bang voor parkiet

Gestart door Rory, augustus 29, 2008, 18:38:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rory

Hallo iedereen

Een tijdje geleden had ik ook al een topic aangemaakt over mijn vriend zijn parkiet die heel hard bijt.
Ik heb toen als advies gekregen om het bijten te negeren, dit hebben wij dan ook gedaan alleen is het er alleen maar slechter op geworden.
hij gaat met de dag harder bijten, zo hard dat hij vaak ook doorbijt. Ik durf al bijna niet meer met mijn hand in de kooi te komen en mijn vriend steekt ook heel bangig zijn  hand in de kooi.

Ik weet niet meer hoe we dit abnormale harde bijten kunnen afleren.

Ik hoop dat iemand nog ideetjes voor ons heeft. want dit is niet leuk meer


Caradow

Tja, je geeft het beestje precies wat het wil, jullie stralen helemaal uit dat jullie bang zijn.

Het is een kwestie van stug doorbijten (ok, misschien niet de goede woordspeling ;)) maar ga vooral door met negeren en wees niet bang!

Vergeet niet, er zijn parkietjes die het echt niet af te leren valt, maar dat komt vooral door de signalen die de baas afgeeft...

Petr@

Hier ben ik het helemaal mee eens.Ook ik was eens bang voor mijn popje en hoe.
En zij wist het dat ik bang was en bijten dat ze deed. Waar ze me pakken kon deed ze het.Maar ik moest er toch door heen door het alleen maar te negeren dus ik wil tegen je zeggen negeer het en probeer je angst op zij tezetten.
Dit is echt de beste manier zodra hij jou angst niet meer voelt wordt het minder.



Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

chrikske

Ik weet niet of het een goede methode is maar misschien zou het wel kunnen helpen om met een dunne handschoen in de kooi te gaan,

Wanneer hij dan bijt voel je het niet en blijf je gewoon stil met je hand.
Wanneer hij doorheeft dat het helemaal niets uithaald wanneer hij bijt (jullie trekken niet weg ofzo), zal hij toch binnen de kortste keren stoppen?

Groeten Christophe

Rory

ja het klinkt allemaal zo makkelijk :(

bij mijn andere parkiet heeft dit inderdaad wel geholpen maar deze doet gewoon echt pijn.
onze handen zitten helemaal onder de kleine wondjes en als we hem negeren tijdens bijten gaat hij alleen maar harder bijten.

vorige week heeft hij dik een half uur in mijn vriend zijn vinger gehangen, totdat mijn vriend het zat was en hem terugzette

ook hebben we geprobeerd om de speeltjes weg te nemen zodra hij bijt en dan gaat het goed maar zodra we de speeltjes dan weer terughangen gaat hij weer bijten  :(

maar goed als jullie zeggen dat ik moet blijven negeren dan gaan we het weer proberen

randy-parkietje

mijn vogel had dat ook maar ik ging met mijn hand eerst buiten de kooi om hem er aan te laten wennen dat er een hand bij de kooi is.
op een gegeven moment is hij eraan gewnd en bijt hij niet meet zo hard

Dolce

ja je kan denk ik toch wel een handschoen aan doen,

dat deed ik aan het begin met dolce ook, daarna wende ze aan mijn hand en vond ze het niet meer erg.
dan wisselde ik het af, handschoen / hand..
uiteindelijk werd ze bang van de handschoen en vond ze me hand leuk

maarja dit hoeft niet bij iedereen zo te gaan natuurlijk..

en ja petra, ik herriner me dat nog wel, dat je ook een topic had dat je er bang voor was, maar jij hebt goed door gebeten en je bent er samen met je parkietje uit gekomen  :D

hopelijk lukt dat bij jou ook rory,

en je moet inderdaad niet laten merken dat je bang bent

Moppers

Wat bij mij wel eens wil helpen is inbeelden wat het resultaat van een beet is. Ik werk in het hospitaal van mijn lokale dierenambulance veel met dieren, en daar kom ik vrijwel nooit ongeschonden vanaf. Maar soms moet ik een kat nou eenmaal te pakken krijgen, en dan loop ik het risico gekrabbeld of gebeten te worden. Of even een jong konijntje verplaatsen, rats, nagelstrepen in mijn arm.
Het doet even pijn, heel even maar, maar dan is het wel klaar. Als je de wondjes goed verzorgt hou je er niets aan over, de littekens verdwijnen vrij snel.
Met andere woorden, het is helemaal geen ramp om gebeten te worden. Ja het doet even flink pijn, maar je gaat er niet dood van. (en ik weet hoe vervelend pijn kan zijn, ik kan er nogal slecht tegen)
Houd dat in je achterhoofd als je je hand weer in de kooi doet. Niet 'ohjee ik ga zo gebeten worden en dat doet pijn, ohjee ohjee ohjee'.
Hou vol en laat je niet kisten!

Rory

Ondertussen steek ik mijn hand niet meer in die kooi ( is ook niet mijn parkiet)
mijn vriend probeert het wel nog maar vind het helemaal niet leuk meer want hij gaat steeds harder en harder bijten, terwijl mijn vriend zich houdt aan de tips op deze site.

Handschoen helpt ook niet, daar wordt hij alleen maar agressiever van, op je blote handen en negeren is amper te doen, zelfs stokjes bijt hij en als je dan met je vinger probeert bijt hij weer. Met eten of trosgierst lukt het niet. Alle speeltjes eruit halen zodat hij alleen aandacht voor jou hebt, helpt niet
Mijn vriend weet het echt niet meer en hoopt dat iemand nog een idee heeft waardoor hij in ieder geval minder hard gaat bijten??

Caviaplanet

Dus het doet echt pijn als ze pikt? Mijn vorige parkietje was ook territoriaal als je met de hand in de kooi kwam maar echt pijn deed het niet hooguit een vervelend gevoel. Ze is dat altijd blijven doen ondanks het negeren en gewoon toch de hand in de kooi steken maar buiten de kooi was er niets aan de hand.
Groetjes
Jolanda

Milo-Pixel

Het beste kun je ook één methode kiezen, en niet allerlei door elkaar (handschoenen, speeltjes weghalen, negeren etc.).
Het is iets waar je veel geduld voor moet hebben. Ik heb hier twee bijtertjes, bij een is het al veel minder geworden, en ze doet het alleen nog maar heel zachtjes. Bij de ander duurt het afleren veel langer, maar ik blijf volhouden met negeren, en belonen als hij het goed doet. Het is volhouden, en het is niet iets dat afgeleerd is met een paar weken (bij mijn bijtgrage popje ben ik een aantal maanden bezig geweest!).

Een kwestie van volhouden, niet laten merken dat je bang bent, en één methode aanhouden.

Petr@

Ja als jullie niet meer met de hand in kooi willen heeft hij het mooi voor elkaar.
Maar vraag me toch af hoe er op gereageerd wordt als hij bijt en bijt hij dan echt heel erg? Het lijkt mij als hij zo erg bijt of heel bang is of er is iets anders mis. Ik denk het eerste en er zal ook een deel van het karakterje in zitten.

Het lijk mij het beste om van vooraf aan weer te beginnen maar dan door 1 persoon en niet met meerder personen met de hand in de kooi. Want er gaan nu al 2 personen met angst de kooi in en dat is niet de bedoeling toch.



Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016