parkiet gaat terug naar kooi

Gestart door Willie, oktober 01, 2008, 20:00:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willie

Hallo allemaal mijn parkiet (11 weken) gaat terug naar zijn eigen kooi!!Nee,niet 1 keer maar elke dag als we hem eruit laten.Hij gaat eerst boven op de lamp zitten en dan vliegt hij terug naar de kooi.


HELP ME

grtjz Willie

Sonja

#1
Hoi Willie,

Je parkietje vindt die grote woonkamer nog een beetje eng. ;)

Daarom durft hij nog niet verder de vliegen dan de lamp en gaat hij al weer snel terug naar zijn kooi.
De kooi ziet hij als zijn huisje, de plek waar hij zich veilig voelt.

Laat hem maar rustig begaan, en probeer hem zeker niet te forceren langer uit de kooi te blijven.
Dat werkt alleen averechts.

Gewoon rustig afwachten, en op een keer merk je vanzelf dat bij je parkietje de nieuwsgierigheid het wint van de angst voor het onbekende.
Laat hem maar lekker in zijn eigen tempo alles ontdekken. ;)
Komt vanzelf goed.
Wat je eventueel wel zou kunnen doen is het buiten de kooi zo aantrekkelijk mogelijk voor hem maken.
Maak bijvoorbeeld een mooie parkietenboom en zet die in de buurt van de kooi, niet te ver er vandaan, en hang er wat lekkers in en/of wat favoriete speeltjes.

Zie hier voor ideetjes:
http://www.parkietenfreak.nl/r-parkietenboom.php

Groetjes, Sonja.

Willie

hij doet ook niks met een speeltje in de kooi en als je jou hand in de kooi duwt dan fladderd hij nog even rond en dan komt hij tog op je hand zitten. En als je hem in je vuistje houdt en wil aaien dan bijt hij en we hebben hem ong. al 4 weken maar hij lijkt nog steeds niet gewend.



grtjz Het zoontje van willie

happy girl


CiteerEn als je hem in je vuistje houdt en wil aaien dan bijt hij en we hebben hem ong. al 4 weken maar hij lijkt nog steeds niet gewend.


maar je moet hem ook niet in je hand houden en perse willen aaien. daar is een parkietje niet voor

Sonja

Hoi Willie,

Zoals happy girl ook al schreef moet je je parkietje niet vastpakken.
Dan maak je hem alleen maar bang en gaat hij je nooit vertrouwen.

Lees deze link maar eens op je gemak door, daarin staat stap voor stap beschreven hoe je een parkietje tam maakt:
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Je parkietje is nog jong, je bent pas 4 weekjes bezig en dat is nog heel erg kort.

Tam maken doe je met heel veel liefde en geduld.

Succes,

groetjes, Sonja.

Celientje

ik heb mijn vondeling de eerste middag in de kooi gelaten om te wennen
daarna heb ik haar op mijn schouder gezet en rondgelopen in een klein deel van de begane grond
dat vond ze nog wel oké. de volgende dag ging ik de keuken in en ook dat ging goed.
de dag erna gingen we naar boven.
en nu, elke keer als ik naar boven ga geeft ze even een gil om te zeggen dat ze mee wil ;)

als ze jou goed vertrouwd kan je met haar op je hand door het huis lopen steeds een stukje verder ;) misschien werkt dat wel

xxxx