Nieuwe Kooi

Gestart door parrot fruitcake, augustus 17, 2005, 10:36:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parrot fruitcake

hey ,

ik had eerst 4 parkieten bij mijn pa: 2 per kooi.
nu heb ik 1 paar, dat in een te kleine kooi leefde, verhuist naar mijn ma in een grote kooi.  maar 1 beestje heeft bij mijn weten, tenzij toen ik was gaan slapen, nog niet gegeten en ik kan haar niet met de hand voeren want ze is nog bang van mijn hand (1 keer serieus gebeten :( ). eet ze niet omdat ze geen honger heeft (vrij onwaarschijnlijk) of weet ze de bakjes niet staan?

laat me snel iets weten

lennart en the birds

Chantalleke

Als de parkiet zijn bakjes niet kan vinden kun je zaad op de bodem van de kooi strooien. Parkieten zullen daar automatisch voer zoeken als ze honger krijgen  ;)

Succes!
Chantal

Sonja

Hoi parrot fruitcake,

Je kunt ook nog wat trosgierst ophangen op de plek waar je parkietjes het meest van de tijd zitten.
Wat ze nog wat kan helpen om het voerbakje eerder te ontdekken, is ook een stukje trosgierst bij het voerbakje te bevestigen.
En verder is, wat Chantal al schreef, (voer op de bodem strooien) prima.

Groetjes, Sonja.

es.

Hoi,

Zo heb ik sinds 2 dagen 2 jonge parkietjes en had wel begrepen dat ze de 1ste 2 dagen weinig tot niets zouden eten.
Nu heb ik ze gisteren zitten opserveren en heb toen het voerbakje op de plek gehangen waar ze dus de meeste tijd doorbrachten.
Nou Rocky zat er binnen 1 sec. in en Kiko volgde trouw daarna. ;)
Nu ben ik dan bezig om het elke keer een stukje lager te hangen, zodat ie dadelijk op de plek hangt waar ik het wil hebben. :D

Groetjes Esther

jessay

misschien helpt meerdere voerbakjes ophangen aangezien de parkieten die je verhuisd heb misschien nog wat schuw zijn omdat ze in de kooi van de andere zitten.
Je kunt ook een bakje op de grond zetten ipv strooien.

gr jess

parrot fruitcake

ja oke maar het zijn van die bakjes die onderaan de kooi door een gat moeten, van die klassieke en die kan ik niet erngens anders hangen. eigenlijk ist niet meer nodig want er lagen allemaal hulzen bij de bakjes. oef!!