wegvliegen als je wilt dat hij terug komt

Gestart door Stefanie, oktober 16, 2008, 19:31:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefanie

hooihooi.

ik heb tico nu een weekje bij me en hij is inmiddels helemaal in zijn nieuwe omgeving gevestigd.
hij is sinds 3 dagen geloof ik door de kamer aan het fladdere voornamelijk na het eten en savonds als we gezellig
met ze alle op de banken zitten.
hij vliegt dan of op ze kooi(speeltuin) of op de aanjager of de keukenlamp.
maar zodra hij er 30min zit en ik even ga kijken, en ik hou me vinger voor ze borstje gaat hij wel zitten
maar zodra ik hem wil mee nemen vliegt hij weer terug, of naar een andere plaats waar die kan zitten
vanavond bleef hij voor het eerst iets langer op me vinger zitten maar misschien alleen omdat hij niet zo snel een nieuw plekje kon vinden.
gaat dit nog over?, en word hij nog tammer?
trosgier moet hij buiten de kooi vrij weinig van hebben.
maar zodra hij een stukje krijgt als beloning wanneer die terug in ze kooi zit. eet hij het niet gelijk maar als ik later kijk is hij er mee bezig of is het al op.

of komt dit allemaal nog wel?
Groetjes Stefanie


Piknikki

Hoi Stefanie!
Fijn om te horen dat Tico en jij het al goed met elkaar kunnen vinden!
Je hebt Tico nou een weekje, en dat is nog best kort om elkaar echt goed te leren kennen.
Ik denk dat hij nog alles lekker aan het ontdekken is.

Hij zal absoluut wel tammer worden als je doorgaat met hem aandacht te geven. :)
Lekker spelletjes met hem doen, hem belonen voor zijn goede gedrag, dan zal hij erg gehecht aan jou raken en je echt gaan vertrouwen.

Dus ga zo door en leer elkaar kennen. :)

hillie

En waarschijnlijk is die ook nog niet hand tam.
Moet je hem eerst hand tam maken in de kooi en dan kan je hem los laten vliegen.
Dan zal die waarschijnlijk ook niet weg vliegen als je hem op je vinger doet.
Succes er mee.

groeten hilde

Stefanie

Hooihooi,
nieuwe informatie:D!!
ik heb hem even niet meer eruit gelaten, en wil hem graag eerst handtam krijgen.
hij doet inmiddels veel voor trosgier en hapt er goed naar als ik het voor hem hou,
hij komt nog niet op de vinger zitten, maar hij twijfelt al wel hahaha erg leuk om te zien!!
nu is hij er vanavond even uit geweest en boven op ze kooi geklommen, hij hapte nog steeds naar het trosgier en wilde nu wel even op me vinger.
ik heb hem rustig mee genomen naar de bank en ben gaan zitten hij ondertussen nog etend!!
intussen heb ik hem op me schouder gezet, en hemnog beetje gevoerd(natuurlijk niet al te veel trosgier)
hij bleef even zitten en vond het geloof ik wel prima.
toen is hij terug gevlogen naar ze eigen kooi en naar binnen getippelt.
het was zoo prachtig gezicht, ik ga hier natuurlijk mee door:D, want ik weet zeker dat het nog beter word:D:D!!

Doooeeeeeegg Gr stefanie