Sisaltouw gamma

Gestart door Tine, september 10, 2008, 15:54:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tine

Hallo iedereen,

Ik ben vandaag voor Phoenix dik sisaltouw gaan halen bij de gamma en ik heb er een macramé-kunstwerkje van gemaakt. Nu, ik spoelde het onder de kraan af, maar wat stinkt dat touw zeg! Er hangt echt zo'n geurtje aan, is dat wel goed? Ik had het nat in Phoenix zijn kooi gehangen, maar de hele kooi rook op de duur naar dat touw.

Op de verpakking staat "geslagen sisaltouw", dus da's toch normale sisal, niet? Hangt daar bij jullie in het begin ook een reukje aan?

Groetjes,
Tine

Parkieten-Freak

Sisal is een natuurproduct, de vezel wordt gewonnen uit de bladeren van een plant.
Ik denk dat dit de wat penetrante geur verklaard, dat is hier ook zo.
Ik vermoed overigens dat strengen sisaltouw letterlijk "geslagen" worden om de vezel wat minder stug te maken. Het lijkt me niet dat er hier sprake is van chemische toevoegingen.


Tine

Ok, bedankt!  :) Dan hoef ik niet ongerust te zijn.

Caradow

Het maken van touw, noemen ze ook touw slaan (geleerd in Archeon deze zomer) en heeft op zich niets met slaan te maken. Waarschijnlijk vinden ze het gewoon een gezellige benaming ;)

Parkieten-Freak

#4
Aha! Dat wist ik niet Renate   :)
Ik zag in gedachten al voor me dat mensen met sisal aan het meppen waren op een stuk steen of zo.  :P

edit: nog wat info gevonden voor de liefhebbers:
http://www.dropzone.nl/page/wegwijzers/142/


dobbie

Hebben ze meer produkten bij de gamma voor vogeltjes???
want bij ons  waar ik woon is een ah maar geen
ene dierenzaak....
Maar de gamma hebben wij wel dus zou wat makkelijker zijn \
dan hoef ik de stad niet meer  in gr nance

Piknikki

Nou, de Gamma is meer een doe-het-zelf warenhuis. :P
Ze hebben er wel touw en hout, maar niet specifiek dingetjes voor dieren.