Apart of samen zetten?

Gestart door brietje, november 10, 2008, 20:16:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

brietje

Sinds zaterdag heb ik een 2e parkietje erbij. Hij heet Pippeloentje. :-* Pippeloentje is net als Pino ongeveer 8 maanden oud. Ze zitten allebei in hun eigen kooi. Ze zijn erg nieuwsgierig naar elkaar. En kwetteren wat af samen. Pippeloentje heeft zijn eerste vlucht gehad gisteren. Hij is tam en het ging allemaal goed. Hij zat op de kooi van Pino en zij zat vaak de pootjes van Pippeloentje te knabbelen. Pino vind vliegen nog een beetje eng, maar na vanmiddag vlogen ze allebei gezellig door het huis. Na een tijdje ging Pino samen met Pippeloentje in 1 kooi zitten. Maar nu zie ik dat Pino Pippeloentje wil bijten en Pino lijkt wel de baas in de kooi van Pippeloentje. Pippeloentje bijt wel terug, maar is erg stil en beweegt niet als Pino in de buurt is. Pino lijkt ook wel een beetje jaloers.  :o
Pino bijt mij wel eens maar nu ben ik bang dat Pippeloentje ook gaat bijten. Hij heeft al een keertje willen bijten, maar volgens mij kwam dat omdat ze zich bedreigd voelde met Pino erbij. Pino bijt, ook al is het niet hard, omdat ze nog al bang is aangelegd. Het heeft een tijd geduurd voordat ze handtam was, maar het gaat al stukken beter.

Ik heb ze toch maar weer apart gezet en dan is Pippeloentje weer gezellig aan het kletsen en komt wel op mijn hand zitten zonder te bijten. :)

Wat kan ik het beste doen? Ze voorlopig apart houden? Of toch bij elkaar zetten? :-\

En zal Pippeloentje ook bijten omdat Pino dat ook doet?

Ik hoor graag jullie mening hierover.

Groetjes Brietje


hillie

Volgens mijn moet nog even wachten met bij elkaar zetten.
Zodat ze echt aan elkaar gewend zijn.
Je kan ze af en toe een poosje bij elkaar zetten en dan steeds een poosje langer.
Tot ze aan elkaar gewend zijn.
Succes er mee

brietje

Hoi Hillie,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik zal inderdaad wachten en kijken hoe het verder gaat.

Ik vind het zo zielig als Pippeloentje wordt aangevallen. Is het zo, dat 1 van de 2 de baas is en dat ze dat moeten "uitvechten"? Of is dat niet zo?

Groetjes Brietje

Tjipie lover

Ja zeker word er eerst uitgevochten wie er de baas is!!
Heb ik hier ook al zovaak meegemaakt.
Vooral toen ik een nieuwe man bij mijn eerste popje zette.
Maar zolang er niet tot bloedens toe word gevochten moet je ze hun gang laten gaan.

Groeten Ank.

brietje

Hoi Ank,

Bedankt voor je reactie.

Als ze een tijdje aan elkaar gewend zijn zal ik ze bij elkaar zetten.

Groetjes Brietje