Onze Jari

Gestart door Jari, oktober 26, 2008, 22:04:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jari

Hallo allemaal,

Afgelopen maandag konden wij eindelijk onze nieuwe parkiet ophalen :)
Afgesproken met mijn zoon dat hij m mocht uitkiezen, dus zo gezegd, zo gedaan.
In de winkel aangekomen had de eigenaar de 2 tamste parkietjes bij elkaar gezet en heeft mijn zoon er 1 uitgekozen.
Vlgs. de winkel was de parkiet een jonkie en geboren ongeveer op 10 september.
Thuis aangekomen, waar de kooi al klaarstond ging  Jari zich direct verstoppen in zijn etensbakje, dit even aangezien, maar opeens zat Jari vast en kon er niet meer uit, etensbakjes eruit gehaald en een los bakje in de kooi gezet, ook gooit Jari daar al het eten uit en gaat in het bakje zitten, alle bodembedekking vliegt ook door de kooi naar buiten en Jari reageert erg fel op ons soms mogen we wel met onze hand erin en soms worden we flink gebeten. :'(
Mijn vraag is dus eigenlijk, is hij wel zo jong als ze zeggen, zwarte kraaloogjes, streepjes over z'n kop, een roze dopje, en een beetje zwart op het puntje van de snavel, wel al heeft Jari aan weerskanten al stipjes (van de veren zeg maar).
Wat kan ik hier nu verder mee om Jari toch tam te krijgen, zo vindt mijn zoon er ook niet veel aan :'(

Alvast bedankt hoor,

Parkieten-Freak


CiteerWat kan ik hier nu verder mee om Jari toch tam te krijgen, zo vindt mijn zoon er ook niet veel aan
Hallo Jari,
Je parkietje is inderdaad jong.
Om te beginnen zou je je zoon kunnen leren dat hij er iets voor moet doen om het vogeltje tam te krijgen. Dit gaat namelijk niet vanzelf. :)
Aan de slag dus want er is werk aan de winkel.
Hoe je een vogeltje tam maakt, lees je hier:
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php
Het kan geen kwaad om ook even de andere onderwerpen op de website eens goed door te lezen.

Hoe meer je leest, hoe meer je leert en hoe leuker het wordt.
Grasparkiet Croky vertelt over zijn eerste levensjaar:
http://www.parkietenfreak.nl/r-dagboek.php

succes!


Jari

Zoals je kunt zien heb ik een fot geplaatst van onze Jari, ik bedoel dus de zwarte veertjes aan de onderkant van zijn snaveltje.
Fijn om te horen dat Jari toch nog een jonkie is, weet je misschien dan ook of t een jonge is of een meisje, lastig te zien hoor met een roze dopje.

Bedankt hoor voor je informatie, we gaan ons best doen.

Parkieten-Freak

#3
Ik zie geen foto, alleen de kleine avatar.


Jari

Misschien lukt t zo wel sorry hoor.

[verwijderd door de beheerder]

Parkieten-Freak

Ja, nu zie ik de foto wel! Ik denk dat het een heel mooi ventje is.  ;)

Wat betreft het afbeeldingsformaat nog even een tip:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=19465.0



Piknikki

Citaat van: Jari op oktober 26, 2008, 22:04:39
Mijn vraag is dus eigenlijk, is hij wel zo jong als ze zeggen, zwarte kraaloogjes, streepjes over z'n kop, een roze dopje, en een beetje zwart op het puntje van de snavel, wel al heeft Jari aan weerskanten al stipjes (van de veren zeg maar).

Heh, eigenlijk noem je daar min of meer alle eigenschappen van een jong vogeltje. :)

En volgens mij is Jari een mooi manneke - de blauw/roze neusdop.
Echt een schatje, hoor!