Roxy, stand van vleugeltjes

Gestart door PadjeNR1, september 27, 2008, 11:32:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PadjeNR1

Ben k weer.

Ik zou het op prijs stellen als jullie even naar de volgende foto'tjes willen kijken.

Wat mij opvalt ten opzichte van andere jonge parkietjes, is dat de vleugeltjes van roxy niet netjes op haar rug zitten maar een beetje hangen.

Aangezien ik het vogeltje heb gehad en niet zelf heb uitgekozen heb ik daar niet op kunnen letten bij de aanschaf.

Heeft dit iets te betekenen volgens jullie ?

Thanks
Padje

[verwijderd door de beheerder]

Caradow

Dat jou parkietje haar vleugels zo houd is niet normaal en verdiend zeker aanbeveling om haar na te laten kijken door een vogelarts...

Jacko

#2
Hi Padje,

Er is een mogelijkheid dat dit een afwijking in de vleugel is: http://www.nhdb.nl/Hoenders/vleugelafwijkingen.htm
Mijn Ruby had ook zoiets, alleen dan juist te ver over elkaar heen.

Op die foto's, had hij daar toevallig net gebaddert, of is dit altijd zo? Na het badderen van Juut hangen d'r vleugels ook altijd naar beneden.. 

Vliegt ie verder wel goed?
Zou je misschien een foto kunnen maken van de achterkant van Roxy?

Gr,
Jack

Ingrid

Het is aan een vogelarts te bepalen of er sprake is van een vleugelafwijking ;). Speculaties daarover zijn m.i. niet zinvol. Het kan ook zijn dat er een tekort bestaat in de voeding, maar dat zal onderzocht moeten worden.

Een bezoekje aan een vogelarts lijkt mij de eerste stap, neem het zekere voor het onzekere.