zieke feyona

Gestart door ciske, oktober 13, 2008, 11:17:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ciske

Hoi allen...

ik zag net dat feyona zit ruikend slijm op gaf. heb maar gelijk appart gezet en dierenziekenhuis in groningen gebeld voor een afspraak. ik kan er om 16:45 terecht....

ik houd jullie op de hoogte

DobbyFloppy

hopelijk is het niet al te erg, alvast sterkte voor je vogeltje ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Caradow

Hey bah Bas...

Het was niet eenmalig? In ieder geval goed dat je gelijk ene afspraak gemaakt hebt!


ciske

geen id of het eenmalig is... maar vies ruikend slijm is niet goed... dus er is wat aan de hand
en ze drinkt ook meer als anders (hoewel ze al redelijk veel drinkt normaal gesproken......)

Caradow

Succes in ieder geval! Als ze inderdaad ziek is, informeer dan ook of je de rest ook voor de zekerheid moet mee behandelen!

ciske

dat doe ik zowiezo wel.

ciske

ik ga zo weg.... heb het in tussentijd nog nie weer gezien, maar vind hem wel wat in elkaar gedoken...

Jasmin


ciske

Nou Groningen zullen ze me ook niet meer zien. Eerst wist ie niet eens wat het was na een bijna 3 kwartier durende onderzoek zijn we niet gek veel verder. Afwachten zei hij en dat Feyona niet goed door de rui was gekomen en nu ook niet er goed doorheen komt. ook moest hij een boek erbij pakken waar ie ook niets mee op schoot....

Dus 2 weken 1 maal daags 1 druppel vitamine (ornivita plus). Dus veel verder zijn we niet. Alleen wat centyen armer. Nou dan hoef ik de volgende keer niet daar naartoe te gaan ga ik wel gelijk naar Drachten. Ook een aantal dingen waar ik het niet mee eens was. Oa dat parkieten eigenlijk geen fruit mogen hebben. Toen een vriendin die mee was vroeg of dat kanaries wel fruit mochten zei hij ook van niet omdat dit zaadeters waren en geen fruiteters.Wat zit er dan in het voer?? Meestal zit er fruit in het voer staat notabene op het pak.


maar feyona heeft sinds vanmorgen niet meer gebraakt voor zover ik weet...

mij zien ze dus niet weer terug in het groninger dierenziekenhuis.


Kleintjes

He getsie Bas,

Die DA had er dus (even bot gezegd) de ballen verstand van  >:(

Jammer dat hij je niet heeft kunnen helpen.
Gelukkig dat Feyona zich nog goed voelt. Wellicht heeft er iets in haar keeltje of dergelijke 'dwars gezeten', je kent 't gevoel wel denk ik.

Fruit wordt normaal zelfs geadviseerd omdat 't vitamines bevat en ook zorgt voor afwisseling en 'bezigheidstherapie' . Als fruit ongezond was, waarom zouden ze 't mogen? Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat ze geen fruit mogen. Zou niet logisch zijn aangezien er ook fruit in de voersoorten verwerkt wordt. Vreemd... Zeer vreemd.

Ben erg benieuwd naar de meningen van collega-forummers.

Groetjes, succes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

ciske

zijn wij ook nieuwschierig naar....

Milo-Pixel

Vervelend dat het niet zo goed ging met haar. Gelukkig was het maar eenmalig, hopen dat het ook eenmalig blijft.

En even over het fruit.. Wie zegt dat ze geen fruit in het wild eten? In het wild eten ze zaden, fruit, insecten etc.
Fruit is gezond, ik vind het raar dat die DA anders zegt.

Caviaplanet

 ??? het is altijd moeilijk om een goede dierenarts te vinden. Parkietjes zijn toch al van die kleine beestjes en lastig diagnose te stellen. Sterkte met je beestje en ik hoop dat hij het niet meer terug krijgt.
Groetjes
Jolanda

Caradow

Vind het ook een raar verhaal hoor! Zeker omdat in de natuur zaden maar een deel van het dieet beslaat...

Maar goed.. Fijn dat Feyona in ieder geval ok lijkt nu.. Misschien voor de zekerheid even wat ontlasting opsturen naar Drachten?

ciske

das mischien wel een goed id....

Moppers

He wat een nare ervaring Bas. Dat die dierenarts zei dat ze geen fruit mogen geeft wel aan hoe weinig verstand deze persoon van vogeltjes heeft.
Ik hoop dat je meer te weten zult komen via Drachten. Hopelijk is het niets ernstigs. Succes.

ciske

heb vandaag wat ontlasting opgestuurd....

maar nu lijkt feyona in haar goede doen weer... ook heeft ze stiekem al wat pellets gesnoept die ik nu samen met xtra vital aanbied