mijn parkiet denkt dat ik eten ben ?

Gestart door cleanta, september 06, 2008, 12:19:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cleanta

hallo allemaal.

dit is mijn eerste keer op dit forum maar ik heb volgens deze site mijn parkiet tam proberen te maken, ik heb alleen een klein probleempje. hij is nu helemaal gewent aan mijn hand ik kan echt alles doen ik aai hem ook altijd onder zijn snaveltje en dan vind hij heel fijn. ( ik weet niet of het een hij of zij is daar is hij nog te jong voor) het probleem is bij de 2de fase op je hand laten zitten. heb ik dat wat snoep voor hem in me hand en hij gaat bijna altijd wel op mijn hand zitten. alleen dan is hij eerst lekker aanhet eten en dan probeerd hij mijn hand op te eten en dan probeerd hij echt helemaal in me vel te bijten enzo. ik denk dat hij dat doet omdat hij denkt dat ik eten ben maar moet ik daar nou wat tegen doen of is het niet zo erg ?

alvast bedankt.

Jasmin

Hey cleanta,
Leuk dat je een parkietje hebt ;D
Als hij weer in je hand bijt moet je het negeren dat is het beste niet laten zien dat het pijn doet.
En lees deze link is ;)
http://www.parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php
En bekijk deze twee filmpjes is
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=18698.0

Groetjes Jasmin

cleanta

bedankt voor je tip. Ik ga er zeker aan werken. Ja ik vind het erg leuk een parkiet, op het begin was ik wel een beetje verdrietig omdat hij maar niet naar me hand toe kwam. en ik durfte niet naar hem toe te gaan omdat ik dan misschien te snel was, maar nu gaat hij al helemaal op me hand zitten enzo, echt leuk ! ik ben alleen bang om hem los te laten want straks komt hij niet terug naar mijn hand en maak ik hem banger dus ik denk dat ik eerst nog een weekje langer hem gewoon op mijn hand laat en goed laten wennen aan mijn stem. ik heb hem nu al 4 weken en t duurde best lang tot hij op mijn hand kwam enzo maar ik ben wel erg blij met het resultaat tot zo ver. dus ik wil het nu zeker niet verpesten door hem los te laten. want straks is hij nog niet gewent genoeg aan mijn hand.

groetjes

Dolce

mijn meisje likt ook heel vaak aan mijn vingers, en speelt en bijt met mijn nagel, zit ze eraan te pulken.
ik vind t wel schattig  :D

succes ermee!

Parkieten-Freak

Mijn tip is om een parkiet niet te leren om met je vingers te gaan spelen.
Jong parkieten "tasten" de vingers nog wel eens af en dat is niet erg.
"Vechtspelletjes" waarmee je met je vinger tegen de snavel van de parkiet tikt, kun je beter niet doen. Een beet in de vingers kan pijnlijk zijn/
Laat je parkietje alleen spelen met (en/of bijten in) speelgoed, daar is het voor bedoeld, je vingers niet.  ;)