Bonte Boertje samen met grasparkietjes

Gestart door markus, september 14, 2008, 14:46:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

markus

Beste Parkieten Freaks,

Ik heb een "te" grote kooi met twee grasparkietjes. Nu heb ik een jong bonte boertje gezien en vraag me af of mensen weten of die in dezelfde kooi zou kunnen dan de twee parkietjes? De bonteboer is ook tam en bijt niet. Zijn er mensen met ervaring?

Alvast bedankt,
Gr,
Mark

Caradow

Nee, dat moet je zeker niet doen. Hoe lief BBtjes ook zijn, 1 keer een corrigerende hap richting grasje en je grasje is zwaar verminkt, als hij het al overleefd.

Bbtjes zijn hele andere vogels als grasjes. Ik weet niet in hoeverre je je al hebt ingelezen, maar een papegaai vereist toch een striktere opvoeding dan een grasparkietje. Onderschat dit zeker niet wanneer je aan een papegaai wilt beginnen. En zeker een alleen gehouden gaai (gezelschap van grasjes telt niet mee) heeft veel aandacht nodig! Weet waar je aan begint voor je een papegaai aanschaft.. (maar dat misschien ten overvloede, ik zeg al, ik weet niet in hoeverre je je uberhaupt in een papegaai verdiept hebt)

markus

Caradow, bedankt voor je reactie!
Kunnen ze mits goed opgevoed wel in dezelfde ruimte bewegen als grasparkietjes. Mijn popje is namelijk wel nieuwsgierig en gaat denk ik wel kennis maken. Zijn ze dan aggresief naar andere soorten? 't BBtje heeft op het moment geen kwaad in zich.

Caradow

In principe kunnen ze best samen los, onder toezicht!
Houd dan wel heel goed het gedrag in de gaten en houd er rekening mee dat het altijd fout zou kunnen gaan. en dat hoeft niet perse aan het BBtje te liggen..
Ook grasjes kunnen flink uitdagen!
Ik zou in ieder geval adviseren om zeker in het begin ze niet samen los te laten en ze eerst op afstand aan elkaar te laten wennen.

Ik weet niet hoe jong de gaai is en ik weet zo ook niet wanneer de "pubertijd" van een BBtje is, zeker in die periode en wanneer het BBtje geslachtsrijp word, kan het gedrag enorm onder invloed van hormonen veranderen.

Het blijft altijd opletten, maar ze kunnen ook hele goede maatjes worden!


(een BBtje erbij is ook mijn droom ;))