montana kamervoliere

Gestart door Geert, september 03, 2008, 13:59:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Geert

Nu ik twee eenzame parkieten van collega's hebben overgenomen, die nu gezellig bij de twee parkieten zitten die we al hadden vind ik de kooi toch wat krap (hoewel 81x45x70 toch ook niet echt klein is). Maar goed, wij willen graag ruim wonen, dus dan mogen de parkieten ook wel wat ruimte!
Bij Petgoodies zag ik de Villa Casa III van Montana (119x81x205 cm) en dat lijkt me wel wat. Alleen: ik wil altijd graag eerst iets zien voor ik het koop en dat kan dus niet als ik zo'n kooi via internet bestel.
Daarom mijn vraag: heeft er iemand ervaring met de kooien van Montana (kwaliteit, handige/onhandige dingen) of weet er iemand een winkel die deze kooien verkoopt (liefst omgeving Groningen)?
Ik hoor graag van jullie!

alvast bedankt (ook namens Bert, Zazu, Nestor en Tweety),

Geert

Mars

#1
Ik heb net die van Villa Casa van 90 breed 2e hands gekocht, voor vier. Daar hebben ze al erg veel ruimte in.

Ik vind het erg mooie volieres, alleen jammer dat er onder de lade niet nog een bodem zit: dus als je de lade er uit haalt heb je zo'n dertig cm tot aan de vloer ontsnappingsmogelijkheid.

Als je de voliere voor vier blijft houden (dus geen uitbreiding van vogels), dan is de voliere van 90 breed ook al behoorlijk wat ruimte. maar hoe ruimer hoe beter natuurlijk.

Verkoopplaatsen weet ik zo niet. Mocht je een dagje naar Leeuwarden plannen, dan mag je komen kijken :P
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Hoi Geert,

Ook ik heb een VIlla Casa 2 van Montana.

Montana kamervolieres zijn erg ruim en zeer stevig. Wat Mars aangeeft over de onderlade klopt, alleen zit er wel een schuif met tralie bij, zodat je voordat je de lade zelf eruit haalt, de tralie ertussen kunt doen, zodat de vogels niet kunnen ontsnappen.

Wat ik het voordeel vind aan Montana kamervolieres is dat aan de bovenkant ook nog tralie zit. Hiervoor maakt het niet uit of je er eentje met plat dak of met puntdak neemt. Deze daken kun je er gewoon aflaten. (wij hebben zelf met puntdak, maar eigenlijk hebben we deze nog nooit in elkaar gehad) Zo kun je ook nog heel wat speeltjes aan de bovenkant ophangen en kunnen ook de vogels lekker via de bovenkant klimmen mochten ze dat willen.

Wat ik zelf soms onhandig vind is dat de deurtjes aan de zijkant groter zijn dan bij andere kooien, zodat ik mijn badjes die ik al had niet zo makkelijk meer aan de voliere kan hangen, omdat de vogels er dan onderdoor en langs kunnen. Hiervoor is wel een simpele oplossing, namelijk badjes nemen die je aan de binnenkant van de voliere op kunt hangen!

Verder is het ook makkelijk dat er wieltjes onderaan de voliere zitten, zodat je ze makkelijk even opzij kan rijden of bijvoorbeeld naar buiten kan rijden. (let wel op dat ze dan niet kunnen ontsnappen!)
En een groot voordeel is dat alle tralie horizontaal zijn, dus de vogels lekker kunnen klimmen!

Ik heb zelf mijn voliere bij een grote Pet's Place hier uit de buurt (Amsterdam, dus niet echt bij jou in de buurt :S ) gehaald, ook omdat deze hem sneller konden leveren dan ik via internet kon bestellen.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

Even ter zijde:
CiteerWat Mars aangeeft over de onderlade klopt, alleen zit er wel een schuif met tralie bij, zodat je voordat je de lade zelf eruit haalt, de tralie ertussen kunt doen, zodat de vogels niet kunnen ontsnappen
dan mist dat bij mij... dus dan klopt de opmerking niet...

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Citaat van: Mars op september 03, 2008, 14:49:44
Even ter zijde: dan mist dat bij mij... dus dan klopt de opmerking niet...

hihi, opmerking klopt op zich wel als je inderdaad geen tussenlade hebt met tralie. Ik had al zo dat idee, dus vandaar dat ik zei dat het op zich wel klopte. ;) (voor jou :P)

nu weer ontopic ;)
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Petr@

Ik heb de Villa Casa 1 waar 6 parkieten in zitten.Ik ben er nog steeds zeer tevreden over al neem ik volgend jaar de Villa Casa 2. Om dat hoe meer ruimte hoe beter.





