Problemen met parkietjes en muggensprayventilator...

Gestart door Jacko, september 18, 2008, 23:04:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacko

Hi,

Ik heb even een vraag...
Ben zelf allergisch voor muggenbeten, en wordt ook altijd gebeten -zit helemaal onder.
Nou heb ik op advies van een vriend een productje gekocht, soort van Ambipur maar dan voor muggen (ventilatortje).
Het ruikt enorm en zou moeten helpen tegen die takkemuggen..

Maargoed, to the point. Opzich niks ergs zou je zeggen, totdat mijn ma met het volgende kwam...
Jullie kennen wel van die vliegenstrips? van die kleefdingen aan het plafond. Die had haar moeder vroeger een keer naast het kooitje van hun kanarie gehangen, volgende dag was die dood...   Nou ben ik dus 'bang' of die anti-mug spul ook problemen kan veroorzaken bij mijn parkietjes, staan namelijk op dezelfde kamer...

Weet iemand iets?, dan hoor ik het graag...

Groetjes,
Jack

Parkieten-Freak

Datt hangt ervan af of de strip bestanddelen bevat die giftig en/of schadelijk zijn voor kleine huisdieren. ik zou zo'n strip sowieso helemaal aan de andere kant van de huiskamer hangen.

De vroegere "Vapona strips" waren trouwens ook berucht. Men adviseerde om de strips eerst 24 uur buiten te hangen alvorens deze in de ruimte te hangen waarin vogels werden gehouden.



Piknikki

Al het chemische spul lijkt me niet zo heel erg gezond.
Heb je al geprobeerd om citroenschijfjes in de kamers te leggen?
Dat werkt bij mij heel goed tegen de muggen.

roha

Of een doorgesneden ui naast je bed, de anijsplant op je kamer zetten, wil ook nog wel eens helpen, of een ventilator op jezelf richten, muggen houden niet van wind.
Daarnaast zou ik alle voorzorgsmaatregelen treffen dat er geen muggen in de kamer kunnen worden gelokt door licht en warmte in de kamer.

Mars

Dat soort Anti-mug dingen kunnen inderdaad gevaarlijk zijn.

Gewoon een mooie klamboe kopen!
Staat ook gezellig en geeft een lekker beschermd gevoel (vind ik tenminste)
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Audrey

Ik zou ook eerst es proberen met een citroen, en als je parkietje er van eet is dat ook geen probleem (al zal het waarschijnlijk ook geen prettige ervaring zijn  ;))
Kun je misschien iets meer zeggen over het product? Hoe noemt het precies, ...

Caradow

Anitmuggen middelen als stekkers en dergelijke zijn schadelijk voor je vogels. Ook het gebruik van dergelijke luchtjes voor het lekkere zijn heel slecht. Het is heel erg vervelend als je zon last hebt van muggen, maar ik sluit me dan aan bij Mars, een klamboe is dan nog de beste oplossing. Ook de ventilator over je heen laten waaien is inderdaad ene goede tip. Je met dan alleen weer uitkijken met tocht, zowel voor jezelf als voor de vogels.

Jacko

Hi,

Bedankt voor de reacties. Toch maar goed dat ik het even eerst vraag ;)
Die citroen en ui ga ik wel even proberen, kijken of dat werkt.

Heb zelf wel een hor voor m'n raam hangen maar dat ding werkt ook voor geen meter..
Ben zelf niet zo van de klamboes, maar wel bedankt voor de tip ;)

Ik heb echt geen idee hoe het heet, al weer een tijd terug dat ik het kocht maar verder niet gebruikt.

Bedankt, kan een slotje op ;)


smartie

Muggen zijn zeer irritante parasieten! Ik ben zelf ook altijd de pineut: ik zit regelmatig onder de bulten!

Gelukkig staan mijn parkieten in de woonkamer en dus niet in de slaapkamer. Maar ik zou stoppen met al die middeltjes met chemische goedjes erin: dat kan gewoon nooit goed zijn voor je parkietjes. Het advies is hier al gegeven: een klamboe helpt goed aangezien de muggen er gewoon niet meer inkomen. Misschien vind je het niet mooi staan, maar belangrijker is het welzijn van je parkieten. Bovendien kan je de klamboe opknopen als je wakker bent of van het haakje halen. Maar dan moet je in de avond eerst goed kijken of er al muggen op je bed zitten, want sluit je ze op in je klamboe dan heb je helemaal een probleem!

Bij mij werkt een hor voor mijn raam heel goed. Ik hou mijn slaapkamerdeur zoveel mogelijk dicht (die komt namelijk uit op de hal waar direct mijn buitendeur, met lamp zit en waar muggen dus wel binnen kunnen komen) en zet mijn raam zoveel mogelijk open. Door de op maat gemaakte hor is het voor muggen onmogelijk om door mijn raam naar binnen te komen. Als jij een goede hor hebt zou het dus goed moeten werken als je je deur maar zoveel mogelijk dicht houdt.

Succes!

IceParkiet

Je zou het ook misschien aan de verkoper kunnen vragen? Of even bellen naar een telefoon nummer als dat er op staat ofzo  ;)