eitjes leggen op de bodem

Gestart door marretje, augustus 05, 2008, 10:18:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ilka

Het is een beetje laat...maar misschien stopt ze alsnog met leggen als je zorgt dat ze minder dan 12 lichturen krijgt. Dit heeft bij ons popje ook geholpen. Zij had na haar eerste nestje vrij snel weer een dik achterlijfje. Door de gordijnen elke avond om een uur of 7 dicht te doen verdween bij haar de zin om te broeden gelukkig weer :)

Succes ermee!

Groetjes
Ilka

Caradow

Citaat van: marretje op oktober 18, 2008, 12:14:59
jammer dat ik geen antwoord heb gehad, want het eerste eitje legt er inmiddels weer. Gooi hier maar een slotje op.

Tja, soms word een vraag wel eens over het hoofd gezien..

Maar ik denk dat je zelf ook een en ander had kunnen vinden hoor...

Je kunt de eitjes weghalen en vervangen door nepeitjes, dan komen er geen jongen...
Je kunt het eitje schudden, dan komt er ook geen jong uit...
Haal in ieder geval het bok weg, waarschijnlijk stopt ze dan ook wel...

Ingrid

Buiten dat een vraag wel eens over het hoofd wordt gezien, zit er maar 2 dagen tussen de vraag en jouw antwoord met dat je het jammer vindt dat er geen antwoord is gekomen en dat er wel een slotje op kan  ???.

Safrena heeft je al eerder een advies gegeven over het stoppen van het leggen van eitjes aan het begin van dit topic:
Citaat van: Safrena op augustus 05, 2008, 16:11:48
Hey Mar

Als de eitjes stuk zijn, kun je ze beste gewoon weg halen, anders gaat dit al heel snel beginnen rotten en stinken.
Verder kan ik je alleen maar adviseren om goed in het oog te houden welk popje de eitjes legt. Als zij blijft leggen kun je haar (met haar mannetje) even apart zetten eventueel haar dan haar eitjes laten leggen en deze goed schudden of nepeitjes geven zodat het leggen ophoud
Vele groetjes