Vliegen

Gestart door karen, september 25, 2008, 13:28:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karen

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken een parkiet, codi. In de kooi is hij erg druk en probeert van alles uit. Hij is nu zo'n 2 maanden oud.
Ik heb hem er sinds de 2e week al een aantal keer uit gehad en ik krijg Codi dan ook goed weer in de kooi. Buiten de kooi probeer
ik hem regelmatig op mijn vinger te laten komen en dit lukt ook, al komt hij niet zelf op mij landen.
Mijn vraag is nu, in de kooi komt hij niet goed op mijn vinger en hij is erg druk als ik met mijn hand in de kooi kom, omdat hij graag naar
buiten wil. Moet ik Codi nu wel laten vliegen of moet ik hem verder tam maken in de kooi. Hij wil verder trouwens ook niks weten van fruit of trosgierst.
Ik heb hem vandaag voor het eerst in de kooi gelaten en hij is al de hele tijd aandacht aan het vragen om er uit te kunnen.


Groetjes Karen

Sonja

#1
Hoi Karen,

Welkom op het forum. :)

Ik denk dat het nog een beetje vroeg is om Codi al steeds uit de kooi te laten.
Vooral omdat je schrijft dat hij telkens bezig is om aandacht te vragen om eruit te mogen.

Laat je hem er dan ook uit, of niet?

Want als je dat wel doet, dan zal hij zich zo uit blijven sloven omdat hij weet dat dat uiteindelijk beloond wordt.

Ik denk eigenlijk niet dat Codi al echt tam is, maar dat hij buiten de kooi bij je komt zitten omdat hij verder nog helemaal niets kent. Jij bent op dit moment het meest bekend voor hem.

Als hij echt tam zou zijn, komt hij in de kooi zonder aarzelen op je hand zitten.

Daarom is mijn advies om hem nog in de kooi te laten, en zo met hem te oefenen in het tam maken.
Pas als dat goed lukt is de tijd aangebroken om hem eruit te laten.
In de tussentijd kan Codi meteen wennen aan zijn nieuwe huisje. ;)

Negeer het uitsloven, laat hem er dan zeker niet uit.
Beloon hem wel uitvoerig met lieve woordjes en aandacht als hij gewoon lekker rustig in de kooi zit.

Veel parkietjes eten niet direct van de trosgierst en het fruit/groenvoer.
Ze moeten er even aan wennen, dus geef het wat tijd.

Hierbij nog een handige link met allemaal tips mbt het tam maken van je kleine vogelvriendje:
http://parkietenfreak.nl/a-tam.php

Succes!

Groetjes, Sonja.

karen

Bedankt voor je antwoord Sonja.
Codi is al weer druk bezig in de kooi, haha.
Ik heb hem er niet uit gehaald vandaag. En dit zal ik de komende dagen dan ook niet doen.
Mijn vorige 2 parkietjes waren al binnen één week redelijk tam. Dus dit is ook even weer wennen.
Maar wel leuk van die verschillende karakters.
Ik ga verder mijn best doen!

Groetjes Karen

karen

Hallo,

Ik heb Codi nu een paar dagen in de kooi. Hij wordt steeds rustiger.
Ik heb net geprobeerd om Codi wat zaadjes van mijn hand te laten eten, dit ging goed.
Daarna probeerde ik ook een heel klein stukje trosgierst te geven, hij vond dit lekker!
Toen het stukje op was complimenteerde ik hem en liep ik weg. Daarna begon hij heel hard te krijsen
en druk te worden. Als ik nu bij zijn kooi kom staan krijst hij even. Wat heeft dit te betekenen?
Wil hij dus meer trosgierst?

Groetjes Karen

Sonja

Hoi Karen,

Fijn dat het al beter gaat! ;D

Ik denk dat Codi jullie "onderonsje" erg fijn vond en het niet zo leuk vond dat het afgelopen was.
Dat uitte hij door te krijsen.
Daar kun je beter niet aan toegeven, want anders leert hij dat krijsen de manier is om aandacht te vragen.
Negeer hem als hij krijst en ga gewoon maar weer naar hem toe als hij rustig is. ;)

Veel succes met verder tam maken. Je bent in ieder geval op de goede weg! :)

Groetjes, Sonja.


karen

Dankje. Wat ik ook wel apart vind, is dat als Codi rustig is en ik lief tegen hem praat
hij ook opeens begint te krijsen af en toe.

Groetjes, Karen

karen

Hoi,

Ik wilde even terug komen op mijn vorige berichtjes.
Het gaat hartstikke goed met Codi ;D
Hij mag nu al 3 dagen elke dag even uit de kooi. Codi is totaal niet bang voor mijn hand, springt er ook
gezellig op nu. Verder landt hij nog niet op mijn schouders (1 keer gebeurd, omdat ik trosgierst had), maar
dat zal binnenkort wel komen. Ook is hij niet meer zo druk, wat in het begin wel het geval was, pfff.
Bedankt nog voor de tips! ;)

Groet, Karen