Joey is ziek

Gestart door Milo-Pixel, oktober 20, 2008, 18:29:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Milo-Pixel

Het is weer zover, weer eentje ziek  :(. Joey is ziek. Ik dacht eerst dat ze een ernstige rui had, en dat is ook wel zo, maar volgens mij is dat niet alles wat ze heeft..
Ze zit bol, fluit niet, en heeft diarree. Daarbij is ze nu dus heel erg in de rui (kale plekjes op haar borstje, staart kwijt etc.).
Morgen gaat ze dus mee naar de dierenarts..
Ik hoop dat alles snel weer goed is met haar, en dat ik er gewoon op tijd bij ben.

Chicowen

Jeetje, het mag blijkbaar nooit heel lang goed gaan ofzo... :S
Hopelijk valt het allemaal toch mee en is Joey er snel weer bovenop.

Veel sterkte voor de lieve schat (en ook voor jou natuurlijk, maar jij valt onder dezelfde benaming ;) )

Liefs
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Caradow

Sterkte meis.. ik hoop dat ze snel weer de oude is...

Parkieten-Freak

Ah jeetje wat naar nou toch. Ik hoop dat ze gauw weer opknapt!
Sterkte!


DobbyFloppy

Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Jasmin

Ik hoop dat Joey snel weer de oude is! ;)
Sterkte!

JoostP

Sterkte met de parkiet!

De rui gaat natuurlijk ook minder voorspoedig met die diarree en het immuunsysteem heeft ook weer onder de rui te lijden misschien.  :(


hillie

Het lijkt je ook niet echt voor de wind te gaan hè.....
Sterkte met de kleine man.

roha

Jemig Marit, het het ook nooit op bij jou he , bah.
Ik hoop dat ze snel weer op knapt.
Zet 'm op he, allebei.

Liefs, Han

Petr@

He balen Marit,nou hopen maar dat Joey weer gauw opknapt.


Sterkte


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Kleintjes

Jeetje,

Echt balen Marit.

Succes bij de DA morgen! Ben erg benieuwd wat ze onder de leden heeft. Sterkte en beterschap met de kleine dot!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Mars

He wat naar nou... Ik leef met je mee hoor!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

#12
Nou vandaag naar de dierenarts geweest. Had vanmorgen al gezien dat ze geen diarree meer had, maar wilde natuurlijk toch gaan.
Hij heeft haar onderzocht en vond haar nogal mager. Dit komt waarschijnlijk omdat de rui bij haar niet goed gaat. Ze ruit veel te snel, veel te veel veren, waardoor dat te veel energie vreet. Normaal kost de rui al veel energie, maar bij haar dus nog veel meer omdat de rui niet soepel gaat. Hierdoor is ze afgevallen, en daardoor is haar immuunsysteem verslechterd. Ze neemt nu dus ook niet genoeg vitamines op uit haar voeding, omdat ze meer nodig heeft dan wat er in haar voeding zit (hij vind het heel goed dat ze harrison's eten). Ze heeft dus vandaag een vitamine 'shot' gekregen, en de komende dagen moet ik haar vitamines (ornivit plus) bijgeven. Zo moet ze makkelijker door de rui heen komen. Waarschijnlijk is het ook blijvend dat ze slecht ruit.

Het is dus niet heel erg ernstig, gelukkig :). Ik moet haar gewoon een handje helpen.

Citaat van: hillie op oktober 20, 2008, 20:41:34
Sterkte met de kleine man.

Hilde, ik weet dat haar naam misleid, maar het is toch echt een popje ;).


Liefs,
Marit

Piknikki

Ah, laten we dan hopen dat ze nou goed door de rui heen komt en snel weer opknapt, dat de volgende rui haar niet zo ziek meer zal maken. :(
Beterschap voor kleine Joey, en goed gedaan van je. :)

Wouter

Fijn dat dat het is Marit. Ze zal binnekort wel weer de oude zijn :) Ik wens Joey en jou veel sterkte. Gr. Wouter

Chicowen

Gelukkig dat het toch meevalt. Hopelijk is de lieve dame snel door de rui heen. ;)

Liefs
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

chrikske

allegeluk dat het niets ernstigs is!  :)

ze komt er wel snel weer bovenop  ;)

Groeten Christophe

Mars

Je kunt een beetje Juvenile (handopfokpoeder) er bij geven: een beetje rul maken met water vinden ze vaak wel lekker en is erg voedzaam.
Dat is hier samen met palmnotenolie aanbevolen voor de slecht verlopende rui (en wordt ook vaker gebruikt voor wat zwakkere parkietjes die toch al op Harrison zitten). Ik hoop dat ze er wat over heen groeit, het is hier regelmatig raak tijdens de rui...

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

JoostP

Gelukkig dat het toch niet zo ernstig is! Succes ermee!

hillie

Gelukkig valt het allemaal mee marit.
Lijkt wel een beetje het zelfde als bij ons popje die is ook altijd wat ziek als ze in de rui is.

Nou me excuses voor de kleine (man) vrouw ::)