Wat hebben jullie allemaal in de kamer vd parkieten staan?

Gestart door Jacko, oktober 18, 2008, 20:17:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacko

Hi allemaal,

Toch maar even vragen, want ik denk dat m'n parkietjes zich een beetje vervelen ;).
We zijn nu bijna klaar met de verbouwing van de zolderkamer cq kamer van de parkietjes en mij.
Alleen zit ik me een beetje af te vragen wat ik allemaal in de kamer kan plaatsen voor de parkietjes.

Ik weet natuurlijk het idee van een speelboom, maar hoe en waar ik dat ga plaatsen weet ik niet...
Wat hebben jullie verder allemaal in 'n kamer staan voor jullie parkietjes?
Ze zitten hier ook wel eens op fotolijstjes op de kastjes enzo, maarja verder hebben ze hier niet zoveel buiten de kooi.

Graag hoor ik wat ;) En als d'r nog een ander topic hier over loopt ook, want ik kon 'm niet vinden ;)

Bedankt,
gr,

Jack

Petr@

Ik heb een 3 tal schommels aan me plafond bevestigd en daarvan worden er met 2 heel veel  gespeeld.Zijn wel grote schommels hoor. Het speeltuintje wordt daardoor zelden gebruikt daarbij heb ik ook nog de kleine kooi staan met speelgoed,vinden ze op zijn tijd ook wel weer leuk.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Piknikki

Hihi, wat een grappig vraagje.
Ik heb m'n parkietjes in m'n slaapkamer staan, trouwens.

Nou, ik heb zo'n klein speeltuintje op de kast staan (maar da's meer leuk voor 1 parkietje, voor 4 is het wat te klein)
En ook nog een tak van druivenhout horizontaal aan het plafond hangen (zijn te koop per 3 stuks voor €9 bij de Intratuin, de takken zijn zo'n 110 cm lang), en daar wil ik nog speeltjes aan gaan hangen (haakjes in het hout schroeven), zodat ze daar ook een speelplekkie hebben.
Ik ben niet zo'n echte klusser, dus zo'n chique parkietenboom hebben de mijne niet. :-X

Caradow

Tja, het is maar net hoe gek je het zelf wilt maken... De mogelijkheden zijn eindeloos ;)

Hier is de woonkamer een paradijsje voor de bende...

Allereerst natuurlijk de grote voliere, de vensterbank is ver de halve lengte ingericht voor de vogels met een speeltuin en een touwladder en speelgoed aan het rolgordijn wat altijd half naar beneden is (ze zitten daar dus ook graag op het rolletje). Dan hebben we halverwege de kamer, bij de afscheiding tussen woon en computergedeelte de speelboom staan en tot voor kort een ruime kooi, waar door wijlen Coco vaak gebruik van werd gemaakt. De kooi is net van de week verplaatst naar de rommelkamer, omdat hij alleen gebruikt word om de vogels naar buiten te doen en het seizoen nu wel zon beetje over is dat ze naar buiten kunnen. op de vrij gekomen plaats wil ik ook ene speelgelegenheid inrichten, maar daarvoor moet ik eerst shoppen op de meeting ;)

Dus het ligt er maar net aan wat je zelf wilt en wat andere gebruikers van de ruimte willen ;)

chrikske

Een grote kooi en een grote klimboom vol met speeltjes  :P.. (om het kort te houden)

Groeten Christophe

hillie

Wij hebben eigenlijk maar weinig speelgoed in de kamer staan.
Ze zoeken hier iets zelf wel uit waar ze mee spelen buiten de kooi.( is geen echt parkietenspeelgoed.)
We hadden wel een speeltuin maar daar keek die niet echt naar om.

