twee parkietjes van 4 weken oud

Gestart door Bijtje27, oktober 10, 2008, 18:10:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bijtje27

Hallo,

Ik heb sinds woensdag twee parkietjes van 4 weken oud. Ze eten en drinken al zelf. Ik vind ze nogal stil, lijkt wel of ze veel slapen. Klopt het dat ze veel meer slaap nodig hebben dan andere parkietjes. Ik heb er wel vaker twee gehad maar die waren meestal 6 weken toen ik ze kreeg en veel actiever.

Alvast bedankt

Milo-Pixel

Mag ik vragen waarom je ze hebt genomen met 4 weken oud??
En helemaal zelfstandig eten.. Ik zou het wel heel goed in de gaten houden want meestal spelen ze er alleen maar mee op die leeftijd.
Als het kan, zou ik ze terug brengen naar de kweker zodat ze weer bij de ouders komen. Dan kan je ze ophalen als ze minimaal 6 weken oud zijn. Het zal niet de eerste keer zijn dat een jong parkietje overlijd omdat deze té jong was... Dat ze rustiger zijn komt door de leeftijd, maar misschien ook omdat ze toch niet zelfstandig eten, of niet voldoende zelf kunnen eten.

Bijtje27

Ik heb ze genomen omdat ik gevraagd heb of ze zelfstandig kunnen eten. Dit was zo en het leek mij verder geen probleem, wist niet dat dit niet goed is  :(

Ik heb wel in de gaten gehouden of ze echt eten en dat doen ze wel echt. Ze zijn helemaal gek op de trosgierst en bij het gewone voer liggen allemaal lege hulsjes, dus dat zit wel goed.

Milo-Pixel

Gelukkig zie je allemaal zaadhulsjes liggen. Is dit ook van beide? Niet dat er eentje wel eet, en eentje niet?
Hou ze goed in de gaten, dat ze écht genoeg binnen krijgen, dat is echt heel belangrijk.
Verder is het normaal dat ze nu nog veel rustiger zijn, dit komt gewoon omdat ze zo jong zijn.

Groetjes,
Marit