nieuw vriendje voor Basje

Gestart door kersje, september 04, 2008, 10:15:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kersje

Hoi, nadat dinsdag Chico is overleden, merkten we aan Basje dat hij absoluut niet happy was in zijn ééntje.
De hele dag zat hij bij het spiegeltje contact te zoeken met z'n evenbeeld.
Ik begon eens voorzichtig rond te bellen op zoek naar jonge parkietjes en uiteindelijk gisterenmiddag een lief klein mannetje opgehaald van 2 maanden oud.
Omdat we maar één kooi hebben, heb ik hem meteen bij Basje in de kooi gedaan. Ze zaten eerst een poosje naar elkaar te kijken, maar al snel zocht Basje toenadering tot Ollie. Basje probeert hem echt een beetje op sleeptouw te nemen, heel schattig.
We zijn natuurlijk nog steeds erg verdrietig om Chico, maar toch wel heel blij met lieve, kleine Ollie.


[verwijderd door de beheerder]

Mir

Tuurlijk zul je Chico nog een hele poos heel erg missen!!! Maar wel fijn dat jullie er een nieuw parkietje bij hebben (zeker ook voor Basje als ik het zo lees!) Veel plezier met Ollie!

Groetjes, Mir

Milo-Pixel

Veel plezier met Ollie :)
Ik denk echter wel dat hij ouder is dan twee maandjes.. Ik denk eerder richting de 4 á 5 maanden (aangezien hij duidelijk ringetjes om zijn oogjes heeft, en aangezien zijn neusdopje al helemaal gekleurd is).

Liefs,
Marit

kersje

Tja, ik had ook nog bij andere parkietjes gekeken die net iets ouder waren (en inderdaad ook groter dan Ollie) maar die zagen er niet heel erg gezond uit ( erg suf en bol en ook een kaal achterwerkje). Toen kwam ik bij Ollie en er werd mij verzekerd dat ie net twee maanden was en daar vertrouw ik dan maar op, want ik heb er niet zoveel verstand van.
Hij is wel duidelijk veel kleiner dan Basje, alhoewel dat op de foto niet echt te zien is. Ik denk dat hij nog wel makkelijk tam zal worden, hij is absoluut niet bang.
Trouwens de vogelarts zei ons deze week dat de beste manier om ze tam te krijgen is ze los laten vliegen. Dat wist ik niet.
Liefs Kersje

Caradow

Ik denk ook dat hij ouder is, maar neemt niet weg dat het een mooi kereltje is :)

En over wat de vogelarts heeft gezegt:

Nou, tam worden ze niet van  losvliegen hoor! Maar Ollie zal zich wel aan Basje op kunnen trekken en eerder dingetjes durven omdat Basje het ook doet...

Moppers

Wat leuk voor Basje dat hij baasjes heeft die om zijn welzijn denken ;D Hij is jullie vast erg dankbaar voor zijn nieuwe maatje.
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, en wat een schattige naam voor een parkietje!

hillie

Veel plezier met de nieuwe parkiet ollie.
En basje zal er zeker blij zijn met de nieuwe parkiet.

groetjes hilde