Kiwi is niet meer...

Gestart door Susanne32, oktober 22, 2008, 20:43:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Susanne32

Onze Kiwi is niet meer...  :'(

Ze heeft maar een jaar bij ons gewoond en was al volwassen toen we haar uit de dierenwinkel haalden; ze was op dat moment gekortwiekt en we vonden dat zo zielig dat we haar mee hebben genomen. Ze heeft nooit normaal kunnen vliegen ondanks dat haar veren goed zijn aangegroeid.

Kiwi was een prachtige, grote, gele vogel met wat groene vlekken hier en daar; een levendige dame die iedereen onder de duim had. En het wonderbaarlijke was dat ze ons nooit gebeten heeft...!

Vorige week viel ons op dat ze stilletjes was en meer sliep dan normaal, ook overdag en terwijl de anderen vrolijk aan het kwetteren waren, zat zij met haar kopje in de veren te slapen. Ook bracht ze de nacht niet meer door op haar geliefde schommel. Even goed in de gaten houden dus.

Toen we terug kwamen van een weekendje weg ontdekte ik een groot plakkaat donkergroene ontlasting, wat ik voorzichtig heb geprobeerd los te weken. Er kwam alleen donkergroene smurrie uit. We hebben Kiwi gelijk uit de voliere gehaald en apart gezet met de infraroodlamp erop en dat deed haar zichtbaar goed.

De volgende ochtend ontdekte ik dat er wit overgeefsel uit haar snavel kwam, het zag er heel naar uit. De ontlasting werd niet beter en ook hing er een vieze lucht om haar heen... Direct de dierenarts (Kindermans) gebeld en Kiwi in de loop van de ochtend naar Vlaardingen gebracht. Ze hebben haar daar gevoerd, want ze at en dronk niet meer, en in de couveuse gezet.

Het heeft niet mogen baten: vanmorgen kreeg ik op mijn werk een telefoontje dat Kiwi vannacht is overleden... Wat een ellendige dag met het ophalen van Kiwi in het vooruitzicht... We hebben haar aan haar vriendjes laten zien en uitgelegd dat Kiwi niet meer terug komt; ze waren er echt stil van... Morgen gaan we Kiwi begraven, want sectie laten uitvoeren op haar kleine lichaampje zien we echt niet zitten...

Vaarwel lieve Kiwi, onze grote, gele muis... Rust zacht...  :-\

Caradow

He bah Suus.. Sterkte meis...

Milo-Pixel


Chicowen

Jeetje, getsie zeg.  :( Heel veel sterkte!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Sara

Wat een vreselijk nieuws! :(
Heel veel sterkte...

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

DobbyFloppy

veel sterkte, jammer dat je vogel dood is
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Ilse*

Heel veel sterkte, Susanne!
:(

Mars

He wat sneu nu...
Sterkte er mee!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Aaah Nee  :( Susanne, wat vreselijk zeg  :(

Nou, ik wens jullie allemaal heel veel sterkte toe, ook namens Eunice.

Liefs, Han

Caviaplanet

 :( Ohh wat een naar bericht. Ik wens je heel veel plezier met het verlies van je lieve vogeltje.
Groetjes
Jolanda

tup en joep

heel veel sterkte met het verlies van kiwi
kiwi heeft toch nog een mooi leven bij jullie gehad
nogmaals sterkte

groeten andrea en de vogeltjes

Jasmin

Wat een vervelend nieuws :(
Sterkte!

Petr@

In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Tjipie lover

Ontzettend veel sterkte susanne.

liefs van Ank!!

hillie

Heel veel sterkte met dit verlies van kiwi.

chrikske

Veel sterktje, je hebt gedaan voor kiwi wat je kon. :(

Mvg Christophe

Isis