gaapworm?? wat te doen?

Gestart door MadameX, september 30, 2008, 17:13:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MadameX

heey iedereen

sinds zon 3 dagen is mijn lieve parkietje funzy veel rustiger stiller en slaperiger dan anders. hij niest veel maar er komt geen vocht vrij maar weg "gaapt" hij steeds en lijkt het net of hij hoest. de ontlasting is normaal hij zit niet dik en er komt geen vocht vrij bij het hoesten en niezen. hij is niet meer in de rui. hij maakt geen piependgeluid tijdens het ademen.

ik dacht zelf aan gaapworm maar wat kan ik hieraan doen :(

please help :(

Sonja

#1
Hoi MadameX,

Ik kan je maar 1 advies geven:
Niet langer wachten en met je parkietje naar een vogelarts gaan, die zal een diagnose stellen en je parkietje zonodig de juiste medicatie voorschrijven.

Parkietjes laten pas heel laat zien dat ze ziek zijn, dus als je het merkt is het al een tijdje aan de gang.

Daarom is het goed om het dierenartsbezoek niet uit te stellen.

Hierbij een lijst met vogelartsen, hopelijk zit er eentje bij je in de buurt:
http://www.parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php

Je doet er goed aan om in de tussentijd je parkietje lekker warm te houden, zie hier hoe je dat kunt doen:
http://www.parkietenfreak.nl/ziekten.php

Sterkte, hou je ons op de hoogte?

Groetjes, Sonja.

MadameX

hee, ik heb mijn pa naar hem laten kijken,

hij is nu aan de antibiotica en wormkuur, ze werken elkaar niet tegen dus dat is prima,

het gaat nog niet beter met hem, maar als hij morgen nog niet is opgeknapt ga ik zeker naar een VA toe,

dank je voor die lijst met artsen trouwes ! heb het nr meteen in mijn mobiel gezet en het adres in de tomtom :D

Caradow

En hoe kom je aan die medicijnen dan...

Uit een dierenwinkel? Nooit zomaar medicijnen geven, dit kan alleen maar averechts werken en als hij het echt ene keer nodig heeft werkt het niet...

Ontwormen heeft ook geen enkele zin om te doen, als je niet weet of er sprake is van wormen...

Milo-Pixel

Ik weet nog dat ik de eerste keer dat Milo ziek was, een antibiotica kuur meekreeg van de DA waar ik toen heen ging.
Mijn vogeltje was niet onderzocht, en het enige wat de DA wist, was dat Milo natte ontlasting had.

Uiteindelijk heb ik de antibiotica niet gegeven, maar ben verder gaan zoeken naar wat ze had.
Heb ontlasting laten onderzoeken, en heb contact gehad met Beijer.

Ze had uiteindelijk de antibiotica helemaal niet nodig, maar een wormenkuur....

Zorg dus eerst dat je echt weet wat er aan de hand is met je vogeltje, zodat ze medicijnen krijgt die ze nodig heeft!

MadameX

bedankt iedereen voor de tips

hij is al een stuk opgeknapt :D zo blij,, onze lerares las een stukje voor over dierendag vanmorgen :( ik moest janken natuurlijk want ik vroeg me af of hij dat zou halen, maar nu denk ik wel :D

Milo-Pixel

Maar welke medicijnen krijgt je parkietje nu?
En heb je deze van een dierenwinkel of van een dierenarts?

En weet je nu precies wat je parkietje heeft?
Want je kunt er gewoon niet vanuit gaan dat hij gaapworm heeft, als dit niet onderzocht is...

roha

Wat doet je vader eigenlijk, want uit je verhaal haal ik dat je van je vader de ab en de wormenkuur hebt gekregen, maar hij is geen da/va?


MadameX

nee,, mijn pa is geen dierenart of vogelarts maar hij heeft de nodige ervaring met vogels,

de wormkuur en antibiotica, hebben we van een goeie parkietenfokker zeg maar, maar hij is er in elk geval heel erg van opgeknapt en daar gaat het me om,

we gaan binnenkort voor een controle naar de DA toe om te kijken of alles nog helemaal goed met hem is,,