Ook ik heb hem via petgoodies besteld, de levertijd was wel lang ongeveer 6 weken. En bij mij in Rotterdam was hij bij Pets Place ook een stuk duurder. Te weten 60 euro duurder.


Petra
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Geert

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.  ;D

Blij te lezen dat jullie tevreden zijn over de Montana kooien, dat maakt de keuze makkelijk.

De minder grote kooi is inderdaad ook al mooi ruim, maar we hebben plaats genoeg voor een flinke kooi en je weet maar nooit of we nog eens een eenzaam parkietje adopteren: hebben we in elk geval genoeg ruimte in de kooi.

Geert

Ilse*

Ook ik heb besteld bij Petgoodies.nl en ze hebben me goed op de hoogte gebracht van wanneer de kooi ongeveer bij hun binnen was en wanneer hij kon worden gebracht.

Ik ben ook erg tevreden over de Montana kooien, lekker stevig en ze kunnen aan de tralies knagen wat ze willen, maar de poedercoating gaat er niet van af ;)

Ik ben ook niet weg van via internet bestellen (doe ik ook nooit), dus ik had een mailtje naar hun toe gestuurd met de vraag of ze ook onder rembours verzonden. Dat deden ze niet, maar ik kon contant aan de deur betalen (als uitzondering voor mij gemaakt). Misschien kun je dat ook vragen, dat als ze hem komen brengen, je dan pas ook gaat betalen :)

Ik kreeg er ook nog een gratis speeltje bij voor de vogels en de verzendkosten waren gratis!
Ongeveer 5 weken na mijn bestelling kreeg ik hem binnen. Ze hielden me prima op de hoogte van wanneer de kooi binnen was gekomen en over de afspraak wanneer ze hem konden brengen. Dus petgoodies.nl vind ik een prima internetsite om te bestellen ;D

Groetjes, Ilse

marsiozo

hoi,

ik ben erg benieuwd: hoe zit de constructie in elkaar?

ik heb een kooi van chinese makelij en die bestaat uit 4 grote rekken die bij mekaar worden gehouden door een soort sleuven/ schuiven....daar bovenop zit dan het dak!

hoe zit de montana precies in elkaar? ook met sleuven/ schuiven?

is de montana casa serie goed schoon te houden, ook zonder hem helemaal uit elkaar te halen?



zoals gezegd: ik heb momenteel een kooi van chinese makelij via dierenvilla....wil nu graag overstappen naar een kwalitatief hoogwaardige kooi, alleen leveranciers zijn lastig te vinden op internet....

het meeste zie je op internet 2e hands kooien, maar ivm hygiene durf en wil ik daar neit aan beginnen...
ik denk dat het bij pergoodies gaat worden...die zien er wel betrouwbaar uit..

ik hoor graag van jullie!!


Chicowen

Hoi marsiozo,

Petgoodies is inderdaad betrouwbaar. Een aantal leden van dit forum hebben hun montana-voliere daar al gekocht en netjes geleverd gekregen.

De montana volieres bestaan uit in totaal 8 rekken met tralie volgens mij (is alweer een tijd geleden dat ik het in elkaar heb gezet ;) ), waarvan de 4 rekken voor de zijkant al aan de randen bevestigd waren. De tralie zit aan het frame vast door middel van gaatjes die op een aantal plekken in het frame zitten, zodat op die plekken de tralie erin valt. Aan het frame zitten ook een aantal kleine sleufjes om de tralie op zijn plek te houden en goed te geleiden wanneer je deze in elkaar zit. Er zitten dus niet overal sleufjes en gaatjes, maar het is wel degelijk stevig. Natuurlijk schieten ze er wel uit als je er veel kracht op zet, maar die kracht kunnen parkieten er niet op zetten hoor! ;)

Ik vind de voliere goed school te houden zonder deze uit elkaar te houden. Met een doekje kom je eigenlijk overal wel goed, al moet je op sommige punten wel even het doekje er tussendoor pielen (onderaan bijvoorbeeld).
De montana kooien heeft ook tralie onder het dak, je hoeft het dak er dus niet perse op te zetten en je kunt ze zowel met plat als met spits dak krijgen. Bij allebei de mogelijkheden is de tralie aan de bovenkant gewoon plat.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk voor je is nu. Ik ben in ieder geval nog steeds erg tevreden met mijn montana voliere. (villa casa II)

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

DarkWolf

Zit ook al een tijdje te kijkn voor een montanavoliere, gewoon uit intresse want zolang ik thuis woont komt er spijtig genoeg geen grotere kooi binnen..laat staan een voliere.
Binnen Nederland zijn de verzendingskosten gratis, voor naar België te versturen vragen ze er wel (maar niet veel) en het gratis speeltje krijg je er in België ook bij :P

marsiozo

dank Chicowen voor het vlotte en volledige antwoord...

