dierenarts

Gestart door DarkWolf, oktober 11, 2008, 08:55:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DarkWolf

Haay,

Gisteren ben ik met Falkor & Bartok naar de dierenarts geweest..De 1e keer voor hun & voor mij dus toch wel spannend.
Hun nageltjes zijn mooi geknipt, wel bloedde het bij Falkor omdat zijn nagels zo donker zijn dat je de bloedvaten niet ziet lopen. De dierenarts zei dat dit geen probleem was, maar ik was er toch niet helemaal gerust in :P Heb regelmatig (savonds) in de kooi gekeken of hij wel nog leefde, want ik had zo'n schrik dat hij ging doodbloeden (al was het bloeden na 2min al gestopt..)
De dierenarts heeft dan ook een kropstaal genomen van Falkor, omdat hij vaak zit te kauwen op niks en dan een slijm aanmaakt dat niet bepaald lekker ruikt..Maar er zat dus niks verkeerd in de krop. Hij weet dus niet wat het is, en ik blijf toch maar ongerust...Herkent iemand dit 'ziektebeeld'? Kropontsteking is het dus zeker niet, maar waarom kauwt hij dan zoveel en waarom stinkt het? Ik ga straks op zoek naar appelazijn om het drinkwater aan te zuren..Of ben ik beter met iets anders (roosvicee bv??)

Mars

Goed dat jullie zijn geweest. Mijn VA knipte toen overigens maar een heeeel klein puntje van de nagels af, zodat het echt lang niet in de buurt van het adertje kwam. Maar ieder zo zijn eigen techniek (maar bloeden hoort niet).

Appelazijn lijkt me prima, roosvicee kun je ivm met de suikers misschien beter even niet geven. Juist veel suikers kunnen kropontsteking veroorzaken. Dus wat het ook is in dit geval, ik zou het even achterweg laten.

Verder kan ik je niet helpen... raar ruikend slijm... tja...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

DarkWolf

Ja sorry voor de titel maar ik vond even geen andere.
Is er iets speciaals waar ik moet op letten bij mijn aankoop van appelazijn (zoals dat je bij roosvicee die met de gele dop moet nemen). Dan ga ik straks meteen op zoek..

Safrena

Hey Darkwolf

De keuze om appelazijn in het drinkwater te doen is de best keuze die je kunt maken  ;)

Als het mogelijk is, kies dan het liefst voor biologische appelazijn, zonder kleurstoffen en zonder bewaarmiddelen
Meestal vind je deze in zo een gezondheidswinkel (natuurwinkel)

Vele groetjes

Deniese

miss ruikt het slijm naar een soort van warme zaadjes?( ik weet niet hoe je het anders moet omschrijven) want als speedy bij me zit ruik ik soms ook zo'n 'vreemde' geur:P

DarkWolf

Warme zaadjes? ???
Nee hij kauwt op niks, als jij op zaadjes kauwt dan hoor ik het kraken maar als hij gewoon zit te kauwen kauwt hij op niks. Dan maakt hij een soort dikker slijm aan met minibrokjes zaadjes die hij dan overal achterlaat ::)
Morgen ga ik in de natuurwinkel achter appelazijn (winkel was vandaag blijkbaar gesloten)..Dat probeer ik dan en dan zie ik wel wat effect het geeft.

Deniese

hihi sorry voor mijn wazige uitleg:P

ik bedoelde de geur van zaadjes als je ze laat uitkiemen in de zon op een watteschrijfje. dat ruikt ook altijd een beetje vreemd:P.

ik hoop dat het appelazijn effect heeft:)
succes!

DarkWolf

Nog nooit zaadjes laten ontkiemen, dus ik zou het niet weten :)

Heb vandaag appelazijn gevonden..ik hoop nu dat het ook de juiste fles is! Want er staat niks op van biologisch ofzo.
Hier staat ie, foto is wel nogal klein..3e fles van links te beginnen
http://www.burg-groep.nl/pages/nl/azijn.asp