verpulveren pellets

Gestart door mrvanderploeg, oktober 23, 2008, 15:13:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mrvanderploeg

Hoi Allemaal,

Op dit ogenblik ben ik met de derde poging bezig om mijn grasparkiet Fred op pettets over te zetten. HIj weigert ze vooralsnog te eten als ze in zijn voerbak liggen. Hij eet liever een dag niet. Als ik de pettels op mijn lippen legt komt Fred ze de hele tijd pakken en versnippert ze. ik heb niet het idee dat hij wat binnenkrijgt. Het lijkt wel of hij het niets snapt dat hij dit kan eten. Ik heb de hassison super fine. wie heeft er tips?

PS ik denk dat ik alle topics over pellets heb gelezen........

Moppers

Ik heb een tijdje geleden mijn vogeltjes ook op pellets over gezet, en had daar ook een topic over, ook over het verpulveren. Ik heb de zoekmachine gebruikt om hem te vinden (pellets + verpulveren en afgeleiden), maar dat lukte niet (vreemd). Maar uiteindelijk heb ik het topic gevonden. Vanaf mijn reactie van 3 september gaat het (onder andere) over het verpulveren van pellets. Ik denk dat je daar wel wat aan hebt.
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=14169.0
Inmiddels zijn we ruim en jaar verder, en er wordt nog steeds verpulverd. En de kruimels worden ook nog steeds opgegeten. Als er nog poeder in het bakje ligt en ik doe er nieuwe pellets bij, dan eten ze die nieuwe pellets in plaats van hun restjes op te ruimen. Daarom geef ik ze pas nieuwe pellets als ze alle kruimeltjes op hebben.

Het is trouwens niet verstandig om je parkietje iets uit je mond of van je lippen te laten eten. In je mond en je speeksel zitten veel bacteriƫn die slecht zijn voor je parkietje en op deze manier krijgt hij die binnen.