Lieve Cody, Rust Zacht!, Je was mijn Liever(L)

Gestart door Stefanie, september 29, 2008, 19:14:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefanie

Met veel verdriet wil ik jullie mede delen dat mijn Parkietje van bijna 5 weekjes oud is vanavond om 18:45 Overleden
hij was misschien te jong en hij was misschien wel ziek.
het ging in ieder geval niet goed de laatste dagen, hij zat zoals in mijn topic's aangaf bol en sliep veel.
verder ook veel actief en wilde veel vliegen.
hij kwam altijd netjes terug op me schouder of vinger, maar vanmiddag ging het minder
hij lag op de grond en voelde koud.
ik heb 3uur met hem op schoot gezeten, ingewikkeld in een sok en op een kruik gehouden.
het mocht niet baten en hij had geen kracht meer voor ete of drinke..
hij keek me nog een paar keer aan, en heb hem nog al me liefde gegeven door hem lief te aaie, en toe te spreken dat het me spijt, en dat ik hem ga missen!, was waren misschien maar 4 dagen, maar met was mijn maatje!!

Lieve Cody,
Rust zacht ik hou van je!


Piknikki

Ach ach, wat sneu! :(
Jammer dat hij maar zo kort bij je was.
Veel sterkte en liefs,
-Nikki.

Milo-Pixel


Chicowen

snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Jasmin


hillie

Wat sneu dat die zo kort maar bij je mocht zijn.
Veel sterkte met dit verlies.


groeten hilde

Caradow

Hey Bah Stefanie...

Ik was er eerlijk gezegt al een beetje bang voor, na de info die je tot dusver gegeven had.

Ik zei het je al eerder in onze PB wisseling, je hebt je best gedaan en een grote (nu ook nog hele harde) les geleerd. Cody was gewoonweg nog te jong...
Je bent misleid, maar je hebt er de laatste dagen alles aan gedaan om te leren en om Cody te helpen...

Sterkte met dit grote verlies..

Verwijt jezelf niets Stefanie, je wist niet beter....

Sterkte!

roha

He gets, wat een verdrietig nieuws, heel veeel sterkte!!  :(

Stefanie

Bedankt allemaal,
het doet me erg goed, dat jullie zo meeleven, en me sterkte wensen
ik heb enorm veel verdriet gehad, al waren het maar 5 dagen dat Cody bij me was,
het waren 5 mooie dagen!, en hij betekende veel voor me.

ik heb nu al die spullen nog, en het is nu nog veel te vroeg om misschien met een nieuwe te beginnen.
maar raden jullie aan dat wel te doen, want ik wil dit niet nog een keer door maken, zo verdrietig
en zo zielig voor het kleine beestje!

allemaal bedankt,
Groetjes Stefanie

Milo-Pixel

Hoi Stefanie,

Ik denk dat je moet doen waar je je prettig bij voelt..
Als je nog niet aan een nieuw parkietje wil beginnen, doe je dat gewoon nog even niet.
Wil je wel graag een nieuw parkietje, dan kan je rustig gaan kijken.

Wat je in ieder geval kan doen, om dit bij het volgende parkietje te voorkomen, is er eentje uit te kiezen die zowiezo ouder is dan 6 weekjes. Dan weet je zeker dat het beestje zelfstandig is :).

Nogmaals sterkte,
Marit

roha

Als jij behoefte hebt aan een nieuw vriendje,  moet je dat gewoon doen. Er is niemand die  je er op aankijkt.
Het is ook niet fijn om steeds een lege kooi te zien, daar wordt je ook weer verdrietig van.
Een andere parkiet kan nooit je lieve kleine Cody vervangen, maar helpt wel om je verdriet te verwerken.
Je weet nu ook wat meer en je hebt het forum, hetzelfde overkomen (te jonge parkiet) zal je nu niet gauw weer gebeuren.
Maar je beslist zelf of en wanneer je een ander parkietje wilt, waar je jezelf prettig bij voelt.

tegelijk met Marit :)

Caradow

Ik sluit me bij de andere dames aan...

Als jij er klaar voor bent om een nieuw vriendje uit te zoeken, dan moet je dat gewoon doen.
Bedenk ook wat je zelf het liefste zou willen.. een parkietje van een hobbykweker (eentje die eerlijk tegen je is) een dierenwinkel... of wat dan ook. Misschien wil je nog even wachten, misschien niet, dat maakt echt niet uit.

Als je aangeeft waar je woont, kunnen leden hier misschien ook nog iets voor je betekenen. In de vorm van ene jonge vogel, of misschien een betrouwbaar adresje in de buurt geven...

