Parkietje het eerst of laats mee?

Gestart door Ria, september 11, 2008, 06:23:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ria

Aangezien we bijna gaan verhuizen heb ik een vraag en wil ik graag weten wat nu het verstandigste is,of Rocky het eerst of het laatst mee te nemen als we spullen gaan overbrengen.
Wat is het beste wat ik kan doen?
Liefs Ria

Chicowen

Toen wij gingen verhuizen hebben we de parkieten als eerst meegenomen. Nog voor alle andere spullen kwamen. We waren ongeveer een uurtje voordat de rest kwam in het nieuwe huis en hebben de tijd gehad om de parkieten op een plekje te zetten waarvan wij dachten dat het het meest rustige plekje zou zijn. De indeling van hun kooi was gewoon hetzelfde als in het oude huis, dus voor hen was hun directe omgeving gewoon hetzelfde.
Uiteindelijk bleken ze weinig last te hebben van de drukte met de verhuizing.
Eventueel kun je een doek over een deel van de kooi leggen (bijvoorbeeld als je langs 1 deel van de kooi veel met spullen moet sjouwen, dan schrikken ze daar niet van).

Succes met je verhuizing in ieder geval!!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Parkieten-Freak

#2
Persoonlijk zou ik kiezen voor het laatste, maar een en ander hangt natuurlijk wel af van de afstand en wat er allemaal nog moet gebeuren in het nieuwe huis.
Ik zou mijn parkiet die dag bij kennissen/buren of vrienden neerzetten en als alles klaar is, de parkiet overbrengen naar het nieuwe huis.
Zo weet je zeker dat de vogel niet op de tocht, in het stof of in de herrie (boormachine etc) komt de zitten.
Is het een kwestie van alleen nog wat grote stukken overbrengen, dan kan de vogel meteen mee.


Chicowen

Inderdaad, als je nog moet boren of wat dan ook, dan ben ik het eens met PF.
Wij hoefden alleen onze spullen over te slepen, dus daar komt weinig stof en herrie bij kijken. ;) Wel hebben we ervoor gezorgd dat ze ergens stonden waar ze niet op de tocht stonden.
Wij hadden ervoor gekozen ze gelijk mee te nemen, zodat ze niet 2x de stress van het verplaatsen mee hoefden te maken en niet vanuit thuis naar een logeeradres komen en dan voor hun gevoel nooit meer thuis komen zeg maar, omdat het nieuwe huis nog geen thuis is. (volg je het nog? :S :P)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Parkieten-Freak

Ik snap het helemaal Marjolein.  ;)
Jullie hebben het prima gedaan zo.  :)


Ria

Dank jullie wel voor je reactie en denk toch dat ik Rocky het laatst meeneem aangezien er nog wel wat gedaan moet worden in dat huis
Aankomende zaterdag gaan we dus over en zorg er dan voor zodra alle grote spul in de bus en aanhanger zit of staat,dat ik met Rocky in de auto ga en hem dan gelijk meeneem,hem gelijk een plekje geef en daar dan ook in ons nieuwe huis blijf zodat de mannen de rest kunnen ophalen en verhuizen

roha

Je kan dan nog eventueel een doek half over de kooi hangen, als de kooi op z'n plek staat.
Het kan zijn dat Rocky het nog vreemd vindt allemaal.
Als er dan nog spullen verhuist moeten worden, kan dat eng zijn, althans de bewegingen en geluiden dan, want dat is vreemd voor Rocky.

Ria

Ja dat denk ik dus ook en denk haast zelf nu al dat Rocky de spanning al voelt aangezien hij erg druk is en tekeer gaat,maar denk er zelfs over om hem morgen al die kant op te brengen in de auto(daar in de buurt woont die kennis die mij helpt)en er dus op kan letten of zelfs even bij haar neer te zetten zolang tot zaterdag ofzo