Groen voer

Gestart door Tine, oktober 10, 2008, 09:56:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tine

Hallo iedereen,

Met phoenix alles ok, ze is wel een beetje eenzamer nu ik voltijds ga werken, maar binnenkort in ons nieuwe huis gaat dat beteren (nee, ben nog niet verhuisd, werken duren lang  ::) ). Ze heeft enorm graag vogelmuur, maar ik vroeg me af hoeveel ik er eigenlijk mag van geven? Ze krijgt ook graag paardebloemblaadjes, maar die vind ik op het moment niet. De vraag is dus vooral: hoeveel en hoe vaak mag ik vogelmuur geven? Ik weet dat het niet goed is als een kanarie teveel krijgt, maar hoe het bij een parkiet zit weet ik niet.

alvast bedankt!

hillie

Onze vogels lusten het ook erg graag.
Ze krijgen het enkele keer in de week niet elke dag.
Je kan het ook om wisselen met andere soorten groenten.
Misschien lusten ze het niet gelijk maar als je blijft volhouden gaan ze het vanzelf wel lekker vinden.

groeten hilde

Moppers

Parkieten mogen iedere dag groenvoer. Het beste is om het af te wisselen, dus niet iedere dag hetzelfde.
Hier:http://parkietenfreak.nl/a-voeding.php vind je wat suggesties wat je nog meer aan groenvoer kunt geven, ook kun je op het forum zoeken naar bijvoorbeeld groente of fruit. Hier krijgen ze het liefst andijvie.
Wat hoeveelheid betreft, ik geef per keer ongeveer een toetjeslepel aan groenvoer (per parkiet), maximaal een eetlepel. Teveel groenvoer is niet goed, aangezien hun buikje dan te vol zit om nog van hun standaardvoer te eten, waar andere voedingsstoffen in zitten die ze nodig hebben en die niet in groenvoer zitten.

Tine

Okay, ik zal haar niet teveel vogelmuur geven dan :) Brocolli en appel eet ze ook wel, maar bijlange niet zo graag als vogelmuur hoor. Ook paardebloemblaadjes daar is ze gek van, ik denk omdat het zo op vogelmuur lijkt :)

DobbyFloppy

ik heb ook wel een gehoord, dat je van dat groenvoer wat in parkietenzaad zit, dat je dat ook los kunt kopen, bij welke bekende winkels in noord holland kun je dit krijgen want ik ken dat niet vinden
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

roha

Citaat van: DobbyFloppy op oktober 13, 2008, 09:03:47
ik heb ook wel een gehoord, dat je van dat groenvoer wat in parkietenzaad zit, dat je dat ook los kunt kopen, bij welke bekende winkels in noord holland kun je dit krijgen want ik ken dat niet vinden

Bedoel je de biobox misschien?

DobbyFloppy

je hebt toch van die losse stukjes groente in dat voer?
ik woon in den helder in de buurt en weet niet precies of dat een winkel is wat je bedoeld...
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

roha

Nee, de biobox is geen winkel, maar een bakje waar je verschillende soorten zaad in kan kweken dat het uitgroeid tot jonge sprietjes soorten gras zeg maar..
Bedoel je de groene brokjes (en rode) wat vermengd door het parkietenzaad zit?
Of is het gedroogd groenvoer?

DobbyFloppy

jah die brokjes dat gemende voer wat je meestal koopt bij de winkel
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Milo-Pixel

Die gekleurde brokjes zijn geen groenvoer, maar toegevoegde vitamines.

DobbyFloppy

ok maar kun je dat wel gewoon los kopen?
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Caradow

Nee, maar vers groenvoer is soweiso vele malen beter en gezonder

Milo-Pixel

Niet dat ik weet, en waarom zou je het los kopen? Het is veel beter ze fruit en groenten te leren eten, dat is veel gezonder :).


tegelijk met Caradow.

DobbyFloppy

oké, ze hebben dat meestal ook door hun voer die brokjes en nou hadden ze deze niet meer laatstdus vandaar, ze krijgen ook af en toe wel een klein stukje komkommer of stukje sla, wat voor gewoon fruit kun je ze nog meer geven
ik weet wel dat avocado giftig is voor ze, maar wat is niet giftig en ook gezond
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Caradow

Dat antwoord kun  je heel eenvoudig vinden als je de zoekfunctie even gebruikt ;)