neusband

Gestart door daantje010, september 27, 2008, 16:43:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

daantje010

Ik heb van iemand 2 parkietjes gekregen. Deze persoon kon er niet voor zorgen en ze kregen niet genoeg te eten en te drinken.
Nu heeft een van de 2 een rare neusband.
Het lijkt alsof de hoornlaag van de band af is. Je ziet een bruine holte en is echt broos lijkt het.
Weet iemand wat dit is en wat ik er mee moet/kan doen.

Volgens de mensen zijn ze een maand of 7 a 8.

Dankje wel alvast groetjes Danielle

Sonja

Welkom op het forum Danielle. :)

Naar aanleiding van wat je schrijft heb ik wel een vermoeden.
Maar zonder foto is het niet met zekerheid te zeggen. ;)

Dus misschien wil je even een foto plaatsen, waar de neusdop duidelijk op te zien is?

Groetjes, Sonja.

daantje010

#2
Goedemiddag allemaal.

Ik heb het afgelopen weekend zowat het hele forum doorgespit en heel veel gelezen over parkieten.
Het geval is dat wij sinds zaterdag de trotse bezitters zijn van Jip en Janneke. Ik wilde al heel lang graag een parkietje maar kwam er niet van.
Nu stonden er bij kennisjes van mijn ouders 2 parkietjes helemaal alleen in een hoekje heledagen gordijnen dicht niet te eten en te drinken. Die met zwart had afgelopen donderdag zelfs op zijn rug gelegen wegens uitdroging.
Dus ook al was en ben ik niet zo voorbereid als zou horen hebben we ze hierheen gehaalt en ben er helemaal super blij mee.  ;D
Volgens mijn maken ze het na omstandig heden redelijk (zouden wat dikker mogen volgens mijn) Ze beginnen ook met allerlei speeltjes te spelen in de kooi flink fladderen klimmen en klauteren,kibbelen vaak maar kunnen ook lief ijn met elkaar.
Maar dat is nou eigenlijk ook een beetje mijn vraag, hoe zien ze er volgens de kenners eruit. Ik had al bij ziektes de vraag over de neusband gestelt en kreeg de vraag van sonja of ik er een foto bij kon plaatsen voor de zekerheid. De foto staat bij het stukje en ik hoop graag op wat reacties.

dankje wel een onverwachten parkieten moeder  :-* :-*

Topic samengevoegd en foto verkleind.
Gr.Sonja.


[verwijderd door de beheerder]

daantje010

oke dankjewel  ik wist niet waarbij ik het moest plaatsen

gr danielle

Caradow

Hoi Danielle,

Echt mooie ziet de neusdop van Janneke er niet uit, maar om nu te zeggen dat het niet goed is, nee dat ook weer niet. Zo op het oog is het mijns inziens een vrij normale damesdop, al lijkt er wel een beetje een krater in het midden te zitten. Het lijkt nu alsof de dop uit 2 delen bestaat, terwijl het 1 geheel zou moeten zijn. Zo te zien is het geen schurftmijt.

Je zou voor de zekerheid, zeker gezien de geschiedenis van deze 2, ze even kunnen laten nakijken bij een VA. Even nakijken of ze geen tekorten hebben opgelopen die op korte termijn aandacht nodig hebben.



daantje010

Hallo 

Een vogel kenner in de wijk vertelde me dat het heel goed een aangeboren afwijking kan zijn.

Hij vertelde dat het wel vaker voor komt iets van een misvorming??

Kent een van jullie dit ook.

En of heeft misschien iemand toch een ander idee.

verder vond hij haar er ook goed uitzien speels eten badje nemen enz.

Groetjes Danielle

Mars

Hallo Danielle,
Ik ben het met caradow eens. Het komt wel vaker voor dat popjes een soort van dubbele of ruwe dop krijgen. Dat kan ook met voedingstekorten te maken hebben. Het is niet echt een aangeboren afwijking, maar komt een beetje opzetten als het parkietje al wat ouder is (dus vanaf een maand of 8 ). Als het zo'n duppele dop is, wil dit 'schiltje' ook wle eens loslaten na een tijdje.

Zorg er voor dat je haar nu goede voeding geeft: het liefste XtraVital en vooral niet te veel zodat ze niet kan gaan snacken. Ook groente en fruit aanleren te eten. Daarnaast het water aanzuren met appelazijn enz. Dus kortom: een goed en evenwichtige voeding.

Maar zo op het eerste gezicht lijkt ze geen echt rare neusdop te hebben.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Tjipie lover

Hier hebben er ook 2 zo'n neusdop momenteel.
Ze eten hier Prestige premium en ook regelmatig een stukje fruit of groente.

Hier elke x gemerkt dat het er vanzelf weer es afvalt!!

groeten Ank.

daantje010

hallo,

Oohh oke dat klinkt allemaal niet zo heel zorg wekkend gelukkig.
Daarbij ik heb op het forum gezien dat het belangrijk is dat je aan verschillende dingen kunt zien hoe je vogeltje het maakt.
B.V de peopjes zijn niet raar, ze eet goed, speelt, is de baas en zit niet bol.

Daarbij is ze ook in de rui en ook daaruit heb ik begrepen dat ze dan zowiezo anders in hun vel zitten.

gr Danielle

Mars

Klopt helemaal! Dus zo te horen komt het helemaal goed bij jou!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..