;D


even iets anders:

heeft er iemand ervaring met houten kooien?

op zooplus vind ik een aantal prachtige houten kooien, maar vraag me af: hoe zit dat dan met water wat af en toe qwordt gemorst....? trekt dat in het hout...

en wat met schoonmaken?

die houten kooien zijn redelijk duur in de aanschaf....zien er erg mooi uit....maar zijun ze ook hygienisch/ praktisch?


;)



Caradow

Hout is sowieso niet praktisch omdat kromsnavels nu eenmaal slopers zijn en zeker in een houten kooi zal dit snel gebeuren. een voliere is dan nog weer wat anders, omdat het oppervlak sowieso veel groter is.

marsiozo

nou...ik ben deruit...

heb op pet goodies net de montana casa II besteld....de 90 bij 60 dus...

heb chocobruin gedaan, want die is meteen leverbaar...

ik ben de oude kamervoliere echt zat....
-is onhandig formaat 80 cm diep; waardoor vogels vangen echt topsport wordt...
-heeft teveel onhandige hoeken en kieren waar je niet kunt schoonmaken ...is m.i. in het ontwerp totaal niet overnagedacht...
-verf geeft soms af bij schoonmaken....ik ben dus bang dat ik daar het afgelopen jaar veel zieke vogels door heb gehad...


fampjderks

Ja ik ben het helemaal eens met jullie dat www.petgoodies.nl een fijne webshop is.

De Villa Casa II was binnen 3 dagen bij mij bezorgd.

Veel voorraad en gewoon betalen met ideal. Bezorging gratis en nog een leuk speeltje erbij.

Jammer dat ze weinig speelgoed verkopen maar dat mag de  pret niet drukken. ;D ;D

marian

Petgoodies heeft ook onze Montana volière naar alle tevredenheid geleverd.

Om nog even terug te komen op de te grote deurtjes voor het waterbadje,
mijn man heeft het probleem zo opgelost:
(link naar mijn fotoalbum) http://album.parkietenweb.nl/v/users/marian/voliere/

Verder ben ik zeer tevreden met de volière.  ;D

Groetjes,
Marian

Chicowen

Citaat van: marian op november 25, 2008, 19:25:38
Om nog even terug te komen op de te grote deurtjes voor het waterbadje,
mijn man heeft het probleem zo opgelost:
(link naar mijn fotoalbum) http://album.parkietenweb.nl/v/users/marian/voliere/

Geniaal Marian!!! Echt, wij moeten ook maar eens aan de knutsel daarvoor, vind het echt een handige oplossing. :)  ;D
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Milo-Pixel

Inderdaad geniaal! Even bedenken hoe ik zoiets kan maken ;).
Kan trouwens het deurtje dicht met dat ding ertussen? Of moet je die eerst weghalen?

marian

#18
Dat ding moer er eerst af, dan pas kan het deurtje dicht!

Mijn man heeft een plankje gezaagd op de juiste grote, daarin de grote van het badje uitgezaagd.
Dan twee haakjes aan de bovenkant van het ding, en dan kun je hem ophangen aan de spijltjes, badje ook aan de spijltjes, en lekker badderen maar!

@marjolein

7 december kunnen we het plankje zo meenemen hoor! Kun je hem overtekenen!

Chicowen

Ja dat kan, alleen weet ik niet in hoeverre het past met ons badje, maar dat kunnen we dan passen. ;) Als het inderdaad ook past, kunnen we het zo overtekenen. :D
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Mars

Teken hem sowieso maar even over Mar, Mars heeft wel interesse ;)

Ik zal mijn papa eens even aan het werk zetten.

:-X
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Chicowen

Oke, doe ik. :)

En nu maar weer eens wat meer on topic. ;) :P We dwalen af...  :-X
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

dsmmeijer

Ook ik ben zeer tevreden met mijn Villa Casa I, waar mijn 4 parkietjes lekker de ruimte hebben.
De verkleiner vind ik het beste idee van Nederland wat betreft voliereverbetering. ;D
Daar heb ik ook wel erg interesse in, en ga het ook maken, maar dan uit plexiglas.