hoever kan een parkiet vliegen

Gestart door Monique, september 28, 2008, 08:39:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Monique

Wellicht een rare vraag, maar welke afstand zou een parkiet kunnen afleggen wanneer hij ontsnapt is. Onze parkiet is even ruim 2 weken geleden weggevlogen en (buiten het feit dat we hem graag terug willen) ben ik benieuwd welke reikwijdte hij min of meer heeft. Dit mede n.a.v. het feit dat iemand in Utrecht een parkiet die aan de beschrijving voldoet heeft gevonden 2 dagen nadat hij bij ons is weggevlogen. Dit is een afstand van zo'n 80 kilometer!

NB. Ik wacht nog op hun antwoord, ik ontdekte dit pas gisteren.

roha

De afstand ligt oa aan een paar factoren. Dit ligt aan de conditie van de parkiet, aan de weersomstandigheden, waait het hard, regent het, wat komt het dier tegen op z'n pad.
Parkieten in gevangenschap weten zich buiten niet te orienteren, dus vliegen ze maar steeds weg, zeker als er steeds gevaar op de loer ligt. Waait het hard, dan kan het een aardig eind kunnen worden meegevoerd met de wind.
Kunnen de vinders geen foto toesturen, of dat jullie een foto toesturen via de email?

Monique

Het waaide hard, maar hij zou wel meewind hebben gehad ??? Voor de rest was onze parkiet in prima conditie, vloog thuis altijd los rond, was kerngezond en net 1 jaar oud. Het regende 's avonds wel heel hard. Ik heb de vinder gisteravond gemaild (via marktplaats), maar kon toen geen foto bijvoegen. Omdat ik nooit had gegokt dat een parkiet zo ver zou kunnen komen heb ik ook nooit zo ver gezocht. Als hij in een omtrek van 15 kilometer was gevonden had ik het al ver gevonden....via via werd ik erop geattendeerd.