carla-dobbe

Hoi Jack en de rest,

Ik heb (in tegenstelling tot veel andere parkieten vrienden) geen schommels, touwen en speelgoed enz. buiten de kooi aan bv. het plafond o.i.d. hangen, omdat ik geen gaten wil maken in mijn muren en plafond enz.. Ik heb ook geen parkietenboom, was toen ik op het forum kwam en er over gelezen had wel enthousiast om er 1 te maken, maar bedacht me bij nader inzien, dat dit voor mij toch meer nadelen had als voordelen. (ik ben bang, dat door de aanvliegroute, me behang straks heel plaatselijk geel moet groene stippels/kloddertjes zou zijn, en aangezien het niet bepaald afneembaar behang is. En de boom zou -vond ik- te ver van mij afstaan, waardoor het contact met me parkietje minder intensief zou zijn. Voor andere zijn dit misschien geen geldende nadelen, maar voor mij even wel)  Misschien komt er ooit nog wel één, maar voor nu is het nog niet iets wat wij missen, want:
Noddy speelt graag op de grond (is denk ik alleen ook maar echt aan te raden als je parket/laminaat/vinyl- of andere afneembare gladde vloer hebt) de heeeeeele vloer is voor hem, (alleen jammer dat ik hem nog niet heb kunnen leren opruimen haha) maar om het speelgoed toch een beetje bij elkaar te houden, omdat het meeste rolt en het hier en daar wat schuin afloopt, heb ik een soort ring /arena gemaakt van een flexibele grijze buis die ik bij gamma heb gekocht, deze zijn om bv. electradraden door geen te geleiden. Daar heb ik een stuk vanaf heb geknipt en de uiteinden tegen elkaar heb aangemaakt. (ik heb er 2, een grote en een kleine) de grote heb ik 2 langere stokjes in gemaakt, zodat hij meer de vorm heeft van de ajax-arena, de kleine heb ik rond gelaten, om op de salon tafel te leggen (vaak staat me laptop ernaast, dus lekker dicht bij = goed contact met Noddy) het leukste is dan om met een balletje suuuuper hard rond te gaan rennen, omdat de bal in de ring/arena tegen de rand aanrolt, en zo dus goed koers houd hahaha!!! Maar daarom is dit misschien ook alleen maar leuk op een gladdevloer, want ik denk dat een balletje niet goed rolt op hoogpolig tapijt. Nog een voordeel dat het speelgoed een beetje op 1 plaats blijft, es dat de poepjes ook niet door de hele woonkamer verspreid liggen, maar lekker makkelijk bij elkaar, in en rond de ring. Noddy zijn kooi staat op een kastje op wielen, waar al zijn rommeltjes inzitten, en dat is makkelijk/flexibel te verplaatsen. Het kastje is iets groter en breder als de kooi, waardoor er makkelijk speeltjes aan de buitenkant van de kooi kunnen hangen, want alle poepjes die vallen, vallen op het kastje, en niet op de vloer. Dat is makkelijk opruimen/schoonmaken. Ik heb 1 speeltuintje, wat ook op de grond staat. Het is een soort O-vorm van allemaal trappetjes. Daar gaat hij momenteel wel s'avonds steeds meer op zitten kletsen, omdat het op de grond misschien wel wat kouder is?? Maar zo kan hij lekker kiezen.. owja, laatst bij toeval al zijn speelgoed in een plasticmandje verzamelt, omdat ik moest stofzuigen. Dat was het heeeeelemaaaaal, een grabbelbak van aaaaaaaaaaal zijn speelgoed  ;D tja, het leukste speelgoed kom je meestal per toeval tegen  ;)
Nou succes ermee, ben benieuwd, misschien heb je straks weer leuke ideeën voor ons als het klaar is!!
Groetjes Carla en Noddy

Moppers

Afgezien van een parkietenboom maak ik de bovenkant van de konijnenkooi ook altijd een parkietenplekje als ze los zijn. Ik leg sowieso een grote handdoek over de konijnenkooi heen als ze los zijn, om konijn en vogels van elkaar gescheiden te houden. Dit werkt zoals gewenst, maar na een tijdje merkte ik dat ik er nog veel meer mee kon. Ik leg vaak wat lekkers op deze handdoek, en leg er een speeltje op (die ze niet in de kooi hebben hangen). Vaak leg ik er ook een bepaald kettinkje op (mijn valkjes houden heel erg van glimmedingetjes), maar ook wel eens iets simpels zoals een pen of een knijper. Soms spelen ze zelf, soms doe ik mee. Als ze weer de voliere ingaan, gaat alles van de handdoek af en de handdoek van de kooi af.
Je hoeft dus geen ingewikkelde dingen te bedenken of te bouwen om je parkieten buiten de kooi te vermaken. Ook hoeft het niet veel ruimte te kosten, want een pen, een speeltje en een knijper zijn zo opgeborgen.

MissMoontje

Bij mij staan de parkietjes op de slaapkamer, ik had eerst een parkietenboom voor ze staan.
Maar ze maakten er na een tijdje niet erg veel gebruik meer van en aangezien hij vrij groot was heb ik hem eruit gehaald.
Ik heb nu een schommel van sisaltouw aan het plafond hangen, liggen er overal balletjes en dingetjes waar ze mee kunnen spelen en ik heb een speeltuintje staan.
Maar ben nog druk aan het rondkijken voor andere leuke dingen die ik kan ophangen / neerzetten.

DobbyFloppy

je ken gewoon als daar een kooitje staat en een plankje, kun je haakjes maken en daar een trappetje maken, vinden mijn vogels ook leuk, of klimmeubels aan bepaalde voorwerpen
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13