zonder eten. Soms pikken ze eerst even naar mijn vinger maar ik denk dat ze dan geen zin hebben. Als ze op mijn vinger zitten zonder eten blijven ze wel even zitten als ik door de kooi beweeg, maar springen dan toch wel weer snel naar hun stokje terug. Als ze op mijn vinger zitten vinden ze volgensmij weinig eng. Ze kwebbelen erop (soms echt tegen mij) en gaan hun veertjes goed doen of op één pootje zitten. Lijkt me dan wel dat ze me wel mogen toch?

Wat denken jullie te vroeg of mooi op tijd?

hillie

Volgens mij is dan wel de goeie tijd.
Want in de kooi zijn ze tam dan waarschijnlijk ook buiten de kooi.
Maakt de kamer wel parkiet vriendelijk, zodat ze niet ergens tegen kunnen vliegen.
Veel vlieg plezier met de vogels.

marian

hoe gaat het nu?
Hebben ze al lekker gevlogen?

Bijtje27

Ja, ze hebben al wel lekker gevlogen en ze vonden het volgensmin ook wel erg leuk. Alleen is het bij die ene keer gebleven. Ik zet de kooi wel vaak open, maar ze willen niet echt. Ik wacht het wel af, als het goed is krijgen ze vanzelf wel weer eens zin om de wereld te verkennen.

Caviaplanet

Ja hoor dat komt vanzelf wel tot ze doorhebben hoe leuk het is. Mijn pietjes hielden het even voor gezien na de eerste vlucht maar als snel kwamen ze tot de conclusie dat het toch wel erg leuk is om buiten de kooi te zijn.
Groetjes
Jolanda

hillie

Misschien kan je iets lekkers buiten de kooi leggen bijv. trosgierst.
Dan kunnen ze daar naar toe vliegen.
Het kan ook hun favoriete speeltje doen om ze te lokken.



Bijtje27

Ik heb ze nu gelokt met trosgierst wat ik buiten de kooi heb gehangen. Ik had  gelukkig de gehele dag de tijd want ik kreeg ze met geen mogelijkheid meer terug de kooi in. Kirrie wel, die ging op mijn vinger zitten en van het trosgierst eten en zo mee terug de kooi in. Rico echter niet. Hij heeft van 's morgens vroeg tot 's avonds laat buiten de kooi gezeten. Ik had gelezen dat ze vanzelf wel weer naar binnen gaan als ze honger hebben, maar dat gebeurde dus niet. Ik had het ook wat donkerder gemaakt zodat hij weer naar binnen wilde. Lukte ook niet.

Wie heeft er een tip?

DobbyFloppy

als je een speelboom voor je parkiet heb kun je hem van daaruit in de kooi zetten
of op een stokje of op je vinger de kooi inzetten.
en voor zover ik weet zou donkermaken ook moeten helpen
en kijk anders nog even rond op de site eventueel met de zoekfunctie
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13