Zolderkamer! te Koud??? +plantenvraag

Gestart door Stefanie, september 19, 2008, 16:28:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefanie

hooihooi,
eerst mijn complimentjes voor deze site, hij is fantastische en ik weet zoveel meer nu ik topics en informatie gelezen heb.
maar nog heb ik een aantal vragen.
ik heb ongeveer 4-5 planten op me kamer staan die van het soort spathiphyllum zijn,
maar ik zou me geen kamer kunne voorstellen zonder die planten, en ze hebben eigenlijk allemaal hun eigen herinnering.
als ze giftig zijn, heeft iemand dan een andere oplossing inplaats wegdoen?!

dan heb ik er nog een, ik slaap zelf boven de garage, wat een kamer is die je kunt vergelijken met de zolder
in de zomer warmer dan normaal op een slaapkamer en in de winter kouder, dan op de 1e verdieping.
is dit voor het parkietje erg?
en nu heb ik op deze site ook iets over touw gevonden, het lijkt me leuk een touw ergens tussen te spannen voor als die rondvliegt en dat kan met sisaltouw?

alvast heel erg bedankt,
Groetjes Stefanie

Piknikki

Hai Stefanie!
Je hoeft de planten echt niet weg te doen, hoor. Als je het parkietje uit de kooi laat, kun je de planten tijdelijk uit je kamer neerzetten, en dan weer terugzetten als je parkietje weer in de kooi zit. Misschien kun je ook een plantje halen of een parkietenboom maken voor je vogelvriendje, waar hij wel in mag zitten en spelen. Daar kun je dan ook dat sisaltouw (of onbewerkt katoenen touw) voor gebruiken. Je kunt stukjes touw om de takken knopen bijvoorbeeld. Dat zal ook de aandacht van de parkiet trekken om daar naartoe te gaan. ;)

Tja, zo'n kamer met wisselende temperaturen is niet ideaal, natuurlijk. Als je de kooi niet bij het raam of verwarming zet, scheelt het al een hoop. Of misschien kun je de kooi in een open kast zetten, daar is het toch al meer beschermd. Of misschien kun je een thermometer in je kamer hangen, zodat je zelf ook de temperatuur in de gaten kunt houden. :)

roha

Ik ben ook iemand die veel planten in de woonkamer heeft staan, er zijn al meerdere forumleden geweest, die zich daar over hebben verwonderd. Ik heb dan ook het geluk dat onze parkieten niet in de planten gaan zitten. Ook heb ik hier de spathiphyllum staan. Wegdoen kan ik ook niet, maar zo ga ik zou merken dat ze toch ineens interesse hebben in de planten, zou ik ze ook verplaatsen, tijdelijk of permanent.

Je moet er voor zorgen dat je in je kamer een redelijk contante temperatuur hebt en niet kouder laten worden dan 17 graden. Kan je de temperatuur op je kamer regelen?

Je kan best sisaltouw spannen, maar dan moet je het wel dikker maken, zodat het wat meer opvalt en comfortabeler zit. Maar er zijn ook dikke touwen te verkrijgen in de dierenwinkel, die je kan buigen evt.
Er is heel leuk papegaaienspeelgoed die je aan het plafond kan bevestigen.
En/of een gezellige parkietenboom maken.

[verwijderd door de beheerder]

Ingrid

De vraag over de planten heb je al eerder gesteld en ik heb je in dat topic al antwoord gegeven: http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=19213.new#new (dat topic heb ik nu overigens op slot gezet, dezelfde vragen in meerdere topics is overbodig en in strijd met de forumregels)


Mars

Zoals eerder geschreven: een constante temperatuur is belangrijk. maar stel nu dat eht altijd kouder is in jouw slaapkamer 's winters, dat is geen probleem. Immers: de parkietjes in volieres buiten hebben toch ook te maken met warmte en kou schommelingen?
Als ik daar naar kijk, dan is de warmte in de zomer misschien wel een groter probleem dan de kou in de winter: immers: het kan vreselijk warm en benauwd worden op 'zolderkamers'in de zomer. Zorg dan voor voldoende frisse ventilering en probeer het zo koel mogelijk te houden. Pas dan wel op met toch (en ventilatoren).

Groetjes Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..