Volg je hart, je hebt een boel geleerd, dezelfde fout zul je niet snel nog eens maken ;)

Wel wil ik je adviseren om de kooi en toebehoren even goed schoon te maken, liefst even goed ontsmetten met dettol. Waarschijnlijk was het de leeftijd, maar het zerkere voor het onzekere nemen :)

Stefanie

Bedankt,
ik zit nog steeds met tranen die over me wangen stromen,
wie gaat er nu voor mijn kleintje zorgen, hij is helemaal alleen..
ik ben nog zo verdrietig, zoiets doet echt wat met je.

ik wil niet dat zoiets nog een keer gebeurd, en ben denk ik nog niet toe aan een nieuwe,
aan de andere kant misschien wel om het verdriet te mindere
maar stel dat het nog een keer gebeurd.
dat kan ik dat kleintje niet aandoen, en ik zelf word er ook niet beter op.
ik ben blij dat ik hier even me hart kan luchten, veel mensen die denken, ach! koop je toch een nieuwe
of ach stel je niet zo aan het is maar een vogeltje!!,

hij was erg speciaal, had ik maar iets kunnen doen!
Bedankt voor de reacties,

Liefs x    Denk aanjou Cody(L)!

Milo-Pixel

Hij is niet alleen nu :)
Misschien heb je hier wat aan...

www.regenboogbrug.blogspot.com

Hij wacht achter de regenboogbrug op je, tot je hem ooit weer op komt halen.
En ondertussen speelt hij daar met alle andere diertjes..

Ik weet hoe het is je parkietje te verliezen,
maar uiteindelijk kan je het een plekje geven.
Echt waar.

Sonja

Hoi Stefanie,

Ook ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je lieve parkietenvriendje. :(

Natuurlijk kun je hier altijd je verhaal kwijt, en je verdriet delen.
Iedereen hier begrijpt wat je doormaakt hoor, het is heel normaal dat je rouwt om je overleden parkietje.
Niemand hier vindt dat gek.
We weten immers allemaal hoeveel je van zo'n diertje kunt houden, ze stelen je hart binnen de kortste keren.

Neem de tijd om het verdriet een plaatsje te geven, je merkt vanzelf wanneer je eraan toe bent om weer een nieuw parkietje aan te schaffen.

Sterkte.

Groetjes, Sonja.

Piknikki

Niemand hier zal zeggen dat het aanstellerij is om verdrietig te zijn als je je parkietje moet verliezen.
Voor veel mensjes zijn hun huisdiertjes de beste vrienden die ze hebben, en het kan niet gemakkelijk zijn om dat kwijt te raken.
Neem de tijd om het te verwerken en het een plekje te geven, misschien heb je dan wat meer kracht.
Ook jij verdient het om langer te kunnen genieten van een vogelvriendje. Cody zal nooit vervangen kunnen worden, natuurlijk niet, maar misschien ben je er na een tijdje wel aan toe, en dan is je een ander lief vogeltje van harte gegund.
Het is echt heel sneu dat hij zo snel al is overleden, en het is begrijpelijk dat je angst hebt dat het de volgende keer weer zo zal gaan.
Maar je hebt jezelf echt niks te verwijten, je hebt alles gedaan wat je kon voor hem, en ik bewonder je kracht en liefde voor Cody. :)
Veel liefs en knuffels.

DarkWolf

Ik rouw al 3 jaar om mijn hond..en het mag! En als er dan toch mensen zijn die me ermee uitlachen, dan zijn ze het niet waard om met me om te gaan.

Spijtig dat Cody zo snel is moeten gaan..Maar je kan jezelf absoluut niets verwijten!
En neem je tijd, je zal zelf het best beseffen wanneer je weer klaar bent voor een nieuw parkietje.
Sterkte!!!

Tjipie lover

Ach gosh.
Heel veel sterkte met het verlies van je kleine vriendje.
Je bent echt misleid, was nog te jong om bij paps en mams weg te gaan.
Leef met je mee.

En (later) met een volgend vogeltje wens ik je heel veel geluk toe en dat jullie lang samen zijn!!


Liefs van Ank.

ciske

stef ook ik leef erg met je mee.
maar wat ik in 1 van je berichten zie doen is een verglijk trekken :$
dat kun je niet. iedere parkiet is anders.... en als je toe bent aan een nieuw maatje ga eens hier op forum kijken... er zijn nog mensen die jongen hebben.
dan weet je dat je een parkiet hebt die liefdevol is opgevoed en krijg je geen mislijdende info

veel sterkte en gr van de groep hier en van mij

Caviaplanet

 :( Ik word altijd weer verdrietig als ik zoiets lees van een te jong parkietje. Mij is het ook overkomen bij m'n eerst vogeltje dus weet wat een rot ervaring dat is. Ik wens je heel veel sterkte.
Groetjes
Jolanda