lage prijs:: 2volieres, 14grasparkieten, 7jongen, 3kwartels

Gestart door kimmy89, september 30, 2008, 14:57:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kimmy89

Hoi,

Aangezien ik binnenkort moet gaan verhuizen moet de voliere weg. Vandaar dat ik nu alles te koop zet.

Buiten heb ik een voliere van 2x2x2 m. Het is van hout met rondom (dus ook boven en onder) gaas. Als dak zit er ook een golfplaat op. Deze heeft een sluis van +/- 40x100 cm. Vanaf de sluis heeft het 1 deur naar buiten en 2 naar binnen. Er is een tussenschotje van gaas te bevestigen zodat je dus 2 volieres hebt.
Dat het hout is, heeft als nadeel dat t ooit rot. Bij deze voliere is het makkelijk om af en toe een latje te vervangen zonder dat het helemaal zou moeten.
Qua inrichting zitten er vaste zitstokken van hout in. Verder heb ik er veel touwen, schommels en vanalles in hangen.

De 2e voliere is een kamervoliere. Deze is 60x60x170 cm. Er zit een dakje op en de deur schuift van onder naar boven. Op een zijde (naar keuze) is een plexiglasplaat te bevestigen met haakjes. Dit houdt het behang schoon of beschermt buiten tegen wind en weer.
Qua inrichting zitten hier 4 zitstokken bij (verstelbaar van plek, 2 hout, 2 plastic). Verder zitten er 4 voerbakjes bij.

Bij beide volieres zijn drink-/voerflessen, bakjes, speeltjes, schommels, trapjes, nestblokken of wat dan ook te krijgen. Uiteindelijk moet alles weg dus wat handig is, is erbij te krijgen.

Dan even over de vogels.
13 grasparkieten. Zowel mannen als vrouwen en grotendeels is gekoppeld. Kleuren zijn erg wisselend. Heel erg tam zijn ze niet. Er zijn er een aantal bij die komen op je zitten als je voer erbij hebt maar zo tam als een huiskamervogeltje zijn ze niet.
1 engelse grasparkiet. Dit is een man van 1,5 jaar. Heeft ooit binnen gezeten en vloog daar dagelijks los en kon ook op je zitten.
3 chinese dwergkwartels. 1 haan met 2 hennen. Beide vrouwen leggen eieren en een broed er ook op. Aangezien ik de eieren weg haal, komt er nooit iets uit. De kwartels moeten met zijn 3 tegelijk weg.
5 jongen van 25 juli 8 augustus (3 zijn er al weg) van handopfok. Deze zijn dus tammer dan normale jongen. Hierover is een andere topic waar alles uit te halen is (5/6/8 jongen van handopfok).
2 jongen die pas over enkele weken weg mogen. Worden aan het einde vaker op de hand genomen.
Beide nestjes komen uit de voliere van mijn oma (die blijft!) en er zijn vaker nestjes.

Even over de prijzen.
Beide volieres wil ik 65 euro ps voor. Dat zijn ze echt waard en nog goedkoop ook.
Voor de volwassen parkietjes wil ik 4 euro ps. De engelse kost 7,50. En de kwartels zijn 20 euro voor 3 stuks. De 5 jongen zijn van handopfok dus kosten 10 en 15 euro per stuk (prijzen zijn al erg gedaald). Andere jongen uit het blok kosten 8 euro ps.
Bij meer dingen/vogels is er wat met de prijs te doen.

Op marktplaats, speurders en nog wat sites zijn foto's te vinden (zelfde titel als hier en dan onder parkieten of kooien).
Voor meer foto's kunt u altijd mailen waar u interesse in heeft. Een bepaalde kleur vogel? Bepaalde leeftijd?
Qua ophalen van vogels is dat mogelijk in Apeldoorn, Brummen, Barneveld en in overleg op meer plaatsen. De volieres staan in Apeldoorn.

Bellen of mailen maakt niet uit. Ik zou blij zijn als de vogels een nieuwe goede plek krijgen.

Groetjes Kim