Wanneer mag hij voor het eerst vliegen?

Gestart door Marloes en Kris, oktober 11, 2008, 09:53:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marloes en Kris

Hai,

Ik heb Kris (een mannetje van ongeveer 8 weken) nu een week, hij zegt nog niet zoveel, en als ik met mijn vinger onder zijn buikje ga, stapt hij op.
Hij reageerd nietop trosgierst, wél als ik hetin zijn kooi hang, maar als ik het in mijn hand hou, kijkt hij wel, maar onderneemt verder niks.

Wanneer kan ik hem zijn eerste vliegdag geven???


DarkWolf

http://parkietenfreak.nl/a-tam.php
Als je die link leest, word je uitgelegt hoe je je parkiet tam maakt. Al ben je wel goed bezig ;)
Je parkiet moet nog wennen, daarom dat ie nu nog niet op je hand komt. Maar je bent echt goed bezig met hem te lokken met trosgiert, doe zo voort en binnen een week ofzo zal hij wel zijn 1e poot op je vinger zetten om van zo ver mogelijk de trosgierst te eten. En als je dan blijft verder oefenen zal ie uiteindelijk volledig op je vinger zitten om rustig te trosgierst te eten. En als hij op je vinger komt zonder dat je hem moet lokken met trosgierst, en als je hem op je vinger door de kooi kan bewegen dan is hij klaar voor zijn 1e vliegles :) Maar dat zal wel nog even duren..Het komt uiteindelijk wel

DobbyFloppy

eerst moet ie vrijwel handtam zijn zoals net was gezegd, ten tweede voordat je de kooi open zet ramen en deuren afgesloten houden, evt gordijnen dicht mits je die hebt, ze willen nog wel tegen de ramen aanvliegen. de eerste keer zal je vogel er niet uit zich eigen uitgaan, laat je vogel op je vinger opstappen en neem hem mee uit zijn kooitje. probeer vooral niet de vogel te dwingen, hij krijgt het ritme vanzelf te pakken
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

marian

Rocky is ook ongeveer 8 weken oud, en heeft zaterdag onbedoeld zijn eerste vlieguitje gemaakt! Hij zag een klein openingetje, en weg was hij. Wij dus snel alle deuren dicht, en gordijnen dicht.
Maar het ging prima, eerst wat moeite met landen, maar dat ging vrij snel prima.
Na een uur was hij het zelf zat, dus uitzichzelf in de kooi gegaan.

's avonds nog 1 maal eruit, nu wel bedoeld, en dat gaat prima, hij land al goed, komt bij ons op de schouder zitten, of op het hoofd.
Is al druk bezig met ontdekken wat hij allemaal kan slopen in de woonkamer.
Gisteravond was mijn man op de wii, aan het spelen, en Rocky wist niet hoe snel hij uit zijn kooi moest komen, en hij besloot ook mee te doen, zo grappig om te zien!

Maar eerst moet Kris echt handtam zijn, en uit zichzelf op jouw hand stappen, pas dan gaan vliegen.

Veel plezier ermee!

Groetjes,
Marian